Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Maar goed ook dit gaat weer voorbij. En door... lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 5 minuten geleden zei Rosee: Dat zal nooit lukken helaas wel als hij ouder is (zie wat er nu met mijn zoon gebeurt) maar daar heb je nu weinig aan. komt goed schatje (glaasje roosvicee) Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s hee, daar zit ook jouw naam in haha Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen. Veel te lezen al hier. En ja, kwetsbaarheid door je kinderen, maar ook dat ze veel meer kunnen dan je denkt. Mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen! Hier precies hetzelfde. Een hooggevoelige dochter die niets kan hebben. Ze maakt overal een troep van, ruimt ook niets op. Alles smerig. En dan probeert ze mij de les te lezen als ik toevallig een keer een foutje maak. Ik haat dat. Gelukkig heeft ze wel haar goede momenten en ze vraagt me vaak om advies, dat vind ik dan wel weer oke. Blijkbaar doet mijn mening er ook toe. Tine, karin123, Sandro en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemiddag. Hier ook een al licht puberende zoon. Nooit luisteren en goed advies aannemen, maar alles wat ik zeg of doe wel steeds ter discussie willen stellen. Dat is wel elke keer een druk op mijn rode knop, zeg maar. Sterkte iedereen Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Ook zo frustrerend: je hulp wordt gevraagd bij huiswerk en je legt alles geduldig uit (voor zover dat gaat, geduld is ook niet oneindig en onderwijzen is niet mijn vak). Kost klauwen vol met tijd en dan gaat hij ook nog eens eigenwijs lopen doen en mij de schuld geven als we eventjes op een verkeerd spoor waren beland. Grrrrr Gelukkig zijn zijn cijfers helemaal niet zo slecht tot nu toe dus het betaalt zich wel uit (hij zit in 1 H/V, dus pas net op de middelbare). En hij maakt tenminste nog huiswerk. Als hij op zijn vader lijkt dan komt er over een aantal jaar een periode dat er helemaal niets meer aan school gedaan wordt %s om %s bewerkt door Sandro bumperjim en Rosee reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Als ze de 20 voorbij zijn worden ze zooooveel leuker 😜 lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Nog drie weken…. Dan is de eerste 20! Maar ze is al helemaal op zichzelf aan het wonen. Dahaag kind! Rosee, lady jane en bumperjim reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 20 uur geleden zei Rosee: Ja, het ding is dat hij dan heel kinderachtig reageert en er niet met hem te praten valt. Ook niet op een beter moment. Hij loopt weg of praat door me heen. Wat ik ook doe. Dat zal nooit lukken helaas. En dan de sfeer verdragen in huis vond ik met mijn zoon heel erg moelijk. Het bleef aan me zeuren tot het weer goed was. Oud zeer, alleen zijn met iemand die boos is en geen idee wanneer het ophoudt. Het maakte het moelijker om grenzen aan te geven voor mij. Alles beter dan zo'n dag gegijzeld te worden door iemand die me negeert, zonder iets te zeggen de deur uit gaat enz. Ik had daar graag wat luchtiger in gestaan. De rol van ouder meer op me genomen. Overigens ken ik geen ouders voor wie dat geen trigger is, dat gedrag. Maar soort zoekt soort. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ja, dat is het inderdaad @Etty. Ik krijg er hetzelfde gevoel van als vroeger bij mijn ouders, toen ze nog bij elkaar waren en er ruzie was. Ik merk dat hij nu weer op zijn eigen onhandige manier toenadering zoekt (zonder gezichtsverlies, heel kortaf) maar dat ik mezelf terugtrek. Dat wil ik niet want ik ben de volwassene en moet op een rustige manier het gesprek aangaan, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Maar ja, iemand moet dit toch doorbreken anders ben ik net zo kinderachtig als hij. Heb hem wel vaker uitgelegd wat dit met mij doet, maar dan gaat hij toch weer in discussie. Maar goed, al met al ging het afgelopen tijd stukken beter dan vroeger. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Probeer maar niet heel erg de volwassene te zijn en tegen je eigen gevoel in te gaan, en verwacht het ook niet van hem. Puberteit is gewoon vaak een conflictperiode en het gaat echt voorbij, ik stond er versteld van maar het is echt over en echt heel gezellig nu. Het stomme is dat ze nu niet meer thuiswonen, het zou eigenlijk andersom moeten: zo gauw de puberteit begint opzouten en als je 20 bent mag je weer thuiswonen 🤪 %s om %s bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Pfoe ja, puberproblemen, ook hier volop. Mijn oudste zoon is een thuispuber: op school de introverte braafheid zelve, maar thuis kan het flink knallen. Met name tussen mijn vrouw en hem is het vaak oorlog. En ik probeer daar dan beurtelings als strenge grenzentrekker en een soort Kofi Anan tussendoor te manoeuvreren om de gemoederen weer te bedaren. Dat valt soms best zwaar. Hoewel ik tegelijkertijd die puberfase nog steeds heel leuk vind. Die aandoenlijke combinatie tussen enerzijds zich stoer willen ontworstelen aan het ouderlijk gezag en gelijktijdig zo onzeker zijn als de pest 🙂 bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden