Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen ... ik zit wat moeilijk ... de afgelopen weken is mijn drinken uit de hand gelopen ...

Ik probeer het weer onder controle te krijgen maar dat lukt (nog) niet.

Ik heb wat steun en hulp nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet de eerste dag 'zonder' nog door ... dat is nog niet gelukt.

Het ging een tijd redelijk goed. Momenteel zit ik weer vast, tjonge wat kan het lastig zijn en jezelf in de weg zitten.

Het gaat 3 weken goed en dan 'ineens' ben ik na 3-4 dagen terug bij af. 

Wie herkent dit?

bewerkt door bozo12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

iedereen die nog onder de verslaving lijdt ben ik bang.
heb je professionele hulp erbij gehaald?

En wat versta je onder redelijk? Blijven drinken houdt
natuurlijk de verslaving in stand. 
Kijk eens op youtube naar het filmpje van Els Noorlander
dan zie je dat je de verslaving juist voedt zo.
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ja, iedereen hier herkent dit @bozo12
De enige manier is definitief stoppen met drinken en niet proberen het onder controle te houden, want dat lukt uiteindelijk toch niet.
Ja, ik weet het, dit wil je waarschijnlijk niet horen (wilde ik ook nooit )
Succes
Houdt je taai he !

Hier ook bewolkt.
Zag op de weer kaart dat lucky @Yvonne weer goed zit 😅
Nou geniet nog maar even van het zonnetje dan zou ik zeggen

Vanmiddag wordt er nieuw kunstgras voor op mijn balkon bezorgt.
Was nog harstikke duur zeg, maar hoop er uiteindelijk veel plezier van te hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

@bozo12 Niet in huis halen wat @bumperjim zegt, daar begint het mee. Gisterenavond had ik ook zo'n enorme zin, niet normaal. Heel goed dat ik echt niets, nada in huis had  (ook geen likeurtje, want ik had alles gepakt wat me die verdoving/roes kon geven). Toen de craving weer was gaan liggen, dacht ik 'hey, ik doorsta dit". Dat gaf een enorm krachtig gevoel. Dus hier geen alcohol meer in het wagentje. En bezoek mag het mee naar huis nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je denkt dat kan ik niet of dat wil ik niet, terwijl je eigenlijk toch van je verslaving af wil, dan is dat het verslaafde ik-brein. 

Ik vergelijk met de ochtend-Freekie en de avond-Freekie.

De ochtend-Freekie, was vaak teleurgesteld, katerig, mentaal-katerig, zweten en noem maar op. En met de beste bedoelingen wilde hij stoppen en uit de vicieuze cirkel stappen. 

De avond-Freekie, zag geen vuiltje aan de lucht... De kater was weg en een potje bier of joint (of beide) was echt een goed idee! 

Mijn avond-Freekie ziet nu ook in dat ik mijn dag (weekend) of in de week (avond) niet hoef te vullen met drugs & alcohol om de uurtjes door te komen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

Ja, iedereen hier herkent dit @bozo12
De enige manier is definitief stoppen met drinken en niet proberen het onder controle te houden, want dat lukt uiteindelijk toch niet.
Ja, ik weet het, dit wil je waarschijnlijk niet horen (wilde ik ook nooit )
Succes
Houdt je taai he !

Hier ook bewolkt.
Zag op de weer kaart dat lucky @Yvonne weer goed zit 😅
Nou geniet nog maar even van het zonnetje dan zou ik zeggen

Vanmiddag wordt er nieuw kunstgras voor op mijn balkon bezorgt.
Was nog harstikke duur zeg, maar hoop er uiteindelijk veel plezier van te hebben

Volgens mij ook gewoon niet goed om te adviseren eigenlijk... kan zeer demotiverend overkomen, 'definitief stoppen is het enige dat werkt'. Wellicht klopt het, maar vaak is die mentale drempel veel te groot. Het is waar mensen toch echt voor zichzelf achter moeten komen of dat wel of niet zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Strijkbout:

Volgens mij ook gewoon niet goed om te adviseren eigenlijk... kan zeer demotiverend overkomen, 'definitief stoppen is het enige dat werkt'. Wellicht klopt het, maar vaak is die mentale drempel veel te groot. Het is waar mensen toch echt voor zichzelf achter moeten komen of dat wel of niet zo is.

...dat "werkt", ja wat is werkt. Als werkt betekent nooit meer wat drinken, ja dan is nooit meer wat drinken inderdaad de enige manier om nooit meer wat te drinken 😜

Volgens mij kan je gewoon het beste eerst eens rustig stoppen zonder plechtige beloftes voor de rest van je leven, dus dag 1, dag 2, enz enz en dan komen er vanzelf allerlei inzichten.  Het is een heel avontuur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bozo12:

Het gaat 3 weken goed en dan 'ineens' ben ik na 3-4 dagen terug bij af. Wie herkent dit?

@bozo12, mijn buurman is ook verslaafd o.a. aan alcohol.
De vorige keer zijn wij beide ongeveer tegelijkertijd gestopt.
En hebben het 17 dagen volgehouden.

Mijn buurman wilde afgelopen najaar twee weken detoxen in een verslavingskliniek.
Om daarna alleen nog in het weekend te drinken.
Hij was te slecht voor die verslavingsklieniek,
Hij moest eerst met een ambulance naar het ziekenhuis, vanwege ernstige ondervoeding.
Hij kon ook niet meer op zijn benen staan, laat staan lopen.
Vandaar 17 dagen i.p.v. 14 dagen.
Toen hij na een week uit die kliniek gevlucht is kwam hij via de buurtsuper met een pak wijn weer thuis.
Het was vrijdag, het weekend was dus al begonnen.
En tot nu toe nog niet geëindigd.
Zijn voornemen is nu al een tijdje om alleen nog maar op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag te drinken.

Ik zit nu zelf op dag zestien.
Mijn buurman komt dagelijks langs met zijn eigen pak wijn om mij te provoceren.
En probeert mij  dagelijks duidelijk te maken dat ik tot mijn dood niet meer kan of mag drinken.
Overmorgen, dag 18, hoopt hij op een terugval.
Dat gaat niet gebeuren.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Strijkbout:

Wellicht klopt het

Allicht klopt het Strijkbout. En natuurlijk hebben adviezen weinig invloed op wanneer de knop omgaat. Maar juist omdat dat niet voorspelbaar is, blijven we hier als ervaringsdeskundigen schrijven wat bij ons werkt. In de hoop anderen te stimuleren, te behoeden voor het maken van dezelfde fouten, zelfs al weten we dat we dat niet kunnen. De intenties zijn integer, en zo ben ik ook benieuwd of jouw knop al kan? Wat heb jij bijv. nodig van hier? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Anitawest:

Aparte buurman, zou hem niet meer binnenlaten :blink:

@Anitawest, apart is hij zeker.
Ik woon op een rustig pleintje.
Als ik de deur niet open doe gaat hij net zolang op mijn deur bonzen en schreeuwen
totdat alle buren komen kijken wat er aan de hand is.
Alleen als ik hem dan binnenlaat keert de rust op ons pleintje weer terug.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...