Spring naar bijdragen

Dinsdag 2 juli 2024


Aanbevolen berichten

@bumperjim ja, mijn deelneming daarmee. Iedereen in mijn omgeving wordt zo langzamerhand chagrijnig als ik mijn les de geschiedenis herhaalt zich opzet, maar euh, als we niets leren, gaat de geschiedenis zich herhalen.

Tenzij de mens de planeet eerder tot het uiterste tergt en ze keihard terug slaat.

The disease, it's us.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk, tja wat denk ik eigenlijk? Ik denk dat ik ga slapen. Ik lig er al in :)

Morgenvroeg 07:20 bloedprikken, cholestrol waarden wil ik weten op mijn 38e..mijn collega is kort geleden overleden aan een acute verstopping aan zijn kransslagader, dus ik dacht, ik wil weleens weten wat mijn waarden zijn... 

Ik heb ook vreselijk lekker (slecht) gegeten afgelopen 6 dagen met kinderen, we gaan het zien.. 

Geen koffie morgenochtend bij het opstaan.... 

Ik heb de wedstrijd ook niet gezien, sporten geweest.. Daarna sauna en zwemmen. 

Morgenochtend op mijn werk eens kijken via npo1, terugkijken. Betaald voetbal kijken is natuurlijk het beste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Quinn:

@bumperjim ja, mijn deelneming daarmee. Iedereen in mijn omgeving wordt zo langzamerhand chagrijnig als ik mijn les de geschiedenis herhaalt zich opzet, maar euh, als we niets leren, gaat de geschiedenis zich herhalen.

Tenzij de mens de planeet eerder tot het uiterste tergt en ze keihard terug slaat.

The disease, it's us.

Klopt. Je ziet het fout gaan maar je kan er zo weinig aan doen. Zoveel informatie tegenwoordig = zoveel misinformatie. Men stemt "om te proberen" zonder enig benul van programma of vroeger stemgedrag t.a.v. moties. De democratie is de minst verkeerde van alle staatsvormen zei Churchill (geloof ik), het zal nog steeds wel waar zijn maar ik begrijp steeds beter wat hij bedoelde. En democratie is maar flinterdun, voordat je t weet ben je haar kwijt. In de VS gaat het ook verkeerd, dit kon wel eens de minst democratische periode sinds lange tijd worden.

Er wordt hier gelachen om de inconsistentie van bepaalde extreemrechtse politici die overduidelijk niet (geheel) van Franse afkomst zijn (Bardella, Zemmour) maar ik vermoed dat hun ware eigen denkbeelden niet eens persé extreemrechts zijn, het  gedachtengoed lijkt gewoon een goedkoop maar effektief instrument om aan de macht te komen en vervolgens te blijven. Een gat in de markt. Cynisch. Maar goed dat doet Macron precies net zo. Weerhaantje. Het is lastig zoeken naar principes en waarden in de politiek. 
 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-7-2024 om 21:50 zei Quinn:

@bumperjim ja, mijn deelneming daarmee. Iedereen in mijn omgeving wordt zo langzamerhand chagrijnig als ik mijn les de geschiedenis herhaalt zich opzet, maar euh, als we niets leren, gaat de geschiedenis zich herhalen.

Tenzij de mens de planeet eerder tot het uiterste tergt en ze keihard terug slaat.

The disease, it's us.

Links wint hier met een krappe voorsprong, volgens de eerste prognoses. Oef. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker. Nu nog uitzoeken hoe er enigszins geregeerd kan worden, want Frankrijk heeft geen enkele parlementaire cultuur van compromis. Als niemand de absolute meerderheid heeft, zit alles in feite op slot.

Enfin liever dat dan de bruinhemden aan de macht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei bumperjim:

Links wint hier met een krappe voorsprong, volgens de eerste prognoses. Oef. 

Triest slap links gedoe daardoor is (extreem) rechts ook zo  in de meerderheid in Europa en de meeste landen daarin en zeker Nederland. Of het goed is weet ik niet maar komt wel door dat slappe linkse gedoe. En ik stemde zelf altijd links maar heeft veel stuk gemaakt op veel fronten. Moeten het hier niet over politiek hebben maar ik heb ook mijn mening.

Folkert was links en een moordenaar, vergeet men weleens. Hoef je geen geschiedenis leraar voor te zijn.

200 linkse kandidaten trokken zich terug?? Dat zegt eigenlijk al alles. Gehad met links de meerderheid! Dan is Frankrijk ook geen democratie meer. Luister naar het volk en dus de mensen.

bewerkt door Smaragdie
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Smaragdie:

Triest slap links gedoe daardoor is (extreem) rechts ook zo  in de meerderheid in Europa en de meeste landen daarin en zeker Nederland. Of het goed is weet ik niet maar komt wel door dat slappe linkse gedoe. En ik stemde zelf altijd links maar heeft veel stuk gemaakt op veel fronten. Moeten het hier niet over politiek hebben maar ik heb ook mijn mening.

