Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@Yana, gefeliciteerd met je halve jaar alcoholvrij :rose:

@Mormel, je recepten klinken goed, ook lekker licht verteerbaar na veel alcoholgebruik. Goed om op krachten te komen, maar helaas zie ik je niet op het dagpact vandaag. Wat een gevecht weer.

Geplaatst (bewerkt)

Het is een mooie dag geworden met een heerlijke boswandeling en onverwachts fantastisch eten in een restaurantje.

Ik fietste ook nog even langs 'mijn' bos waar ik allerlei plekjes ken, bij de kromme eik rechtsaf want daar staat vaak eekhoorntjesbrood en vanaf daar 30 meter naar het oosten waar 2 enorme beuken half vergroeid zijn, daar vind ik vaak stekelzwammen... Maar ach, mijn hart, ze hebben er wel 200 oude beuken omgezaagd, het is er een treurig modderig slagveld en de stammen van die lieve majestueuze bomen liggen op lange rijen langs het pad. Ik heb er een potje bij staan huilen.

bewerkt door Yana
Geplaatst
3 uur geleden zei Spirit:

@Yana, gefeliciteerd met je halve jaar alcoholvrij :rose:

@Mormel, je recepten klinken goed, ook lekker licht verteerbaar na veel alcoholgebruik. Goed om op krachten te komen, maar helaas zie ik je niet op het dagpact vandaag. Wat een gevecht weer.

Dat was één receptje maar eerlijk ik zou een boek vol kunnen schrijven, kook al sinds mijn twaalfde en de afgelopen acht jaar was het met aanpassingen (gluten-, suiker-, lactosevrij en dan nog eens lekker voor stiefzoon met ass). 
Om in het kader van alcoholisme te blijven: ik denk dat dit een van mijn grootste reddingen geweest is. Hoezeer ik ook dronk ik lette ook altijd op mijn maaltijden, goed soms sloeg ik ze over, maar verder zorgde ik altijd voor veel groenten, fruit en de nodige koolhydraten. Bij ongeveer iedereen die ik begraven heb door alcoholisme was een van de tekenen dat ze niet meer of slechts zeer eenzijdig aten. 

Geplaatst

Persoonlijk ken ik geen mensen die zich dood gedronken hebben. Maar ik zal niet veel mensen persoonlijk kennen. Een ding is zeker, alchohol drinken heeft mijn gezondheid zeker niet bevorderd. Mijn zenuwstelsel was zeker al tijdelijk aangetast door mijn alchohol misbruik. Ook van mijn lever had ik slechte waarden. 

Geplaatst
3 minuten geleden zei renaldo61:

Persoonlijk ken ik geen mensen die zich dood gedronken hebben. Maar ik zal niet veel mensen persoonlijk kennen. Een ding is zeker, alchohol drinken heeft mijn gezondheid zeker niet bevorderd. Mijn zenuwstelsel was zeker al tijdelijk aangetast door mijn alchohol misbruik. Ook van mijn lever had ik slechte waarden. 

Dit verbaasd mij weer een beetje. Ik dronk al vroeg stevig en omdat ik bruine kroegen bezocht was het merendeel van mijn kennissenkring toen ik twintiger was personen die de vijftig al gepasseerd waren. Heb er eigenlijk redelijk veel het loodje weten leggen door de (in)directe gevolgen van alcohol. Leukste momenten daarbij was als je een stevige verslaafde in het ziekenhuis zag wanneer zijn lever het begeven had en deze in een opwelling van helderheid jou herkende en alle kabeltjes uittrok om mee naar buiten te gaan; echt alcohol zo'n goede vriend dat hij niet liever doet dan je kapot maken. 
En ondanks al die zooi gezien te hebben, ben ik nog niet ontsnapt aan zijn greep. 

Geplaatst
18 minuten geleden zei Mormel:

Dit verbaasd mij weer een beetje. Ik dronk al vroeg stevig en omdat ik bruine kroegen bezocht was het merendeel van mijn kennissenkring toen ik twintiger was personen die de vijftig al gepasseerd waren. Heb er eigenlijk redelijk veel het loodje weten leggen door de (in)directe gevolgen van alcohol. Leukste momenten daarbij was als je een stevige verslaafde in het ziekenhuis zag wanneer zijn lever het begeven had en deze in een opwelling van helderheid jou herkende en alle kabeltjes uittrok om mee naar buiten te gaan; echt alcohol zo'n goede vriend dat hij niet liever doet dan je kapot maken. 
En ondanks al die zooi gezien te hebben, ben ik nog niet ontsnapt aan zijn greep. 

Mijn cafébuddy van toen ik nog een twintiger was dronk veel meer als ik, is veel ouder dan ik en leeft nog steeds. Mijn vader was een onverbeterbare alcoholist, dronk iedere dag veel alchohol en was 82 toen hij overleed aan een hartkwaal. Ik weet van geen cafékennissen, ex collega's of familieleden die overleden zijn door alchohol. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...