Spring naar bijdragen

Dinsdag 23 April 2024


Aanbevolen berichten

Ik heb me zus vanochtend geappt dat ik mij elke dag in de zomervakantie ga melden via whatsapp als een extra controle om het droog te houden, daar was ik vanochtend in de auto al over na aan het denken :blink:

bewerkt door Freekie
Whatsapp toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Spirit:

[...] Ben trouwens over gegaan op andere AD. Sertriline of hoe het spul ook  mag heten.Het is een beter AD dan de paroxetine, die ik al jaren slik.[...]Ben echt een ander mens geworden!

Spirit, kan je die rommel niet gewoon gaan afbouwen nu je leven zo'n enorme wending ten goede heeft genomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Spirit:

Beterschap @Jac. Jicht schijnt echt heel pijnlijk te zijn.

Ik ruil 1 dag jicht zo in voor 3 dagen ontwenning , ik voelde het al aankomen dag of wat geleden me voet gestoten tegen een kei , ik hoopte van niet dat het door zou zetten , maar die verrekte volle maan hè 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Jac:

Hier kommer en kwel vandaag , drink ik niet krijg ik toch een jicht aanval vannacht,  not so nice,  zal wel iets te maken hebben met de volle maan haha

2 colchine erin en 1 diclofenac 75 mg en het begint al te wat af te zwakken 

Jicht kan goed pijnlijk zijn inderdaad. Ik heb het ook eens gehad en kon toen geen schoen meer aan, aan m'n jichtvoet. Kreeg toen een prednisolonkuurtje van de huisarts. Na een week was het wel zo'n beetje over, en dan vraag ik me altijd af of dat niet ook zo zou zijn geweest zonder dat spul. 

Zeg maar zoiets als homeopathie dus: slik deze wonderolie van paardenbloemendauw à raison van € 75 en over een week bent u van uw verkoudheid af... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Adri03:

Jicht kan goed pijnlijk zijn inderdaad. Ik heb het ook eens gehad en kon toen geen schoen meer aan, aan m'n jichtvoet. Kreeg toen een prednisolonkuurtje van de huisarts. Na een week was het wel zo'n beetje over, en dan vraag ik me altijd af of dat niet ook zo zou zijn geweest zonder dat spul. 

Zeg maar zoiets als homeopathie dus: slik deze wonderolie van paardenbloemendauw à raison van € 75 en over een week bent u van uw verkoudheid af... :D

ja dan gaat het ook over maar alleen niet met een week en komt het eerder terug maar ik snap je wat je bedoelt 

Teen of enkel in je voet 

colchine is voor de ontsteking is sterker dan prednison bij jicht en diclofinac voor de pijn 75 mg dat helpt tenminste in NL alleen te koop zonder recept 12,5 mg dan vreet ik zo’n doosje per dag 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Adri03:

Vanaf mijn fiets zag ik hem/haar/hen* vanochtend vroeg heel mooi ondergaan en ik vond hem/haar/hen eigenlijk wel vol :ph34r:. Maar inderdaad, de officiële volle maan is pas om 1.45 uur komende nacht. Nu schijnt het dat de maangelovigen al twee dagen voor de daadwerkelijke volle maan (tot twee dagen erna) de mysterieuze invloed ondervinden van de maan, dus dat doet niet veel af aan de inhoud van mijn opmerking :D.

Ja dat klopt. Ongeveer 5 dagen rondom de volle maan is de energie van de volle maan aanwezig. Daarom kan ik mijn kristallen rustig opladen, heeft niet op de dag zelf. Haha, ja ik moet er zelf ook om lachen af en toe, maar ik doe het echt. Hoe ouder, hoe gekker hier. Je moet toch wat :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Jac:

ja dan gaat het ook over maar alleen niet met een week en komt het eerder terug maar ik snap je wat je bedoelt Teen of enkel in je voet 

@Jac, vlak voor mijn laatste ambulante detox kreeg ik een jichtaanval in mijn enkel.
Dat was zeer pijnlijk tijdens bewegen, niet tijdens zitten of slapen gelukkig.
Ik heb dat een maand proberen vol te houden.

Vanwege ernstige maagproblemen in het verleden slik ik geen NSAID's als ibuprofen of diclofenac.
Colchicine kan ook niet.
Ook niet met een maagbeschermer erbij.

De volgende stap in de pijnmedicatieladder zijn de opioiden.
Bij mij werkt tramadol en morfine ook niet meer.
Met als gevolg ... terugval met een fles port.
Helaas is alcohol een korte termijn oplossing.
Maakt uiteindelijk alles veel erger.

