Spring naar bijdragen

Jac is mijn naam en nieuw op het forum


Jac

Aanbevolen berichten

Het lukt me hier niet om een link te plaatsen, maar als je ern beetje slim googlet op de uitspraak dan vind je al gauw (bijv. bij kjoek.nl) dat zelfs de uitgever van de Pippi-boeken heeft laten onderzoeken of die lariekoek ergens door Pippi is uitgesproken. Conclusie: nooit en te nimmer. Het is een raadsel waarom deze onzin steeds maar weer opduikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Jac:

Goedenmiddag April , eigenlijk wel goed en met jou trek je het een beetje 

Hoi Jac, vandaag echt veel beter. Zo blij, zo een dag als gisteren is echt geen pretje. Top het met jou ook goed gaat. We gaan door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei April04:

Hoi Jac, vandaag echt veel beter. Zo blij, zo een dag als gisteren is echt geen pretje. Top het met jou ook goed gaat. We gaan door!

Dat is mooi dat je je beter voelt, Ja zeker dat we door gaan in ieder geval morgen :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Yvonne:

Hoi @Jac, ik lees jouw verhaal nu pas. 
Jeetje, wat ben je van ver gekomen, hoewel je dat zelf misschien niet eens voelt. 
Maar petje af dat je de stap hebt genomen, het is het zo waard. Top! 

Goedenmorgen @Yvonne dank je wel voor je reactie, inderdaad dat voelt niet zo.

De eerste dagen waren zeker geen walk in the park maar so far so good en zeker het is het nu al waard ,nu doorzetten 

Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Koala84:

@Jac wat een dapper besluit! Zo te lezen ben je een doorzetter dus samen, dan bedoel ik samen met al deze forrummers, ga je er vast en zeker komen! 

Zet ‘m op, blijf lezen en blijf delen:)

Goedemorgen @Koala84 ik doe mijn uiterste best om er door heen te fietsen maar voor 100 % is het forum de leidraad, door de  forrummers en hun input voor mij om door te blijven fietsen en ben daar heel dankbaar voor, zonder forumleden was ik al allang gestopt nou ja gestopt doorgegaan eigenlijk.

En waar ik iets kan toevoegen voor anderen op het forum die hetzelfde probleem hebben dan probeer ik daar ook iets voor te betekenen want het helpt echt ,zeker voor mij

Jac 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jac

Ik heb het tot 2 keer toe met het forum geprobeerd en je raad het al, ik kwam heel ver, maar viel toch weer terug. Pas toen ik online hulp zocht lukte het. En daarnaast veel naar podcasts geluisterd en app's bijgehouden. Kortom ik wil je dit wel meegeven, het vergt namelijk ook hard werken om te stoppen dan alleen stoppen. Snap je wat ik bedoel? Fijn dat de knop om is en wat zul je veel fijne dingen ervaren, vooral in het begin. Dan ben je namelijk ook in de wolken, maar er komt ook een tijd waarin de twijfels komen en dan moet je goed beslagen ten ijs komen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Mariann:

Hoi jac

Ik heb het tot 2 keer toe met het forum geprobeerd en je raad het al, ik kwam heel ver, maar viel toch weer terug. Pas toen ik online hulp zocht lukte het. En daarnaast veel naar podcasts geluisterd en app's bijgehouden. Kortom ik wil je dit wel meegeven, het vergt namelijk ook hard werken om te stoppen dan alleen stoppen. Snap je wat ik bedoel? Fijn dat de knop om is en wat zul je veel fijne dingen ervaren, vooral in het begin. Dan ben je namelijk ook in de wolken, maar er komt ook een tijd waarin de twijfels komen en dan moet je goed beslagen ten ijs komen.

 

Goedemorgen Mariann

Dank je wel voor je reactie , ik snap precies wat je bedoelt en ben bereid om er hard voor te werken  , op dit moment zoals jij schrijft ben ik in de wolken en ervaar leuke en fijne dingen geestelijk, lichaamlijk en relationeel, dus dat gaat goed.

Als de tijd komt en die zal er komen en het overwinnings vuur is geluwd en de twijfels komen dan ben ik in ieder geval een stap verder.

Daar ben ik nog nooit geweest, maar er is maar een manier om uitvinden hoe dat afloopt bring it on !

Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Mariann:

Hoi jac

Ik heb het tot 2 keer toe met het forum geprobeerd en je raad het al, ik kwam heel ver, maar viel toch weer terug. Pas toen ik online hulp zocht lukte het. En daarnaast veel naar podcasts geluisterd en app's bijgehouden. Kortom ik wil je dit wel meegeven, het vergt namelijk ook hard werken om te stoppen dan alleen stoppen. Snap je wat ik bedoel? Fijn dat de knop om is en wat zul je veel fijne dingen ervaren, vooral in het begin. Dan ben je namelijk ook in de wolken, maar er komt ook een tijd waarin de twijfels komen en dan moet je goed beslagen ten ijs komen.

