Spring naar bijdragen

Donderdag 8 augustus 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, veel te vroeg wakker al een uur... Warm... Raam open gezet, deken uit mijn dekbed gehaald.. Nu is het beter. Maar nog geen slaap. 

Ik probeer me voor de laatste keer (vandaag) om te draaien en kijken of Klaas Vaak nog wat zand over heeft... 

Dagpact:

Freekie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Freekie, goedemorgen frummers. 
Het belooft een zonnige dag te worden met niet al te hoge temperaturen, fijn. 
Ik heb alle deuren tegenover elkaar open staan, zoveel mogelijk afkoelen nog even. 
Van de regen van gisteren die hier had moeten plenzen is geen drup gevallen.
Ik ben anderhalve dag behoorlijk beroerd geweest, of het nou een terugslag van de combinatie hitte en drukte was of het Norovirus, 
geen idee, maar ben blij dat ik weer wat op mijn oude ik lijk gevoelsmatig. 
Mooi, rustig aan maar heb ik mezelf beloofd, eerst een bakje natuurlijk 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers
ik gedij juist goed op de zon en warmte
maar merk wel dat ik uitgeput ben na een dag
niksen op het strand. en dat merk ik al als ik
als een bejaarde pauzes moet nemen op de trap
hoog de duinen in vanaf het strand.
Naar beneden huppel ik als een kind zo blij.;)
Gisteren was een dag thuis tuttelen met een film tot besluit.
Horizon deel 1 van 4, epos van 3 uur. cowboys and indians.
ik weet nog steeds niet wat ik ervan vond, al vloog de tijd wel.
deel 2 schijnt al klaar te zijn en volgens de reviews is het nog
niet zeker of 3 en 4 worden gemaakt. So much for Kevin Costner......

@Yvonne hopelijk was het een virusje, dat gaat tenminste over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, we worden een dagje ouder @lady jane :D, hoewel ik nooit goed tegen hitte heb gekund hoor. 

Jij ook goedemorgen @Fonny en @Francoise.

Ik plande mijn vakantie altijd aan het eind van de zomer: als de vroege meute alweer hard aan vakantie toe was had ik het nog tegoed, heerlijk.
En dat doe ik nu bij het vrijwilligerswerk ook nog steeds :) 

En een extra bakje voor @Fonnyimage.jpeg.d744350b3caba40e1cba4dfe22fe3de4.jpeg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal ,

Gisteren een stralende zomerdag en dat lijkt het vandaag ook weer te worden
Gisteren lekker met vriend op een terrasje aan zee gelunchst
Verbaas me dan altijd dat er om die tijd al mensen aan de wijn of rose zitten.
vooral met die warmte sta je zo op zijn kop !

Vanmiddag weer naar de mevrouw waar ik zo lang gewerkt heb.
even een sociaal bezoekje 😊
Daarna naar Rotterdam, waar zusje ons een etentje heeft aangeboden.
 

Goh, ik krijg gewoon een sociaal leven de laatste tijd 😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lief koppie.
En ja, ongelooflijk wat mensen aan leed veroorzaken in het klein en in het groot bij dieren. 
Komt vast helemaal goed met deze hummel. 

Jij ook een goedemorgen @rapilos
In tegenstelling tot wat verwacht werd is het hier nog lekker bewolkt en koel, maar dat zal vast niet zo blijven. 
Jij lekker genieten van het etentje hoor... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Zo, ontzettend slecht geslapen vannacht. Ik ben van 1 tot 5 wakker geweest. Resultaat: op 4 uur slaap een dag naar een buitenspeeltuin vol kinderen. Ik denk dat ik een infuus met koffie laat aanleggen om de dag door te komen

@Francoise wat goed dat jullie hem een veilig mandje bieden. Onbegrijpelijk hoe mensen met dieren om kunnen gaan. Ze verdienen zoveel beter. 

DAGPACT:
Freekie
Fonny
Yvonne

Ayla89 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lieverd @Francoise,hij krijgt het vast naar zijn zin bij jullie. Snap ook niet hoe mensen zo met dieren kunnen omgaan. Volgende week wordt het bloedheet en dan denk ik aan al die veetransporten van varkens en koeien die stikken van de hitte en geen kant op kunnen om vervolgens te worden geslacht, ik vind dat zoiets verschrikkelijks:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een schattige hond @Francoise. Ik zie wel het leed in zijn ogen.Snap soms niet, waarom mensen honden. Juist honden zijn heel overgevoelig voor alles.

Mijn hond heeft er nu 2 stiefzusjes bij, dus de aandacht  moet wel eens verdeeld worden.

Heb een hond nog nooit zo jaloers zien kijken, als die van mij :unsure: als ik één van de teckeltjes aan haal. Wel lief, als we thuiskomen, komen ze alle drie heel blij en kwispelend naar de deur.