Pijn | NHG-Richtlijnen

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jac:

Hier kommer en kwel vandaag , drink ik niet krijg ik toch een jicht aanval vannacht,  not so nice,  zal wel iets te maken hebben met de volle maan haha

2 colchine erin en 1 diclofenac 75 mg en het begint al te wat af te zwakken 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jac:

Hier kommer en kwel vandaag , drink ik niet krijg ik toch een jicht aanval vannacht,  not so nice,  zal wel iets te maken hebben met de volle maan haha

2 colchine erin en 1 diclofenac 75 mg en het begint al te wat af te zwakken 

Heb ik ook ooit gehad. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Dagpact
Claudius
Elonwyn
Prana

Jac

Fonny

Freekie 
Nienes

Alle mensen die ik ken die ooit jicht gehad hebben waren stevige drinkers. Zou er een verband zijn? Sterkte in ieder geval!

ik heb een hele lange en best saaie dag op werk. Gelukkig vroeg klaar vandaag. Tel de dagen tot de vakantie af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Nienes:

Alle mensen die ik ken die ooit jicht gehad hebben waren stevige drinkers. Zou er een verband zijn?

Ja @Nienes, overmatig alcohol gebruik en ophoping van bepaalde stoffen in je lichaam kunnen jicht veroorzaken.
Bij mij was het testen op urinezuur en creatinine. Uitslag goed.

Onze lichamen zitten wonderbaarlijk in elkaar.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Freekie:

Ik heb me zus vanochtend geappt dat ik mij elke dag in de zomervakantie ga melden via whatsapp als een extra controle om het droog te houden, daar was ik vanochtend in de auto al over na aan het denken :blink:

@Freekie, ik volg niet alles en iedereen, bovenstaand had ik vanochtend al gelezen.
Heel verstandig om een extra controle in te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei bolletje:

 

 

                                                                        image.thumb.jpeg.470e83052f552b82758e2b7bbbf22925.jpeg

@bolletje, niemand vind jouw koffieplaatje leuk vandaag, ik ook niet.
Is teveel vega.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Freekie:

Ik heb me zus vanochtend geappt dat ik mij elke dag in de zomervakantie ga melden via whatsapp als een extra controle om het droog te houden, daar was ik vanochtend in de auto al over na aan het denken :blink:

Waarin zit 'm dan die controle? Dat je je überhaupt meldt of dat je foutloos typt? M.a.w. hoe kan een appje aan je zus laten zien dat je droog staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Prana:

Ja dat klopt. Ongeveer 5 dagen rondom de volle maan is de energie van de volle maan aanwezig. Daarom kan ik mijn kristallen rustig opladen, heeft niet op de dag zelf. Haha, ja ik moet er zelf ook om lachen af en toe, maar ik doe het echt. Hoe ouder, hoe gekker hier. Je moet toch wat :D

Het is eigenlijk de energie van de zon want die beschijnt de maan. De maan zelf is gewoon een knikker van steen.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nienes:

Alle mensen die ik ken die ooit jicht gehad hebben waren stevige drinkers. Zou er een verband zijn? 

Zou best kunnen, ook volgens de wikipedia, maar ik zag dat ik mijn jichtaanval had in 2016, en toen stond ik al 3 jaar droog, dus ja, dan is dat wel een langetermijngevolg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Adri03:

Zou best kunnen, ook volgens de wikipedia, maar ik zag dat ik mijn jichtaanval had in 2016, en toen stond ik al 3 jaar droog, dus ja, dan is dat wel een langetermijngevolg. 

Drank met name bier en rode wijn kan invloed hebben maar niet per definitie per persoon verschillend meestal krijg je jicht als je een zuurpruim wordt 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 nachtdiensten te gaan en dan nog 2 avonddiensten en heerlijk 2 weken vrij. Jicht is zeer pijnlijk. Je kan dan niet eens op de voet of welk aangedane lichaamsdeel staan of belasten. Ja de urinezuren en creatine. Ik had dit ook al zonder dat ik alcohol nuttigde

Sterkte @Jac

Ik ga voorslapen/liggen. Relaxen. Vind mijn werk nog steeds leuk en nog leuker zonder katers. Fijne avond allen. 

Knap van je @Freekieheb die back up ook van mijn broers. Steunt toch en heeft mij door het eerste jaar heen geholpen.

bewerkt door Smaragdie
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Jac:

Drank met name bier en rode wijn kan invloed hebben maar niet per definitie per persoon verschillend meestal krijg je jicht als je een zuurpruim wordt 

 

Haha, daar zit wat in. Verklaart ook waarom ik er al 8 jaar geen last meer van heb gehad, nu ik immers al jaren het zonnetje in huis ben :devil:...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...