Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ze blijkt al jarenlang psychiatrische problemen te hebben waar ze nooit over heeft willen praten. Even flink slikken nu maar er vallen een hoop dingen op hun plaats. Ze mag hier een paar dagen blijven op de crisisafdeling. Eindelijk eens praten met professionals, dat hebben we al vaak gesuggereerd maar wilde ze nooit. Hevig geschrokken maar wel mooi een stap vooruit gezet hiermee.

Geplaatst

Ja gaat wel goed, niks gedronken, alleen slaapgebrek (geslapen van 4:30 tot 8 uur)

Ik ben nog van de generatie dat psychiatrische patienten ergens in een  luguber tehuis zaten maar nu is t ineens mn dochter. Daarom praatte ze er ook niet over natuurlijk want ik veegde alles meteen van tafel 🫤

Geplaatst

Misschien heeft t niet praten niet met jou te maken maar juist met haarzelf Jimbo. Wie leert er nou op jonge leeftijd echt open te zijn over de diepste gevoelens en gedachten? Er kan schaamte over zijn, onbegrip vrezen, afwijken van al die aan de oppervlakte gelukkig lijkende mensen, de invloed van multi media enz enz. Wees er nu voor haar, dat is te overzien en zal haar veiligheid bieden.denk/hoop ik.💚

Geplaatst
2 uur geleden zei Claudius:

Heb je ondertussen reeds je dochter kunnen bezoeken @bumperjim

Ja we waren er aan het eind vd ochtend en ik ben om 2 uur weer naar huis gegaan want de hond was al 20 uur alleen en die eet en drinkt graag af en toe 😬

Geplaatst
4 uur geleden zei bumperjim:

ergens in een  luguber tehuis zaten

Dat was ooit! Uit eigen ervaring weet ik dat daar mensen zitten met allerlei problemen op allerlei vlakken en het zijn de liefste mensen die je maar kunt bedenken. Mensen die heel veel moeite hebben met de harde buitenwereld omdat ze op de 1 of andere manier anders zijn.

Geplaatst (bewerkt)
4 uur geleden zei karin123:

Mensen die heel veel moeite hebben met de harde buitenwereld omdat ze op de 1 of andere manier anders zijn.

Ja dat dus. Als we nou met zn allen iets aardiger zijn voor dat soort mensen. 

Ik zweer je dat de Vlinder een van de grappigste en meest entertaining personen is die ik ken. Er staat voortdurend van alles te gebeuren en het is vreselijk interessant. Dan haal ik haar van de trein, dan gaat het schuifdak open en de japanse death metal moet op 10. Haar kamer is een krankzinnige chaos, kamerS moet ik zeggen want ze heeft minstens 4 of 5 slaapplaatsen hier in huis (geen idioot groot huis). Als ze hier weer eens is staat het huis op zn kop, en mn hond ook want die weet: nou gaan we lachen. Altijd al, sinds dat ze 2 was. Op de kleuterschool altijd razend populair maar verjaardagsfeestjes liepen vaak spaak vanwege een of ander drama / driehoeksverhouding waar wij niks van snapten, althans de Stier snapte het een beetje en ik helemaal niet. Apart, want borderline begint officieel pas in je puberteit, maar misschien klopt dat niet.

Ik heb een keer 2 uur zitten wachten in een restaurant samen met de Vlinder die toen 10 was of zo. Je verveelt je geen minuut, het was geweldig. Die verzint voortdurend iets vanuit niets. Maar dat alles heeft een prijs en dat zijn dus de "down" periodes. En dat kan diep gaan tot en met zelfmoord 😢

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Lijkt me heel moeilijk om te weten wat nu de beste manier is om met haar te praten @bumperjim maar ik denk dat ze misschien zelf moet praten en je een luisterend en begripvol oor moet bieden. Niet oordelen en geen oplossingen voor een ander bedenken

Ik wens jullie veel wijsheid en geduld toe. 

Ik ga ook slapen met de wijsheid dat ik morgen nuchter wakker wordt. 

Geplaatst
7 uur geleden zei Freekie:

Niet oordelen en geen oplossingen voor een ander bedenken

Ja dat inderdaad. Helaas zit ik boordevol oordelen en oplossingen net zoals wijlen mijn vader waar ik ook altijd niet goed van werd en aan wie ik dus ook nooit wat vertelde 🙈

Geplaatst

je bent wie je bent @bumperjim
en ze houdt van je. is dat genoeg?
en steeds meer op een van je ouders lijken
die kennen we hier ook. mijn zussen zijn net
mijn moeder en ik waarschijnlijk ook. en toch zijn we zo
verschillend. en zo is het ook met onze kinderen.
maar dat de liefde ons blijft verbindn, ondanks de frequentie,
de omstandigheden en de karakters is gelukkig wel duidelijk.
En beiden hebben psychiatrische hulp gehad en zijn daardoor gegroeid.

Geplaatst
Op 13-5-2025 om 21:00 zei bumperjim:

Ik zweer je dat de Vlinder een van de grappigste en meest entertaining personen is die ik ken.

Dat is toch prachtig! Het zijn hele gevoelige mensen, maar laten dat vaak niet zien, ook weer voor de buitenwereld.

Ik weet nog het verhaal van 1 van je dochters dat ze ging studeren in Canada? Geloof ik. De bezorgdheid die jij liet doorschemeren hier op het forum. Ik vond dat zo mooi en dacht terug aan mijn eigen vader die dat ook had. Dat is toch liefde!

Wees er alleen voor haar, je hoeft niet veel te zeggen. Laten blijken dat je er bent en altijd voor haar klaarstaat en wilt luisteren.

Geplaatst
Op 12-5-2025 om 08:07 zei Yvonne:

Fijn, dat klinkt een heel stuk opgeruimder dan gisteren @Lika, fijne dag... 

Voor @Fonny een blommetje, het volbrengen van het Pieterspad is niet niks.. Bloemenabonnement "Veldboeket"

Dank je wel lieve Yvonne♥️

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...