knakker Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ongelooflijk hoe vaak ik steeds exact dezelfde fouten blijf maken. Ik had gehoopt door schade en schande enigszins wijzer te zijn geworden. Maar nee. Weer met mijn onnozele kop tegen exact dezelfde steen op precies dezelfde plek. Wat een troep. Het roer maar weer om. Wederom. Geen drank meer en geen sigaretten meer. Weg met alle verslaving. Gek genoeg kan ik mijzelf nog best overtuigen dat het deze keer echt zal lukken. Mijn vrouw echter niet meer. Die wil dat ik op zoek ga naar professionele hulp. Zelf heb ik daar eigenlijk geen hoge verwachtingen van. Teveel slechte ervaringen mee gehad. Maar goed, alles om mijn huwelijk en gezin overeind te houden.
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 22 minuten geleden zei knakker: Ongelooflijk hoe vaak ik steeds exact dezelfde fouten blijf maken. Ik had gehoopt door schade en schande enigszins wijzer te zijn geworden. Maar nee. Weer met mijn onnozele kop tegen exact dezelfde steen op precies dezelfde plek. Wat een troep. Het roer maar weer om. Wederom. Geen drank meer en geen sigaretten meer. Weg met alle verslaving. Gek genoeg kan ik mijzelf nog best overtuigen dat het deze keer echt zal lukken. Mijn vrouw echter niet meer. Die wil dat ik op zoek ga naar professionele hulp. Zelf heb ik daar eigenlijk geen hoge verwachtingen van. Teveel slechte ervaringen mee gehad. Maar goed, alles om mijn huwelijk en gezin overeind te houden. Ik zou het niet doen om je vrouw tevreden te houden. Als je er zelf niets in ziet, zie ik het niet lukken. Ik heb het geluk dat ik nu een zeer goede psychiater heb. Al ben ik het zeker altijd niet met haar eens.
Noelle Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Hoi knakker, ik ben nieuw op het forum aangemeld maar lees al een tijdje mee. Ik herken me enorm in je totale verbazing hoe je keer op keer dezelfde fout maakt. Ook ik had gehoopt dat ik inmiddels wel wist hoe ik om die steen moest heenlopen. Je bent dus niet de enige maar goed ezels zijn kuddedieren. Laten we hopen dat het nu dan wel lukt. Ook ik kan mezelf er gelukkig nog van overtuigen dat dat nu echt gaat lukken. Gelukkig anders zou de toekomst er niet al te rooskleurig uit zien.
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @knakker: zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij (denk ook telkens alcohol en tabak samen te bekampen omdat ze zo zeer verbonden zijn). Zelf doe ik mijn vrouw al lange tijd geen beloftes meer op dit vlak, het enige dat ik haar beloofd heb is dat ik blijf proberen. Wat mij ergens wel helpt is dat ik al ruime tijd dagelijks bijhoudt wat ik dagelijks gedronken heb samen met enkele andere parameters en al is alcohol nog steeds een probleem, in die gegevens zie ik wel sterk een dalende lijn. Vorig jaar het gebruik met een derde vermindert, dit jaar ziet het ernaar uit dat ik naar een halvering tegenover vorig jaar ga (al blijft mijn doel wel om nu eindelijk eens te stoppen). Ergens geeft het mij een houvast om bij herval te zien dat blijven proberen niet nutteloos is.
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 1 uur geleden zei knakker: Ongelooflijk hoe vaak ik steeds exact dezelfde fouten blijf maken. Ik had gehoopt door schade en schande enigszins wijzer te zijn geworden. Maar nee. Weer met mijn onnozele kop tegen exact dezelfde steen op precies dezelfde plek. Wat een troep. Het roer maar weer om. Wederom. Geen drank meer en geen sigaretten meer. Weg met alle verslaving. Gek genoeg kan ik mijzelf nog best overtuigen dat het deze keer echt zal lukken. Mijn vrouw echter niet meer. Die wil dat ik op zoek ga naar professionele hulp. Zelf heb ik daar eigenlijk geen hoge verwachtingen van. Teveel slechte ervaringen mee gehad. Maar goed, alles om mijn huwelijk en gezin overeind te houden. Whut? Heeft Bommen Berend je overtuigd of was het de nostalgie van de herfst en de blues?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden