Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
1 minuut geleden zei Yvonne:

DAGPACT:
Claudius
Fonny
Yvonne 

Dyem

Goedemorgen allemaal, gisteren een erg rustig dagje gehad. Een uur met de hond gewandeld en kon me verder bijna niet tot actie 'aanzetten'. Zelfs een magnetron maaltijd gehaald. Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat dat al tijden geleden was (de magnetronmaaltijd) Voorheen haalde ik dit veel vaker, wijn op tafel/afhaalmaaltijd in de magnetron. Nu bijna elke dag zelf koken en ik vind het weer leuk om te doen. Tel je zegeningen

Geplaatst

Goedemiddag inmiddels, stevige taal dus deze week. Ik snap dat, ik leef dan nu in Assen, mijn ouders in Stadskanaal waar ik ook opgegroeid ben, dat is een stuk dichterbij het AZC in Ter Apel, daar leeft het ook meer. Dat zie je daar ook aan de rechtse stemmen bij de verkiezingen. 

Verder hoeft hier geen discussie over, zeg alleen dat ik het begrijp. 

Nog een vraagje @Yana, hoe doen jullie dat met eventuele inkomen en financiën en dergelijke? Of zit je richting pensioen, ik ben zelf 38 met kinderen van 10 en 11, maar het leven waar jij over schrijft dan denk ik van wauwww, maar waar leef je dan van? Ik heb ook geen idee hoe oud je bent. Het mag ook heel algemeen hoor.

Gisteren opendag gehad bij Terra college, voortgezet onderwijs. Gelukkig waren we daar vorig jaar ook al geweest. Ex en vriend ook mee, dit hadden we zo afgesproken. En het verliep voor de verandering probleemloos. Kinderen waren ook bij mij, dat scheelt ook en ze heeft een rustige vriend, dat scheelt ook. 

Vanavond nog 1,daar zijn we nog niet geweest. Nu aan het energie sparen voor vanavond. Wat BJ ook zegt, burnout is geen kattepiesje, van de week bedrijfsarts weer gesproken. Ik maak wel stappen met de psych en poh maar lichamelijk stagneert het.. 

Dus tja volgende gesprek eind februari.. Thuis spaar ik smorgens nu meer energie voor smiddags en savonds in mijn kinderweek. 

Geplaatst (bewerkt)

Ach ja @Freekie, toen ik een deel van die discussie last dacht ik: laat maar. Toppunt van onwetendheid.

ik ben zelf voormalig vrijwilliger maatschappelijke begeleiding statushouders geweest. Die krijgen echt niets gratis. In iedergeval niet meer dan andere mensen met een bijstandsuitkering. 

De meeste mensen weten ook niet het juridisch verschil tussen vluchtelingen, asielzoeker en statushouders. 

bewerkt door Roberto
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb zelf o.a. een asiel zoeker uit Syrië begeleid. Zijn ouders waren Palestijnse vluchtelingen in Syrië, zijn kinderen de derde generatie vluchtelingen in Nederland. Terug naar eigen land? Welk land? Palestina is geen erkend land.

Zo zijn er vrij veel mensen die staatloos zijn. Voor de staatloze Molukkers in ons land is al jaren geleden een aparte regeling getroffen. Staatloze Palestijnen kunnen na het toekennen van een verblijfsvergunning na drie jaar de Nederlandse nationaliteit aanvragen. 

bewerkt door Roberto
  • 2 weeks later...
Geplaatst
Op 25-1-2025 om 08:41 zei Roberto:

wat vind jij grappig aan mijn reactie?
En wat bedoel jij met 'precies'?

Dat jij mensen wegzet als onwetend. En dat zij het verschil niet weten tussen, statushouders, asielzoekers en vluchtelingen. Dat vond/vind ik grappig.

Heel veel landen erkennen Palestina wel, steeds meer landen en dat is top! Nederland is er nog te schijterig voor. En wat Israël daar uitvoert is te walgelijk voor woorden. De Palestijnse burger is de dupe van twee kanten.

Mijn probleem is dat Nederland niet de hele wereld op kan vangen ook al willen ze dat. Nederland is eigenlijk bestemd voor 10 miljoen mensen, meer kan dit land niet aan. Dat moge nu duidelijk zijn. Om dan ook nog volk binnen te halen en laten blijven dat 5 eeuwen achterloopt en te dom is om zelf na te denken, kan dit land al helemaal niet aan en heel Europa niet. Een bepaalt deel van de bevolking vindt dit prachtig en knuffelt en verbindt erop los! Ze hebben niet in de gaten dat ze worden misbruikt. Een soort van zachte heelmeesters maken......  Dat moet maar eens afgelopen zijn, het heeft al veel te lang geduurd. Het kan allemaal wel lekker sociaal zijn en lief, leuk en aardig, maar dat gaat niet helpen zoals je ziet!

