Spring naar bijdragen

Zondag 18 augustus 2024


Dune

Aanbevolen berichten

Ben weer terug hier, omdat ik maanden dacht dat het goed ging, omdat ik echt serieus het idee had een gouden tool te hebben…..

maar het gevaar is zo groot en altijd aanwezig.

ik nam mooi mijn pil in, vrij van alcohol de komende 4 dagen. Want natuurlijk heb ik geprobeerd wanneer het wel weer kon…

na 4 dagen 1 drinkdag inlassen (1 liter witte wijn, bio dat dan weer wel) de volgende dag verheugen op morgen weer een pil, en 4 dagen vrij…

maar gisteren ben ik bij gaan halen, en ik wist dat ik dat niet moest doen, maarja grenzen vervagen.

nu ben ik voor mijn gevoel weer mislukt, heb ruzie grmaakt, mensen betrokken bij mijn drinkgedrag, en nu baal ik weer.

oh ja ik hield mezelf ook steeds voor dat ik dit jaar sowieso 3/4 nuchter was

ben nu gewoon verdrietig, die rot drank heeft me steeds weer bij de keel, balen …… 

even kijken hoe ik dit weer positief kan keren, nu lukt dat nog even niet, was het maar vast morgen dan lukt het me wel, weer positief te kunnen kijken naar het leven

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers.

Voel me machteloos als ik jullie lees Zbb en Dune. 
Mijn drankjaren waren ook een soort van gevangenis voor me.
Dat bingen lijkt me nog erger en er dan toch steeds naar terugkeren?
Zijn die 4 dagen dan wel echt vrij @Dune?
Het klinkt meer als proefverlof. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is de kernvraag Lady Jane, ik heb maaaanden de pil genomen en voelde me vrij, de klok was niet eens meer in mijn systeem (half 5 mocht het) maar toen besloot ik te experimenteren, uitkomst, pil 4 dagen geen alcohol nemen, maarrrr er wel aan denken, dus de drank had nog steeds de macht! 
waardeloos, en weet je, het is NIET leuk, lekker of gezellig. Het is eigenlijk gewoon een hel, zeker de dag erna. Ik weet het allemaal!!!!
en toch….. is dat uurtje een beetje roezig zijn het allemaal waard?!!! 
NEE!
voel me een marionet, er word aan mijn touwtjes getrokken, niet leuk.

morgen zie ik de wereld weer beter aan, dat is wat ik ook geleerd heb, dan mag(!) ik mijn fijne pil weer nemen, en donderdag weer. Dat blijf ik op het droge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vroeger had ik dwangmatige vreetbuien, vreselijk.
ik "lijnde" van mn 16e tot 32e en last toen een artikel
van Martine Bijl die ook zo leefde en gestopt was.
Aanvaardde dat ze zich te dik voelde en daarna altijd rond de
65 kilo bleef. Ik besloot haar voorbeeld te volgen en gaf het lijnen op.
Slank ben ik nooit echt geworden, maar ik ontsnapte wel uit een soort van gevangenis.
Jojo nog steeds maar veel minder extreem. En blijf wel tobben soms met mn gewicht,
maar voel me psychisch er stabieler onder. Want eten moet je toch, dus de konfrontaties
er rond omheen blijven. Eb ben en blijf onmatig en emo eter. Met drinken leek het er een
beetje op. Dezelfde gevangenis, soortgelijke verdoving/roes/katers.
Voor mij hielp eerst lichaamsgerichte therapie het beste. Ik moest diep door levensfases heen, alweer.
Maar na het stoppen met drank, werd het anders, meer integreren van de therapieen, Mindfulness,
meditaties, de natuur als voorbeeld, waar ook veel ellende is maar waar toch de schoonheid
rust geeft en acceptatie. Het forum deed en doet nog steeds veel. Is ook verslavend, maar gezonder.
En dat zie ik hier dan vaak wegvallen. Dat mensen echt lange periodes wegblijven. 
Alsof er in de drankgevangenis geen internet is. De verbinding verbroken.
In het hier en nu is het waarom misschien even niet belangrijk?
Eerst die knop weer om naar vrijheid van niet drinken.
En dan samen met hulp de diepte in, zodat het kan beklijven?
Of denk ik te simpel?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, er is geen gouden oplossing, die werkt voor alles. 

Mij hielp het om de eerste 2 week sociale controle in te bouwen, als stok achter de deur. Misschien kun je dat stuk ook vervangen door Antabus.. 

Maar daarna zonder of afbouwend verder.. De strijd in mijn hoofd werd na 2 week niet drinken in mijn hoofd in het voordeel van mij beslist... En niet de kant van de gewoonte, van de verslaving.. 

En er zijn duizenden redenen waarom je weer opnieuw kunt beginnen. 

Er is maar 1 reden waarom ik niet opnieuw begin. Ik hou het niet bij 1...dat kan ik niet en dat doet nog steeds pijn...

Accepteer dat je niet meer kunt drinken, met of zonder sociale controle met of zonder pil. 

Alleen met jezelf, dat is een heel proces en ik zat gisteravond te twijfelen over een jointje, lekker bij de waterplas, relaxt op een bankje... 

De verleiding was groot, maar ik wist dat het niet bij die ene avond zou blijven, dus nee ik wil niet terug naar waar ik vandaan kom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune als ik je goed lees, probeerde je de antabus af te bouwen naar een dag minder. Maar kwamen de verslavingsgedachten weer extra hard binnen omdat er 1 dag een mogelijkheid ontstond o. Te drinken?

