Spring naar bijdragen

Maandag 7 oktober 2024


Aanbevolen berichten

Ook vandaag heb ik besloten niet te drinken.  Straks hopelijk een gesprek met de psyhater en kan ik misschien wat goed nieuws brengen.. Ik ben thuis mijn reserve leesbril vergeten en diegene die ik hier had is kapot. Dus kan ik niet verder  in mijn boek lezen. En de ochtend/nacht duurt nog zo lang. Om zeven uur mag ik wel bij me thuis een andere bril gaan halen. 

Dus ik, ben hier maar wat  aan t zagen. Ik mis veel van mijn vroegere contacten, ik heb nu bijna niemand meer om mee te praten. Als ik daarover praat mis vooral een bepaald iemand die ik ik via een schrijverssite heb leren  kennen. Ik vond haar steeds ongelofelijk grappig. Ze had besloten om van het schrijven haar beroep te maken, waar ze ook een echt talent voor heeft. Tot diep in de nacht soms chatte ik soms met haar; tot wel vier uur in de ochtend, maar ik ton wel al terug op om zes uur dertig om gaan te werken. 

O wat was ik toen nog gezond en sterk. Allemaal weg , voornamelijk door teveel te drinken. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja precies, zo had ik het ook met thee. Eerst enkel met suiker, en nu vind ik suiker erin vies. Behalve als ik een zeer zwarte bittere thee krijg. 

Frisdrank vind ik ook al snel te zoet. Zonder suiker of veel zout kun je je eten en drinken meer puur waarderen. 

Ik las dat mensen nog steeds volgens hun oerbrein leven, en dat is vooral snel veel caloriën willen binnenhalen want straks is er een tekort. Nu zijn er bijna geen tekorten meer en hoeven we amper moeite te doen om eten of drinken te bemachtigen. Daar moest je vroeger eerst hard voor werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een weekend zonder alcohol maakt de maandagmorgen anders. Dat is bij mij regelmatig het geval, toch kan ik me er nog over verwonderen hoe anders het aanvoelt.

Gewoon een mooie nieuwe dag, in plaats van ploeteren en hopen dat ik me snel fitter ga voelen en op mezelf te mopperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben de laatste tijd bezig met dankbaarheidsoefeningen. Dat stond me eerder erg tegen en vond ik geforceerd. Maar het helpt inderdaad echt om positiever in het leven te staan, als je regelmatig stil staat bij de zaken en omstandigheden waar je dankbaar voor bent.

Tot zover mijn zalvende woorden. Fijne dag!B)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Bob:

Ik gebruik al een hele tijd zoetjes in de koffie en de thee als vervanging voor de suiker die ik vroeger nam. Dat gaat prima.

De psychiater raad dit ten stelligste af. Mijn gewicht baart haar zorgen. 

Ik moet nog minstens drie weken in de kliniek blijven. Ik had een lang en goed gesprek met de psychiater . Zij raad me aan Femke gaan te halen voor het weekend. De verpleging raadde aan Femke te bezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...