Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 december 2024

Etty

Aanbevolen berichten

Wat leuk @Francoise, dat je even komt buurten. Ben zelf weer wat actiever hier en miste je al. Hoe is het met je? 

Dag 12. Er begint langzaam vorm te komen in wat ik wil gaan doen de komende tijd, ik krijg plannen. Een fijn gevoel. 

Ik las gisteren : 'waar je aandacht aan besteedt, dat is je leven'.   Als mijn kleindochter van 9 maanden bij ons binnenkomt, dan is het altijd een beetje spannend voor haar. We nemen haar eerst op de arm en maken een rondje door het huis. We blijven wat langer stilstaan bij de dingen die ze al herkent en waar ze blij van wordt.   Dan worstelt ze zich los en wil op de grond. Enthousiast kruipt ze op iets af om het te gaan ontdekken.  

Ik voel dat enthousiasme nog wel in mezelf, die ontdekkingsdrang, maar voor mij lijken er vaak onzichtbare obstakels te zijn die zij nog niet ziet.   Niet drinken maakt die obstakels zichtbaar.  Ik vind het leven sowieso een boeiend iets,  maar zo is het fijner, boeiender.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ook lekker braaf mee.Het is hier halen en brengen.Soms zijn er momenten dat ik me goed voel, maar soms voel ik me zo rot.Laat ik de goede momenten maar koesteren, zoals vandaag.We moeten toch door deze zure appel heen bijten en ik hoef dit niet meer alleen te doen.Dat er nog zo'n gecompliceerd schepsel op deze aardbol rondliep, wist ik niet.We hebben elkaar wel gevonden zeg.

We hebben alle activiteiten rondom het koor voor een maand stil gelegd.Dat is juist de lastigste maand.Wij hebben beiden rond deze tijd vervelende gebeurtenissen meegemaakt en hebben geen zin om blij te doen, voor de buitenwereld.Dat toneelspel hou je gewoon niet vol.We gaan lekker aan onszelf denken en aan onze naasten familie, waar we beiden maar weinig van hebben.Verleden week diende zijn dochter zich ineens aan.Wilde na 25 jaar ineens contact met haar vader.Natuurlijk zit daar dan weer zo'n vervelende ex (haar moeder) aan vast.sowieso vind ik het wel knap, dat ze dat,  buiten haar om, doet.Ze woont hier zo'n beetje om de hoek, want dit is maar een klein dorpje.Altijd even uitkijken met dat soort dingen en vooral niet teveel op het smoelenboek zetten.Had mijn vriend getagt op FB vorige keer.Ging om een simpel iets, gebakken pannenkoeken aan de wereld laten zien.Hoe interessant :D. Ontstaat er een familieruzie, van zijn overleden vrouw.De kinderen van haar vonden het maar niets, dat hij weer een nieuwe relatie had.Zo gevaarlijk kan sociaal media zijn, afijn, wie weet lezen ze hier ook wel mee! 

Boeit mij even niet zo.

Genoeg meegemaakt met jaloerse familieleden en jaloerse mensen zijn gemeen.

Met de pup gaat het goed, zo'n lieverd. 

Nu heb ik zin om een orgel open te gooien :musicnote: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe. Vanavond ‘The zone of interest’ gezien. Een ijzingwekkende film. Over hoe kampcommandant Rudolph Höss met zijn huisgezin een vrolijk leven leidt naast de muren van Auschwitz. Over het wegkijken van het Kwaad, dat nergens expliciet in beeld komt. Ik moet er even van bijkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...