Toch  merk ik, dat ze er nog niet helemaal aan gewend is, aan  haar nieuwe leventje.

Ook voor de hond, is alles anders, maar ze doet het hartstikke goed hoor!

Mijn vriend heeft een klus van een paar dagen, dus heb het rijk hier alleen. Ik vermaak me wel hoor. Heb zelfs mijn breiwerk meegenomen en wat boeken. Begin steeds meer rust in mijn hoofd te krijgen. Een boek heb ik jaren niet kunnen lezen, gewoon omdat ik me niet kon concentreren.

Hier gaat het zonnetje steeds weg. We krijgen volgende week wat tropische dagen, maar dat zou maar voor even zijn.

Volgende week begint ook ons cluppie weer. Ik mis de mannen en het gemopper wel hoor.

Zijn best wel al oudjes bij en sommigen zijn best ondeugend. Vind het nog steeds leuk daar.

Zo anders als mijn andere koor. Dat was meer kouwe kak, van een zeilvereniging. Die hebben zelf nooit gevaren. Nou, mijn Rotterdammers wel hoor. Die hebben  in de haven gewerkt en echt gevaren.

De relatie met mijn zus is maar zozo. Ik weet dat ze nog steeds behoorlijk veel drinkt en dat is haar wel aan te zien. Grote wallen onder haar ogen. Maar het is haar leven. Ik moet dat maar loslaten. Zo aardig is ze niet voor mij. Ik merk dat ze flink jaloers is. Gisteren belde ze en zo'n gesprek gaat dan alleen maar over haarzelf. Toen ik er even tussen kon komen, zei ik dat ik in een andere provincie was geweest. We waren in Arkel geweest en Arkel ligt net op de grens van Gelderland. Ik werd uitgelachen door beiden. Hoe kom je daar nu bij? Ik was flink van streek. Boos vooral. Wil haar voorlopig gewoon niet om me heen hebben, maar ze wilde komen. Heb het af moeten houden, want ook mijn vriend is niet zo gecharmeerd van haar.

Maar goed. Ik heb mijn boosheid los kunnen laten en toen mijn lief thuiskwam heb ik alles kunnen vertellen. Hoef er niet meer alleen mee te zitten. Wij delen echt alles.

We hebben nu gekregen, wat we allebei verdienen, na al onze ellendige jaren.

Wat we wel geleerd hebben is veel levenservaring.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Francoise:

We hebben een nieuwe huisgenoot . Een resquedog,  heel bang en schichtig . Begint ons nu langzaam te vertrouwen.  Wat heeft hij toch allemaal meegemaakt.  Geen vertrouwen in mensen.  Begrijp gewoon echt niet wat mensen bezielt om zo met dieren om te gaan. 

 

IMG_20240807_192049_580.jpg

👍👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rosee:

Volgende week wordt het bloedheet en dan denk ik aan al die veetransporten van varkens en koeien die stikken van de hitte en geen kant op kunnen om vervolgens te worden geslacht, ik vind dat zoiets verschrikkelijks:brokenheart:

Ja, vreselijk, ik heb jaren tegenover het gebouw van de belastingdienst gewerkt waar ook douaneformaliteiten werden afgewikkeld... en vaak stond er voor het gebouw een grote vrachtauto vol varkens of koeien uren in de brandende zon... ik vond het vreselijk. 
Zo blij dat ik geen vlees meer eet... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh gelukkig voel je je weer beter @Yvonne
en @Spiritwat heerlijk om je te lezen. Ik herken het dat je geen boeken kunt lezen want onvoldoende concentratie. Dat heb ik sinds mijn burn-out. Lekker als het dan weer lukt opeens!

@Francoisewat een leuke hond! Geweldig. Wij hebben ook altijd ‘tweedehands-jes’. Zou best 1 keer in mijn leven een puppy willen, maar tot nu toe altijd volwassen tweedehands. Tevreden mee. Het is zo mooi om te zien hoe ze steeds meer vertrouwen. Dat gaat heel lang door. Ik ben heel trots op mijn Spanjaard. Ik wens je heel veel geluk met jouw nieuwe huisgenoot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh en @lady jane: ouder worden voel ik ook in mijn lichaam. Ik ben veel te zwaar, dat helpt totaal niet om lekker te bewegen, maar wat eerst wel en nu niet meer mogelijk is…. Amai!

Goed dat jullie er niet bij waren toen ik na het zwemmen weer aan boord wilde klimmen. Leuke komische scène:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja, dat heb ik ook. Als ik tegenwoordig wat van de grond moet oprapen, daar wordt altijd even onbewust bij gezucht en gesteund. Ook al ben ik verder goed in vorm, de veroudering staat nooit stil.

En idd de verminderde concentratie 😬 ik heb wel 10 boeken liggen waar ik nog in bezig ben maar gewoon niet meer de puf om uit te lezen.

Tis OK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...