Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 mei 2024


Aanbevolen berichten

Mijn buurvrouw gebruikt kattenvoer om egels te lokken.
Dat vind ik leuke beesten, ze vallen geen katten aan.
In onze moestuin hebben wij dan ook een egelhotel geplaatst.
Voor in de winter, voor als ze het koud krijgen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yvonne:

Goedemorgen frummers, 
De slakken heb ik al op schoolreis gestuurd, katten en hond hebben hun natje en droogje gekregen, tijd voor een bakje dus. 

image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Goedemiddag Yvonne🤠🤠🤠wens je een fijne dag! En alle andere natuurlijk ook😜!!

bewerkt door japie2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,
De lucht was blauw vanochtend maar het is inmiddels weer helemaal dicht getrokken

Hoop dat het droog blijft vandaag want wil toch nog even naar de tuin
Peultjes oogsten, want die zijn klaar zag ik 😊

En eigenlijk een ochtend wandeling maken, want ik heb me voorgenomen omdat elke ochtend te doen
(Pfff...kost wel dicipline hoor)

Wat goed! Ik doe dat ook elke ochtend met m'n hondje.. heerlijk!🐈‍⬛

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

En dat slijm is ook nog eens moeilijk van je af te krijgen, niet zomaar met een beetje koud water.

Je schijnt er wel een mooi zacht huidje van te krijgen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las toevallig (wat heet toeval?) vanmorgen dat egeltjes slakken eten,
dus als je er daar een paar van aan je tuin weet te lokken en binden, dan
gaan die slakken misschien wel naar de buren verhuizen?
Die slakken zijn het enige wat ik niet mis aan mijn vorige huis en tuin, wat
heb ik er veel richting groencontainer gebracht vroeger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fransen eten ook slakken, daar heb je daar in de buurt toch geen gebrek aan, @Yana? Maar ja, da's natuurlijk flauw. Ik las trouwens een verhaal van een jongen in ik geloof Australië of Nieuw Zeeland die voor de grap/stoerdoenerij een slak inslikte en daar zo ziek van is geworden (één of andere rondworm) dat ie na een jaar of acht is overleden.
Dus zomaar de eerste de beste slak verorberen is niet zo'n goed idee. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei japie2:

Wat goed! Ik doe dat ook elke ochtend met m'n hondje.. heerlijk!🐈‍⬛

Ja, als je een hond(je) hebt dan moet dat wel. Werkt voor mij ook beter dan discipline. Discipline kan je een dagje overslaan, een hond niet.. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Ja, als je een hond(je) hebt dan moet dat wel. Werkt voor mij ook beter dan discipline. Discipline kan je een dagje overslaan, een hond niet.. :P

Nee hondje kan je nooit overslaan..🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne relax dag gehad.

Lekkere maaltijdsoep gemaakt. 

Chinese kool, kip, champignons, kerrie, mie, paar aardappeltjes in blokjes erdoor heen en heel veel kruiden. Goed geslaagd al zeg ik het zelf.

@Freekie is die rattenkooi nu al gedaan?? Ben als de dood voor ratten. Dus ik zou echt niet hebben kunnen helpen.

@Kohtje wel blijven schrijven hoor al zijn het oprispingen. Geniet er best wel van vaak, alleen niet van die slak in jouw haar. 

@Spirit ook fijn om te lezen al volg ik jou ook elders wat ga jij goed zeg. Echt inspirerend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo! Beetje laat voor het dagpact, maar ik doe wel mee hoor :D Vandaag is weer een beetje beter qua energie en somberheid. Stap voor stap. 

Wij hebben tot dit jaar nooit last gehad van slakken, maar dit jaar zitten ze zelfs in huis. Niet veel, maar ik vind het toch vies. Wat "grappig" dat er zoveel mensen last van hebben. Ik heb trouwens geen idee hoe ze in huis komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, eindelijk binnen... wat een heerlijke dag was het weer, aan één stuk door zon. 
Er was voor vanmiddag regen voorspeld, dus ik was hard aan het werk in de tuin om voor de bui toch aardig wat gedaan te kunnen hebben, 
alleen kwam die bui maar niet, hij schijnt nu zo ongeveer te gaan vallen.... 
Ik hoop dat jij klusjes droog hebt kunnen doen @rapilos.... 