Wat nu als je die ene dag, dat je geen antabus controle hebt, vervangt door eventuele sociale controle van iemand? Ik weet niet of dat voor jou ook een soort van stok achter de deur kan zijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Freekie ja dat zou ook kunnen, maar voor mij is het eigenlijk al genoeg om ‘s morgens, dat is elke dag (Ja echt elke dag bedenk ik dat) het moment dat ik besluit niet te drinken vandaag, meteen de pil erin kieperen. Als ik daarmee (te?) lang wacht, tot een uur of 10 denk ik; ‘kan m ook niet nemen, want dan kan ik vanavond een wijntje doen (lees 1 liter).

zaak is dus heel simpel! Pil erin met het eerste kopje koffie, en dat op maandag en donderdag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
En welkom terug ZBB en Dune, zet um op: bek op het stuur en trappen maar weer, ondanks de felle tegenwind. 

Even een bakje neerzetten en dan snel door.
Onverwacht visite, dus snel straks even wat hapjes en zo in huis halen.... 

image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

bewerkt door Yvonne
afbeelding verkleind.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Dune:

@Freekie ja dat zou ook kunnen, maar voor mij is het eigenlijk al genoeg om ‘s morgens, dat is elke dag (Ja echt elke dag bedenk ik dat) het moment dat ik besluit niet te drinken vandaag, meteen de pil erin kieperen. Als ik daarmee (te?) lang wacht, tot een uur of 10 denk ik; ‘kan m ook niet nemen, want dan kan ik vanavond een wijntje doen (lees 1 liter).

zaak is dus heel simpel! Pil erin met het eerste kopje koffie, en dat op maandag en donderdag. 

Nou Freekie ik kan je verzekeren dat je echt hondsziek wordt niet een klein beetje maar gevaarlijk ziek, je kan er aan sterven doordat het hart zo'n opdonder krijgt dat het stopt. Je vergiftigd jezelf en niet zo'n beetje ook. Ik heb het veel ondervonden, en dan7 dagen nadat ik een refusal (antabus) geslikt had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij erg geholpen heeft om te stoppen is er iets voor in de plaats te zetten, bij mij was het grotendeels de eenzaamheid waarom ik dronk,

Nu ik op de dagbesteding ben en dus mensen om me heen heb, heb ik totaal geen behoefte aan drank. Die is weg. Belangrijk is, mensen opzoeken als je drinkt door eenzaamheid. Ze vragen zoveel vrijwilligers overal. Je betekent weer iets in de maatschappij want we zijn door het drinken eenlingen geworden.

Het gaat je lukken maar sta altijd weer op als je gevallen bent. Vallen is niet zo erg. Kleutertjes vallen zo vaak maar doordat ze iedere keer weer opstaan, leren ze  lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal! Belooft een heerlijke dag te worden. Veel aan te pakken. Dus aan de slag na een kop koffie. Dankjewel @Yvonne, heerlijk. Gisteren een gouden dag: op stap met mijn zus, bij haar thuis geweest (was daar niet meer welkom, kwam dan te dichtbij) en de dag afgesloten met thais eten op de markt.  Allebei met 0.0 % bier en bruiswater. En ik ditmaal wel peilend wat er op de borden van andere terrasgangers lag, maar niet naar wat ze dronken. Ik ben geen jankerd, maar huil nu ik het opschrijf. Heb echt contact zo gemist. Hoop dat dit de start is van betere tijden. 
@Zbben @Dune: zet m op. Mij helpt het maken van een lange wandeling om het hoofd leeg te maken en daarna orde op zaken te stellen. 
@Lika: voor jou een extra omarming. Fier de toekomst tegemoet. 🌻

dagpact:

zbb
Dune

Maja

bewerkt door Maja
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Dune:

Antabus timmert de weg echt dicht! Geen discussie mogelijk met mezelf. 
ben heel blij met het middel, nu nog gewoon regelmatig innemen, dat is de oplossing voor al mijn ellende en ik weet het ook

Dit lijkt een terugkerende valkuil juist. Zo lang jij niet de discipline hebt om blijvend te slikken. En die heb je niet, dat is al vaak gebleken.
Wat belet je om iets hierin dicht te timmeren?
Ik denk dat Antabus goud kan zijn, maar tegelijk een middel kan zijn dat je gevangen houdt. Het vergt zoveel discipline om de verantwoording
voor de lange termijn vast te houden. En verslaving is juist de quick fix blijven zoeken.
Het blijft me bezig houden. Eenzaamheid, wat Bol schrijft, is denk ik een sterke onderliggende trigger. Maar ook borderline-gedrag. Moeilijk om dit woord
zwart op wit te zetten, maar ik doe het toch maar eens. We kunnen onszelf jaren voor de gek houden, maar soms is professionele hulp een reddingsboei
waar je heel veel aan kunt hebben. Ook en juist op de langere termijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien sluit dit een beetje op @bolletjeaan: Ik denk dat alcohol een bepaalde behoefte vervult (of vervulde, misschien bestaat die behoefte nu niet eens meer?) zolang je die niet vindt is het moeilijk om te stoppen. Het geeft je nog steeds iets, anders zou je het niet doen. Ook al weet je verstand dat het alleen maar ellende veroorzaakt. Ik hoop dat je je niet schuldig voelt @Dunedat is zo'n klotegevoel. Lief voor jezelf zijn en de draad oppakken, dat kun je!!! En ook voor @Zbb:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al met al heb ik wel veel inzichten vergaard in de loop der jaren, het goede nieuws is wel dat ik veel minder heb gedronken het afgelopen jaar dan de jaren ervoor. Met uitzondering van mijn sobere jaar toen ik rouwde ….

mijn uitweg is simpel, maar het doen, en wel bij het krieken van de dag, want dan is mijn voornemen nog sterk aanwezig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...