Spring naar bijdragen

maandag 23 december 2024

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Claudius, Fonny en alle andere frummers. 
De laatste donkere dagen voor Kerstmis... 
(daarna komen de donkere dagen ná Kerstmis 🙄)
De verwarming tort, de lampjes branden en er staat een bakje klaar. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.pngMakkelijke kaneelbroodjes recept - Allerhande | Albert Heijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers
vannacht over de 40 koorts heen geweest.
nu nog 38.9 dus ik heb het ergste gehad hoop ik.
wat een timing zeg. gelukkig komen er pas zaterdag eters hier.
ik stik nog eens in de slijm die ik ophoest en het blijft maar borrelen, piepen en kriebelen.
Dit zal toch wel een griep zijn? Ik kende dat nog niet zo in deze vorm. Gelukkig eigenlijk maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beter, toch? Dat gedoe altijd met kerst en families. Wat een gestress toch overal.

Beterschap Jane, gelukkig is de koorts weer gezakt. Zulke hoge koorts klinkt altijd een beetje eng. Lekker lezen en tv kijken dan maar.

Vandaag schijnt er een vriendelijk zonnetje. Fijn. Gisteren een natte sneeuwbui op mijn kop. Heb me weer alcoholloos door het weekend geslagen. Dat viel niet mee, maar na de eerste hobbel wordt het weer gewoon en geeft het op maandagochtend een fijn en opgeruimd gevoel.

bewerkt door Lonster1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na twee-drie weken voel ik het kriebelen en vind ik dat het wel weer mag. Dat vind ik wel acceptabel, maar de baas ben ik niet echt want daarna moet ik wel alert blijven. Met kerst mag ik drinken maar dan mag het weekend ervoor niet, en met oud en nieuw ook niet. Het liefst zou ik er helemaal niet mee bezig zijn, dat lukt zo af en toe een paar dagen of weken maar in deze periode vind ik het moeilijk.  

Dus niet de baas. Maar misschien een coördinator, officemanager, teamleider of anderre tussenknuppel. Iemand die anderen aanstuurt en het goed kan vertellen, maar niet helemaal het overzicht en de macht heeft en soms ook maar wat doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lonster1:

En als ik dan drink, dan ga ik niet meer tot het gaatje en tot de laatste bezoeker weg is, wat ik eerder wel regelmatig deed. 

Dat is toch echt een hele vooruitgang! Ik herken mezelf wel in jouw drankpatroon. Alleen gebeurt het bij mij helaas soms toch weer dat ik wel te ver ga. Niet vaak, denk zo'n 3 keer per jaar, maar dan gaat t ook echt mis en dat wil ik niet meer riskeren. Maar zoals jij het nu doet is toch eigenlijk prima?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets zou bij mij echt niet lukken. Het is minimaal een fles, met (gelukkig bijna niet meer) uitschieters naar 2 flessen. Nou ja, binnenkort vanaf als het goed is. Ik ben de dagen al aan het aftellen. Eerst nog de kerstdagen overleven en met oud en nieuw lekker rustig aan doen.

Liefst sla ik deze dagen ook over. Hoop gedoe overal. Die kerstliedjes komen me ook al m'n neus uit. Mariah Carey zelf in een boom hangen zou leuker zijn denk ik (oooh wat zeg ik nou 🫢). Nee hoor, en dan dat mensen roepen dat iedereen aardig voor elkaar moet zijn met kerst, tuurlijk, maar waarom enkel met kerst? Daarna elkaar weer afmaken??? Ik snap het niet. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Gewoon lief zijn voor elkaar 💜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn de donkerste dagen van het jaar en veel mensen hebben stress en/of sombere gevoelens. In het verpleeghuis waar ik kom merk ik het ook.

Het is dan fijn als er mensen zijn die lief doen en aandacht geven. 

En wat kerstkransjes natuurlijk. Hier Wendy, ook voor jou een schoteltje

image.png.e896f7cefc031573c7dcc96230a5dfbb.png

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me idd griep of corona @lady jane Veel beterschap! En als het zo blijft borrelen en piepen misschien even langs de huisarts? 

Lijkt me heerlijk om kerst met alleen de hond te vieren. Aan de andere kant wel blij ook dat we nog familie hebben om het mee te vieren. Hoop in ieder geval niks ergs aan de hand met de hond @bumperjim

Verder ga ik het droog houden deze kerst. Plan is om de rest te observeren. Hoeven gelukkig ook niet zelf voor de drank te zorgen, dat scheelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lonster1:

Beter, toch? Dat gedoe altijd met kerst en families. Wat een gestress toch overal.

Ach ik vind het best leuk, kerst met de familie maar dan wordt het vaak wel weer alcoholisch, EN laat terwijl ik een vroege vogel ben. Ik ben er sneller klaar mee dan dat het voorbij gaat.

Dit is voor de verandering heerlijk rustig. Net ff éénpersoons kerstboodschappen gedaan, van alles wat de Stier niet lust. Oesters en zo 😝

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Man en hond samen met de Kerst 🙂 Ik vind het wel een mooi gegeven. Er komen meteen allerlei filmische beelden door. Eerst een beetje droef, samen met hond achter het raam naar de motregen staren. Melancholische muziek. Dan uitbundig, naast elkaar, dravend door de velden. Uiteindelijk samen aan tafel, man met kerstmuts, hond op eigen stoel, met een overdadige bak vlees voor zich.

Net sollicitatiegesprek gehad voor een functie met wat meer uitdaging. Spannend wel. Normaal gesproken vind ik dat je het beste zoveel mogelijk in je comfortzone moet blijven. Maar misschien moet ik eens een sprongetje maken. Niet gerookt na afloop. Wel voor het eerst zin daarin. Gedurende drie minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Yvonne:

Jij ook een goedemorgen @ikkanhet
Hoe gaat het met jou? 

Goeiemiddag @Yvonne

Gaat nu niet goed kan al 10 dagen niet lopen van de rugpijn. En mijn conditie is ook gedaald naar het 0 punt. Hijg bij alles wat ik doe. De huisarts komt dadelijk langs en erna heb ik fysiotherapie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Oskar:

Man en hond samen met de Kerst 🙂 Ik vind het wel een mooi gegeven. Er komen meteen allerlei filmische beelden door. Eerst een beetje droef, samen met hond achter het raam naar de motregen staren. Melancholische muziek. Dan uitbundig, naast elkaar, dravend door de velden. Uiteindelijk samen aan tafel, man met kerstmuts, hond op eigen stoel, met een overdadige bak vlees voor zich.

Net sollicitatiegesprek gehad voor een functie met wat meer uitdaging. Spannend wel. Normaal gesproken vind ik dat je het beste zoveel mogelijk in je comfortzone moet blijven. Maar misschien moet ik eens een sprongetje maken. Niet gerookt na afloop. Wel voor het eerst zin daarin. Gedurende drie minuten.

Zoiets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Net een begrafenis gehad

Veel mensen tientallen jaren niet meer gezien, dus leuk om ze weer eens te zien , hoewel de omstandigheden wat minder waren natuurlijk 

Dat klinkt wel wat zorgelijk @ikkanhet

Misschien weer eens onder de scan, of zou dat te overdreven gedacht zijn?

Veel sterkte in elk geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...