Elke dag wordt er in Nederland, Duitsland enz. iemand neergestoken, verkracht, aangerand, explosieven gebruikt enz. Het overgrote deel wordt gepleegd door niet oorspronkelijke Nederlanders. Het is niet meer veilig, nergens meer.

Er gaat op dit moment geen dag voorbij zonder dat een moslim iemand neersteekt in de EU! Maar wie niet solidair is met deze asielzoekers, wie niet tolerant is of respect heeft, is een racist, rechts-extremist, of zelfs een nazi!

Nu lig ik daar niet echt wakker van als iemand dat van mij vindt. Ik vind het prima.

Nu kan ik alle berichten gaan opzoeken i.v.m. geweldsdelicten, maar dat weet jij zelf ook wel.

Ik benoem alleen die van gisteren even. Nieuwegein, 11 jarig meisje, vermoord, doodgestoken!!!

Geplaatst
1 uur geleden zei lady jane:

Door een ned. Marokkaan met 2 nationaliteiten. Geen syrier. 

Klopt. In Marokko is het not done afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit.

Geplaatst

Dat kan. Dan is het nog veel erger. Veel van die 3de generatie immigranten maken hier ook alles kapot! Veel spreken er nog steeds heel slecht Nederlands en worden thuis Marokkaans opgevoed. Die cultuur en religie blijft. Daarom die ellende met die gasten.

Veel kunnen niet met de vrijheid hier omgaan. En Nederlandse vrouwen zijn allemaal hoeren. Nou lig ik daar ook niet wakker van.:lol:.

Ik zou zeggen, geen geld en energie meer aan verspillen en hem plus hele familie op het vliegtuig zetten.

Geplaatst

@karin123, volgens mij reageer je nu vanuit een onderbuik gevoel en niet vanuit enige realiteitszin.

Mijn ex (76) is van Marokkaanse afkomst (eerste generatie, 1968).
Als er weer eens negatief over Marokkanen gesproken wordt ligt dat voor mij heel gevoelig.

Wist je trouwens dat veel Marokkaanse minderjarige jongens in Amsterdam seksueel misbruikt zijn door homomannen van Nederlandse afkomst?
Zo kan ik nog wel meer opnoemen.

Geplaatst

@Roberto jawel, dit is heel reëel, helaas. Het zijn feiten, geen onderbuikgevoelens.

Zij zijn het meest vertegenwoordigd in de criminele wereld, dat zijn feiten. Of je het nu leuk vindt of niet. Dat komt ergens vandaan. Het blijkt uit onderzoek dat Marokkaanse jongens thuis meer mishandeld worden dan Nederlandse jongens. Dat gaat vaak verder in de volgende generatie. En dat is triest genoeg! Om maar niet over de meisjes te spreken! Maar het is niet goed te praten.

Ik snap dat dat gevoelig ligt. Maar dat wil niet zeggen dat het weggestopt moet worden zoals nog steeds gebeurt. Het ligt bij mij ook gevoelig dat vrouwen altijd zijn onderdrukt en misbruikt, het zijn dan wel geen exen, maar ik word er beroerd van. Ook door religies, cultuur en omdat ze lichamelijk vaak zwakker zijn. Daarom heb ik mij uitgeschreven bij de kerk. En de wereld wordt nog steeds geregeerd door mannen. Dat maakt het er ook niet beter op. Hoe ouder je wordt, des te cynischer en sarcastischer. Er zijn veel ouders die nu denken, had ik maar geen kinderen op de wereld gezet. Maar als je jong bent overzie je dat nog niet.

Ik weet dat veel minderjarige Marokkanen worden misbruikt door Nederlandse mannen. Uit onderzoek blijkt dat Marokkaanse mannen heel gevoelig blijken te zijn voor vleierijen, materieel en financieel gewin. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er misbruik van gemaakt moet worden! Kijk naar al die vrouwen die te huur worden aangeboden uit het buitenland. Zelfde verhaal.

De hele wereld deugt van geen kant en het holt heel hard achteruit! De mensheid is NIET leuk! De mens gaat over lijken, alles voor eigen gewin.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...