Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hahahahah, komt eraan Bolletje... 
Goedemorgen frummers. 
Lang geleden dat ik zó veel geslapen heb, ik was eraan toe. 
Nu dus de hoogste tijd voor een bakje. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Vandaag heb ik geen enkele sociale verplichting. 
Een hele dag voor me die ik zelf in kan vullen. 
Straks mijn to-do lijstje even maken, maar eerst een beker thee en de krant. 

bewerkt door Yvonne
Geplaatst
2 uur geleden zei Yvonne:

Een hele dag voor me die ik zelf in kan vullen. 
Straks mijn to-do lijstje even maken

Een beetje aanlummelen als je druk bent geweest is anders ook heel lekker. 

Ik heb hard toegewerkt naar een deadline. Die was gisteren. Heel geslaagd, nu wat administratie afwerken, een wandeling maken als het tenminste droog is. Vanavond kippenlevertjes, biologische. Ik denk dat bijna niemand dat nog eet. Erg goedkoop en ik vind het lekker.

@ikkanhet sterkte, wat een spanning om zo op informatie te wachten.

Geplaatst
25 minuten geleden zei Wendy75:

@Lonster1 Kippenlevertjes heb ik ook in de vriezer maar ik heb nog geen goed recept. Hoe maak jij ze klaar?

@Wendy75, jouw vraag was niet aan mij gericht, toch reageer ik maar even.
Kippenlevertjes kun je het beste eerst kort koken in water met een snufje zout.
Daarna in de bakpan met wat fijn gesnipperde uitjes.
Duurt ook niet zolang, maar pas op voor aangebrande uiensnippertjes.

Daarna kun je een blikje doperwtjes of velderwtjes toevoegen.
En een blikje ananasstukjes.
Het vocht van de ananasstukjes moet je eerst in een kopje doen.
Dat ananasvocht meng je dan met een flinke lepel sambal.
Gooi dat mengel in de koekenpan en klaar.

Dit is goed te eten samen met 8 minutenrijst.
Als je eerst begint met de rijst en die laat wellen dan is alles in een halfuurtje gaar en klaar.
(ontdooitijd niet meegerekend)

Geplaatst

Dat lijkt me lekker Roberto. Ik bak het in de pan met ui en paprika. Eerst even de levertjes apart in de koekenpan en dan later weer toevoegen, zoals Roberto al schrijft branden anders je uien aan. Soms doe ik er spekjes bij. Wat tomatenpuree, knoflook en paprikapoeder, als dat gaar is gaat het door de (volkoren) macaroni.

Je kunt het knapperig eten, maar een soort ragout van maken is ook heerlijk en misschien wat makkelijker als het uit de diepvries komt.

Geplaatst

Middag allemaal! Vandaag weer even koffie gedronken op het werk met wat collega's en bewoners voor mijn reïntegratie...nu doodop, dus voor vanavond een simpele visbami van de markt die ik hier maar op hoef te bakken 🤓 Krijg honger van jullie comments hier haha.

Geplaatst
7 uur geleden zei Yvonne:

Ik hoop van harte dat de neuroloog op tijd belt @ikkanhet en je niet langer laat wachten omdat hij het zo druk heeft... 
En wat zijn bevindingen zullen zijn: ik brand een kaarsje voor je hoor. 
                                         Kaarsje branden | Ziekenhuis St Jansdal

:rose:

Geplaatst
7 uur geleden zei Wendy75:

Goedemorgen! (kan nog net)

@ikkanhet Heel veel sterkte en succes vandaag. Ook hier gaat een kaarsje branden voor je.

@Lonster1 Kippenlevertjes heb ik ook in de vriezer maar ik heb nog geen goed recept. Hoe maak jij ze klaar?

Dank je wel @karin123 jullie kaarsjes hebben geholpen. We gaan voor nu weer met frisse moed verder.

Geplaatst
10 uur geleden zei Yvonne:

Ik hoop van harte dat de neuroloog op tijd belt @ikkanhet en je niet langer laat wachten omdat hij het zo druk heeft... 
En wat zijn bevindingen zullen zijn: ik brand een kaarsje voor je hoor. 
                                         Kaarsje branden | Ziekenhuis St Jansdal

Dank je wel lieve @Yvonne:heart:

Geplaatst (bewerkt)

Goedenavond iedereen, ik ben helaas weer de mist in gegaan vanavond. Mag ik nu nog wel deelnemen aan het forum? Want ik begrijp ook dat ik een negatieve invloed op anderen kan hebben. Uiteraard heb ik nu wederom spijt en ga ik voor morgen, een nieuwe kans op een alcoholvrije dag. Ik ben zo jaloers op de mensen die het volhouden. Wat doe ik verkeerd? 😢

bewerkt door Puckje
Geplaatst

De reden dat ik ben gaan drinken vanavond is omdat ik zo wanhopig was dat ik slecht sliep en overmatig transpireerde. Terwijl ik ook weet dat als je een poos niet drinkt daar geen last meer van hebt. Maar ik kan zo moeilijk door die ontwenning komen. 

Geplaatst
4 minuten geleden zei karin123:

Je "moet" deelnemen aan het forum! :rose:

Daar is het voor bedoeld Puck.

Jou gaat het ook lukken. Morgen weer een dag en de eerste NIET nemen!:rose:

Ik blijf echt mijn best doen, al is het moeilijk. Maar morgen ga ik er weer voor! 

Geplaatst
2 uur geleden zei Puckje:

Goedenavond iedereen, ik ben helaas weer de mist in gegaan vanavond. Mag ik nu nog wel deelnemen aan het forum? Want ik begrijp ook dat ik een negatieve invloed op anderen kan hebben. Uiteraard heb ik nu wederom spijt en ga ik voor morgen, een nieuwe kans op een alcoholvrije dag. Ik ben zo jaloers op de mensen die het volhouden. Wat doe ik verkeerd? 😢

Blijf maar hier en je berichten plaatsen. Ik ben al dikwijls de mist in gegaan. 

Geplaatst

Ik ben naar de geheugenkliniek geweest, relax zetels in de wachtkamer. Vriendelijk personeel het was mijn eerste maal op die afdeling. Vriendelijke arts ik wist bij welke arts ik ging terecht komen uit de telefonische afspraak. Ik ken haar van de verslavingskliniek, daar is ze als psychiater hoofd van een afdeling waar ik als patiënt was. 

We hadden het tijdens ons gesprek natuurlijk ook over mijn alcoholverslaving ze nam de tijd voor een uitgebreid gesprek. Ze wou weten of ik nog alcohol gebruikte. Ik antwoorde dat ik van haar collega psychiater geen alcohol meer mocht gebruiken. Ze glimlachte en antwoorde met de vraag of ik van de mensen op haar afdeling wel mocht drinken. Dan nog een uitleg dat haar collega zeer streng is met mij. En dat ik dat misschien wel nodig heb. 

We kwamen tot het besluit dat ik geen alcohol kan drinken. Ik bedoel het begint steeds bij een eenheid en dan is er bij mij geen houden meer aan. 

Ik ga nog verschillende testen moeten doen voor ik daar een eind diagnose heb. Volgens mij willen ze vooral testen of ik dement of zo begin te worden. 

• Claudius changed the title to Dinsdag 28 Januari 2025

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...