En ohohoh, die slakken weten wat, hahaha, ach, ik heb niet het gevoel dat het er zoveel meer zijn dan andere jaren. 
En egeltjes schijnen er niet eens zo gek op te zijn, alleen als ze niets anders kunnen vinden eten ze ze... las ik onlangs. 
Het verhaal van @Kohtje met die grote naaktslak in de caravon bezorgde me wel koude rillingen, getver... maar vooral lekker doorgaan met jouw oprispingen hoor Koh. 
Overigens kunnen die slakken inderdaad wel aardig wat eten aan. Ik probeer zoveel mogelijk in de tuin te zetten waar ze niet van (zouden) houden

Wat een ellende die pijn @Reacher, ik hoop heel heel hard voor jou dat er toch iets gevonden wordt tegen die pijn.... 

Ja @Freekie, ik herken dat gevoel wel wat je beschrijft... ik weet nog van een aantal jaren geleden dat ik na het werk snel even boodschappen deed, dan rap naar huis, koken, afwassen en noem maar op.... en als ik dan mensen op hun dooie gemakje achter de rollator in de zon zag lopen met voorop het boodschappenmandje waar dan nog een prei of zo uitstak dan kon ik waarlijk wat jaloers worden, hoe leuk mijn werk ook was... 
En ja, ik heb nu 'alle tijd'.... maar gek genoeg vraag ik me nu wel eens af waar ik de tijd vandaan haalde om er ook nog een baan op na te houden 🤣

Wat een heerlijke berichten @Spirit, wat mooi dat jullie elkaar zo gevonden hebben en dat jullie elkaar zo tot steun kunnen zijn. 
Geniet er maar heerlijk van. 

@Quinn, ik heb nog een bordje voor jou overgehouden, we aten vanavond curry met garnalen... Kussen

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, zo vies is de bak nu ook weer niet @Smaragdie, het toppunt is nog niet bereikt. Als het zo erg was, had ik het alwel gedaan.

Maar deze week zijn ze aan de beurt, ze horen bij mijn motor-vakantie-voorbereidingen. Dus inmiddels staan ze op de Schindlers List, ze worden niet vergeten. 

Gras is al gemaaid buiten, binnen heb ik geen gras :P die stond ook op de lijst. 

Misschien moet ik vaker erop uit :lol:maarja verlofdagen echt voor mezelf, zijn schaars met al die schoolvakanties... Nog 3 jaar en dan zijn ze beide naar de middelbare school...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee @Freekie gelukkig maar. Anders had je idd ingegrepen lijkt mij. Je klinkt/bent net als mijn broertje soms/bijna zelfde leeftijd als dat jij bent en ook een zoon en dochter. Ook een alleenstaande vader met 2 kids. Als zij iets willen moeten ze er ook voor zorgen, natuurlijk is dat waar. 

Ben jij ooit weer toe aan een nieuwe vriendin of is dat geen optie ooit meer? Vroeg dat mij af. 

Jij dendert maar door alleen en knap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-5-2024 om 19:04 zei Ayla89:

 Ik heb trouwens geen idee hoe ze in huis komen. 

Dat is omdat het zo langzaam gaat. Je ziet m ergens zitten maar eigenlijk gaat hij ergens naartoe, maar je weet nooit waarheen omdat de snelheid bijna nul is.

Levenslesje. Als je iets wil doen wat iemand anders niet wil dan moet je het heeuul langzaam doen, dat niemand doorheeft dat het gebeurt. Zo ben ik jaren geleden van kantoor veranderd, van een klein hok waar we met zn 3en zaten naar een gloednieuw paleis, waarvan mn toenmalige baas zei dat ik dat kantoor niet mocht hebben. "Mag ik er wel af en toe even zitten om rustig te bellen?" Nou dat mocht wel. Hahahahaha 😈 6 maanden later was het van mij. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Dat is omdat het zo langzaam gaat. Je ziet m ergens zitten maar eigenlijk gaat hij ergens naartoe, maar je weet nooit waarheen omdat de snelheid bijna nul is.

Levenslesje. Als je iets wil doen wat iemand anders niet wil dan moet je het heeuul langzaam doen, dat niemand doorheeft dat het gebeurt. Zo ben ik jaren geleden van kantoor veranderd, van een klein hok waar we met zn 3en zaten naar een gloednieuw paleis, waarvan mn toenmalige baas zei dat ik dat kantoor niet mocht hebben. "Mag ik er wel af en toe even zitten om rustig te bellen?" Nou dat mocht wel. Hahahahaha 😈 6 maanden later was het van mij. 

@bumperjim, moeten we je nu definiëren als: "zo slim als een slak", of als "een glibberige gluiperd"? :D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...