Spring naar bijdragen

Woensdag 13 november 2024

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, goedemorgen @Claudius
Je was er weer vroeg bij vannacht Claudius, ik neem aan dat je dan ook inderdaad opgestaan bent? 
Wat doe je dan allemaal de rest van de nacht, of in jouw geval de hele hele vroege 'ochtend'? 

DAGPACT:
Claudius
Yvonne 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ben de laatste dagen goed gestemd en dat is lang geleden.

Gym en yoga al gedaan
gisteren etentje met vrienden.
hoewel ik dan vaak de alcohol mis, had ik daar gisteren gelukkig totaal geen last van.

Merk ook dat ik bij het terug lopen naar huis, veel meer energie had dan de rest
dus blij ei, zoals het nu gaat

Verheug me ook erg op de pup die als het goed is, komend half jaar gaat komen.
Vanmiddag weer hypno-therapie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu al kerstversiering en feestverlichting hangen en behalve dat ik dat sneu vind voor de vogels en andere dieren dat ze nu van slag zijn omdat het 24/7 licht is, heb ik ook niet zoveel met kerst. Omdat daar juist het conflict met mijn familie en gezin zo duidelijk kenbaar werd. Wij hadden zelfs een 3de kerstdag en ik heb lang gedacht dat dat echt bestond.  Tot mijn 24ste ofzo :D

Dat opeens extra aardig doen tegen elkaar rond die tijd en de strijdbijlen begraven zorgde bij mij voor veel stress, dus was ik altijd de conflict zoekende, ik kan die knop niet gewoon omzetten, als je elkaar door het hele jaar pijn doet en pijn wil doen, vond ik dat ik me die week dan niet hoefde aan te passen. Als ik dan boos op je ben, ben ik ook boos op je en laat dat er dan ook gewoon zijn omdat kerst daarin geen verschil maakt.

Aangezien er aan sinterklaas nooit gerommeld is binnen mijn familie, we hadden geen 2de of 3de sinterklaasavond en de druk lag ook niet zo hoog om dan ineens aardig tegen elkaar tegen elkaar te doen. Geef ik gewoon meer om sinterklaas te vieren dan kerst. Ongeacht dat het ook best wel een beetje raar is dat zo een oude bisschop je op schoot wil nemen terwijl er zoveel mensen misbruikt zijn in de kerk.

Sinterklaas is voor mij, is de tijd dat je leuke en zware gedichten naar elkaar schrijft of verhalen als je niet kan dichten. Haat, nijd en liefde kan naast elkaar bestaan. Voor mij is dat de mooiste tijd dat je echt even bij iemand stilstaat en die ander een indicatie geeft van hoe jij deze ziet. 

Ik zou dus graag zien dat iedereen die hier op adb komt zou mee willen doen aan 5 en 6 december? Waarom ik daarvoor wel 2 dagen noem? Gewoon omdat hier Belgen komen en Nederlanders en Nederlanders het vieren op de 5de en Belgen het vieren op de 6de. Gewoon omdat het leuk is, het ook spanning oproept maar ik persoonlijk heb het altijd als heel mooi en warm ervaren.

Het zou me leuk lijken als we dat weer zouden doen. 

Alleen, ik heb het weleens georganiseerd, en daarbij  heb ik heel veel stress ervaren omdat ik het goed wilde doen voor de deelnemers. En mezelf ook onder druk zette door een mooi en leuk gedicht te schrijven. Nu ik een beetje beter weet wat ik wel kan en wat niet, en makkelijker nee kan zeggen. 

Vraag ik me af of jullie het oké vinden? Als ik adb vraag om hierin mee te helpen? Dat wij niks hoeven te organiseren en dus ook niet beschuldigd hoeven te worden van dat je mensen aan elkaar klikt die liever niet aan elkaar schrijven? Want ik zou het wel leuk vinden als hier over een paar weken weer een sinterklaas draadje zou zijn. 

Maar ik vraag het eerst voordat ik het de moderators vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vandaag een bezoek aan de huisartsenpraktijk. Het was de dokter die door de praktijk aan mij toe gewezen is. Ik kom bij hem zeker niet meer dikwijls als bij andere artsen van bij de praktijk. Als ik hem heb ben ik zeker dat ik steeds lang moet wachten in de wachtkamer. Dat was vandaag niet anders. Maar hij neemt neemt zijn tijd bij de consultatie. Ik heb uitvoerig over mijn probleem kunnen praten. Hij overwoog verschillende behandelingsopties. Dus ik ben tevreden over het bezoek. Ook ga ik mijn vaccinaties nog krijgen. Wat ik niet zo een goed nieuws vond is dat de pratijk gaat verhuizen. Ik ga in de toekomst veel verder moeten gaan. Of een andere praktijk zoeken?  Ik denk dat mijn probleem wel alchohol gerelateerd is. Dat dit nog een gevolg van het drinken is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dus niet mijn bedoeling om hier opnieuw de discussie te staren of hoe iemand eruit ziet. 

Tijdens mijn schooltijd zag ik niet verschil tussen blank of donker, ik had een beste vriend die bruiner was dan ik en ik vond dat wel mooi. Ik zag geen verschil tussen ons, ik begreep dan ook niet dat hi volgens anderen naar poep stonk, nee zijn familie kookte met andere kruiden en dat gaf die geur, niet omdat je bruin of blank was. Of spleetogen had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2004 was ik op een levendig forum, daar zouden toen mijn reacties niet eens opvallen. Spijtig genoeg bestaat de site niet meer. Ik weet dat ik veel reacties plaats, maar als ik aan mijn computer zit drink ik geen alchohol. Ik dronk er wel voor ik er mee bezig was. Dit forum geeft me ontspanning. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat driekwart liter sterk bier in de koelkast onder handbereik, er ligt ook een fles rosé, maar netjes niks gedronken :) Wel lang over nagedacht maar gewoon uitgezeten. Nu, na het eten, is de trek weg. Ik geloof dat ik gewoon dorst had.

Niet dat het een ramp zou zijn geweest maar ik wil gewoon wat sterker worden nu, en het komt me ook wel goed uit om morgen scherp te zijn. Net als vandaag en gisteren en eergisteren 😝

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Spud:

ik zou het wel leuk vinden als hier over een paar weken weer een sinterklaas draadje zou zijn. 

Is al geregeld dus. Nu nog kijken wie er allemaal meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar maak ik voor slapen niet veel tijd. Mijn oud collega en leidinggevende zei altijd "Als je slaapt ben je dood". Hij zou nu best tevreden zijn over mij, moest hij nog leven. Tijd voor te slapen maakte hij ook nooit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...