Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

Gisteren bij de diabetes verpleegkundige geweest. Een nuchter bloedsuiker van 7 en gemiddeld over de gehele week van 7,5. Ik kom van een top van 33 en gemiddelde van 19,5. Dus zij en ik waren erg tevreden. Medicatie slaat gelukkig aan en nieuwe manier van eten.

Gisteren lopend naar het winkelcentrum geweest. Veel leuke spulletjes gehaald om mijn terras op te pimpen. Ook van die solar led lampjes. En veel zaadjes voor in de plantenbakken en potten. Zo leuk in de avond die lichtjes. Ik genoot oprecht gisteren van het lopen in de volle zon. Heerlijk ontspannen was ik sinds tijden. Echt een geluksmoment. Straks weer lekker verder op het terras. Weer zonnig. Ben zelfs gekleurd door de zon. Super lekker. Fijne dag allemaal en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken.

@ikkanhet Denk veel aan jou lief sterk dapper mens ❤️

Dagpact:

Claudius

Yana

Maia

Smaragdie

Geplaatst

Vind het nog steeds fijn om niet te drinken. Laatst op een terrasje wel even lastig, leek wel of iedereen om me heen aan de alcohol zat. Overal glazen apferol spritz, wijn, bier etc. En ik aan de gemberthee. Maar wel fijn om nuchter thuis te komen en nog wat aan je avond te hebben.

Geplaatst

Een hele goede morgen allemaal,

Er staat veel op de planning vandaag ;
Boodschappen, vogelkooi verschonen, gym en verder met de kas schoonmaken.

Vriend zou het glazen dak wel even schoonmaken.
Dus vol enthousiasme pletterde hij er een emmer water overheen.
Rinkel de kinkel....., een hele glazen ruit aan diggels 🙈
Enfin, dat moet dus ook nog gerepareerd worden vandaag.
Ik was zelf in de kas bezig
Een geluk dat ik er net niet onder stond

@Smaragdie, goed bezig man.

@Lika, heel goed gedaan !

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers:sun:

@Smaragdie, goed bezig joh, wat levert niet drinken je toch veel goeds op he.
En ik heb geen balkon of tuin, maar wel elke avond als de gordijnen dicht zijn, de Kerstverlichting aan.
Lichtjes geven bijna net zoveel als de zon. Maar niet heus want die lichtjes koesteren niet, ik ben dan
niet buiten en ik word er niet bruin van. Maar een fijn alternatief van van licht krijg ik veel meer kleine geluksmomentjes
dan van grauwe en natte luchten. Wat ben ik die winter zat. En wat verheug ik me op het komend halfjaar, wat weer betreft.
De mensen zien er ook leuker uit, gisteren al iemand in Tshirt en korte broek gezien. 

Geplaatst

Wat ben jij goed bezig @Smaragdie.

Met de juiste voeding,kan je je  je bliedsuiker idd flink over controle houden.

De broer van mijn vriend is ook bezig met zo'n speciaal dieet, dus weet er wel het een en ander van, maar jij weet er natuurlijk zelf ook alles van.

Je klinkt goed!!!

Natuurlijk vergeet ik @ikkanhetniet.

Dappere meid!!:heart:

Het is toch een bevrijding om niet meer te drinken @Rosee

Wat die mensen op die terrasjes betreft: die kunnen genieten van 1 drankje.

Heb er zelf niet zo'n moeite meer mee, om anderen te zien drinken, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Ben gelukkig van mijn slepende buikpijn af en langzaam maar zeker, ga ik me steeds beter voelen.

Ook ik let goed op mijn eetpatroon, wat de laatste tijd best flink verstoord was.

We aten veel te laat.

Het is er zo ingeslopen, maar dat gaat nu ook veranderen.

Ook mijn vriend heeft heel slecht voor zichzelf gezorgd.

Ik weet nog goed, toen ik hem leerde kennen.Volop aan het bier.Heb hem toen ook voor de keuze gesteld.Of het bier eruit, of ik.Zijn achtertuin stond vol met lege kratten bier, ik wist niet wat ik zag.We hebben toen alle kratten bier ingeleverd en van het statiegeld konden we een week eten.

Nu drinkt hij gelukkig ook al een poos niet meer.Ik heb het niet bijgehouden, maar volgens mij was zijn laatste terugval verleden jaar september.

Vond het vreselijk om mee te maken, zeker als jezelf niet meer drinkt.

Maar gelukkig is dit verleden tijd.

Heb lekker het huis even voor mezelf alleen, hij heeft een klus.

Pak zo mijn boodschappenfiets en rij even naar de supermarkt.

Heb ook mijn Ebike hier staan, dus dat word lekker fietsen en van de zomer zwemmen in het buitenbad hier.

Morgen gaan we naar mijn huis voor een paar dagen.

Zal wel weer even wennen zijn, maar we gaan dan lekker weer eens met de metro naar de markt in Rotterdam.

Gelukkig is de carnaval hier nu over.

Geplaatst
22 uur geleden zei lady jane:

De mensen zien er ook leuker uit, gisteren al iemand in Tshirt en korte broek gezien. 

Klopt!! Dat ervaar ik nou ook. Zijn ook vrolijker en ze zeggen bv meer gedag in het voorbij gaan. Viel mij ook op.  Zag ook iemand op slippers lopen en met korte broek. Ziet er allemaal meteen fijner uit. Hoop voor jou/mij/ons op een mooie lente en zomer🌞

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...