Folkert was links en een moordenaar, vergeet men weleens. Hoef je geen geschiedenis leraar voor te zijn.

200 linkse kandidaten trokken zich terug?? Dat zegt eigenlijk al alles. Gehad met links de meerderheid! Dan is Frankrijk ook geen democratie meer. Luister naar het volk en dus de mensen.

Denk niet dat je het mechanisme hier begrijpt. Hoeft ook niet. Hoofdzaak is dat ik hier nog een paar jaar mag blijven. Mag en wil.

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Links heeft net zoals hier en tijdens de EU verkiezingen vieze spelletjes gespeeld. Hier samen gaan, EU samen gaan en weer uit elkaar na de verkiezingen. In Frankrijk mannetjes eruit gehaald tegen de versnippering. En dat alles om maar te winnen.

En nee, Volkert ben ik zeker niet vergeten. Zelfs moord mag om rechts buiten te sluiten...

In Frankrijk heerst nu een patstelling waar je geen kant mee op kunt.

Een deuger ben ik allang niet meer, daar ben ik nu te oud voor..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragdie grappig dat je links de schuld geeft van allerlei zaken, terwijl Nederland de afgelopen 14 jaar is geregeerd door een rechts kabinet.

En ja, Volkert hing links gedachtengoed aan. Hitler was een vegetariër. Beide zaken zeggen niets over linkse denkers of vegetariërs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Links in Frankrijk is een alliantie aangegaan net als extreemrechts en centrum dat gedaan hebben, deze keer en vrijwel alle voorgaande verkiezingen. Daar is niets vies aan, dat is inherent aan het kiessysteem hier. Uiteraard hebben ze er zelf alle belang bij om de alliantie zo lang mogelijk in stand te houden straks in het parlement.

Er is evenmin een patstelling nu als er in Nederland zou zijn, minder zelfs omdat er veel minder partijen zijn. Sterker nog, omdat niemand zn handen vuil wil maken aan de RN is de enige mogelijke coalitie tussen centrum en links, alleen zijn de Fransen het sinds De Gaulle absoluut niet gewend om concessies te doen. Maar zo lang als het in NL of België duurt Om ofwel een coalitie ofwel een minderheidskabinet (waarschijnlijker) te vormen zal het hier niet duren.

Ik merk op dat tegenwoordig de Vlinder meer politici kent dan ik. "Ik hoop dat Zusenzo premier ministre wordt" "Wie?" 🙈 Trots.

Het is dankzij de deugers dat een land (huishouden, vereniging, bedrijf...) functioneert.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was niet echt een rechts kabinet meer. De VVD is volledig links geworden. Het is er alleen slechter op geworden, crisis na crisis na....

Dan hebben de linkse kiezers zich mooi vergaloppeerd. Jean-Luc Mélenchon is een Poetin lover en wil ze snel mogelijk uit de NAVO en EU. We zullen zien of het wat oplevert.

Wel rechtse deugers dan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mélenchon gaat geen premier ministre worden. Hij is allang uitgekotst door de rest van links en ook binnen zn eigen partij begint hij steeds meer steun kwijt te raken. Mélenchon heeft een bijzonder hoge irritatiefactor ook al heeft hij heel soms gelijk.

Ik zie zelf Ruffin wel zitten, maar wat ik wil dat gebeurt vaak niet 😒

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zie je volgens mij verkeerd @karin123. De VVD is niet links geworden, maar omdat veel mensen ontevreden lijken te zijn, worden de ideeën extremer. Zowel rechts als links schuift daardoor op naar extremistische punten. Daardoor lijkt "gewoon rechts" links en "gewoon links" rechts. En daardoor wordt een extreem rechtse partij als PVV bijna mainstream.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei karin123:

Het was niet echt een rechts kabinet meer. De VVD is volledig links geworden. Het is er alleen slechter op geworden, crisis na crisis na....

Dan hebben de linkse kiezers zich mooi vergaloppeerd. Jean-Luc Mélenchon is een Poetin lover en wil ze snel mogelijk uit de NAVO en EU. We zullen zien of het wat oplevert.

Wel rechtse deugers dan....

Precies, denk er ook zo over en daarom gaan mensen zelfs voor/op extreem rechts stemmen. Zal ik zelf nooit doen maar snap het wel, hoor niet anders om mij heen. Woon zelf in een multiculti wijk en dit is heel gevaarlijk door dat slappe linkse gedoe. Voor de rest maar geen woord meer aan vuil maken. Dat doen de politici maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...