 

klopt wat je zegt, meestal is alleen het forum niet genoeg, ik ben er al sinds 2009 en nu pas na een kliniek 5 maand droog en dat het ook werkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

k ben inderdaad rock bottom gegaan en walgde ook zeker van mezelf in het begin , nu niet meer, maar toch als ik af en toe in deze 14 dagen terugdenk en terugkijk op mijn fijne carrière als drank clown dan heb ik geen gevoelens van walging meer maar schaamte en spijt welke ik niet meer kan terugdraaien dat gaat eenvoudig niet ik ga ook geen excuses maken over dingen die in het verleden de revue zijn gepasseerd (terwijl er enkele hele fraaie tussen zatten ) dat heeft ook geen zin in mijn ogen is alleen maar verspilde energie en rijt alleen maar oude wonden open. Ik denk dat het enige wat echt zou tellen naar mezelf en mijn familie en om alles beter te maken is dat ik zonder die last van mijn verslaving verder kan reizen.


Het is net een voetbal wedstrijd ik tegen de drankverslaving en ik sta 4-2 achter in het laatste kwartier 

Doelpuntenmakers chronologische volgorde

Eerste helft

1-0 gezelligheid ontspanning

2-0 ruzie schade 

3-0 relatie perikelen

4-0 lichamelijke problemen 

Tweede helft

4-1 inzicht besef

4-2 stoppen met drinken

ik heb nog een kwartier voor dat de wedstrijd is afgelopen maar er kunnen rare dingen gebeuren in het laatste kwartiertje . Ik hoef er nog maar twee te maken dan is het gelijk en dat is misschien het hoogst haalbare maar voor mij zou dat al genoeg zijn. 
 

excuus voor mijn misschien wat warrige verhaal was ff lekker op dreef 

jac 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4-3 excuus om warrig verhaal is niet nodig juist

4-4 toch maar excuus maken aan hen die je gekwetst/benadeeld hebt (=geen verspilde energie)
4-5 gestopt blijven

gefeliciteerd; je hebt gewonnen

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)
Als ik niet drink
ik ben helder als bronwater
ik ben zekerder als twee en twee vier is
ik ben scherp als een mes
ik ben zo fit als een hoen
ik ben weer eigen baas
ik ben trots als een pauw
ik ben niet meer afhankelijk
ik ben niet meer onrustig
ik ben gezond als een vis
ik ben geen stukken kwijt
ik ben niet meer misselijk
ik ben blij dat ik nog leef en dat ik nog tijd heb
ik ben geen negatief zelfbeeld meer
ik ben niet meer gevallen
ik ben niet meer de halve dag brak
ik ben niet meer boos
ik ben redelijker
ik ben meer uitgerust als ik wakker wordt 
ik ben gezonder gaan eten 
ik ben niet meer down
ik ben meer ontspannen
ik ben minder lui
 
ik heb geen angst voor morgen hoe ik ontwaak
ik heb minder schaamtegevoels 
ik heb minder schuldgevoelens
ik heb minder kast van mijn gebit
ik heb minder maagpijn
ik heb geen nachtmerries meer
ik hen geen dove vingers meer
ik heb geen onverwachte tranen meer
ik heb geen katers die kijk ik wel uit de boom
ik heb geen pijnstillers meer nodig
ik heb geen haaruitval meer
ik heb geen droge huid gelukkig
ik heb geen opvliegers meer 
ik heb geen hartkloppingen meer
ik heb geen smoezen meer nodig
ik heb geen schade meer gereden
ik heb geen zweet aanvallen meer
ik heb geen urine meer laten lopen
ik heb geen last meer van vage infecties 
ik heb geen angst om in de avond motor of auto te rijden
ik heb geen diarree meer 
ik heb weer zin in erotiek
Ik heb meer geld in me portemonnee
ik heb geen last meer van tremoren
ik heb geen adertjes in mijn oog die is gesprongen door het braken
ik heb een  normale dag en nacht verhouding
ik heb de   Honden zelfs blij gemaakt dat ze langer uitgelaten worden
ik heb een  opgeruimd huis 
ik heb vrede met me mezelf
ik heb geen innerlijke discussie meer met me zelf Wel,niet drinken
ik heb nog geen jicht aanval gehad 
 
ik zie beter 
ik zie in dat ik ook inhoudelijke raad kan geven aan naasten 
ik zie ook in dat ik niet perfect hoeft te zijn , dat ben ik namelijk al
 
Ik kan in de avond nog mails beantwoorden
ik kan in de avond nog whatsapp berichten versturen
ik kan iedereen in de ogen aankijken
ik kan genieten van kleine dingen zoals nu de lente
ik kan nu wat afmaken waar ik mee begonnen ben 
 
Misschien kunnen jullie er nog een aantal aan toe voegen alle input is welkom
 
wanneer ik wel drink
het postieve wat hier boven is geschreven maar dan in het negatieve
 
dus evenveel voors als nas
je mag zelf beslissen welke je kiest de voors of de nas
bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...