Spring naar bijdragen

Jac is mijn naam en nieuw op het forum


Jac

Aanbevolen berichten

Goedenavond Allemaal

Ik weet niet zo goed waar te beginnen ik ben 55 jaar oud, getrouwd en woonachtig in Tsjechie , we hebben twee kinderen waarvan een ook in Tjechie woont en de ander nog in Nederland, vier kleinkinderen waarvan de laatste een week geleden is geboren in Nederland we hebben altijd hard gewerkt en goed geld verdient waar we prima van leven en hebben geleefd maar ook al 30 jaar lang elke dag bier, gemiddeld 12 per dag (toevoeging; nu ik er meer over na hebt gedacht waren het altijd wel een paar meer dan 12. 

Ik heb mezelf nooit gezien als alcholist maar dat ben ik natuurlijk wel , door het overmatige gedrink heb ik wel wat alcho kwaaltjes ontwikkeld in de laatse vijf jaren waaronder jicht, gevoeloze pink en ringvinger volgens mij heet dat polyneurophatie, problemen met de lalaloepsie en nog wel een paar van die kleinigheidjes..

Mijn vrouw is naar Nederland gegaan voor de bevalling op 20 Februari dus ik bleef achter in Tsjechie voor werk en om voor de dieren te zorgen ,maar je bent alleen dus dat werden er geen 12 maar 24 op een dag dat heb ik zon week achter elkaar gedaan levend op bier en brood en een stukkie vlees of soms niks elke dag wakkker worden om twee, drie uur hellemaal verrot om om vijf uur de eerste weer te nemen , niet normaal he

Maar wat wil het geval mijn in Tjechie wonende Kleinzoon was vorige week Dinsdag jarig dus ik moest naar die verjaardag toe om vijf uur was er af gesproken maar ik lag om vier nog in bed toen mijn schoondochter belde. ik ben uit bed gegaan onder de douche begint me hele lichaam te schokken ik moest braken heel eng eigenlijk maar dacht opschieten en gaan.

ik heb kadootjes gegeven en een biertje genomen om me kater weg te zuipen ik heb er daarna nog twee genomen en naar huis gegaan en heb zitten huilen op de bank en een beslissing genomen het is mooi geweest en kap er mee en ben gestopt met alcohol sinds vorige week woensdag dus nu dag 5 .

Ik zit al twee dagen te lezen op het forum en herken heel veel in de verhalen van de forumleden en jullie doen zulk mooi en goed werk , petje af dat ik vandaag heb besloten dat ik me verhaal ook wil laten horen of in ieder geval van me wil afschrijven.

Detoxen was geen pretje maar ik ben vastberaden om door te gaan op deze ingeslagen weg het is mooi geweest met dat zelf destructieve drinken.

Jac

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jac, fijn dat je ons gevonden hebt.
En ja, wat moest je even diep gaan he, om te
weten dat nu jouw stopmoment is aangebroken.
Ons brein kan ons van alles wijsmaken, maar ons
lichaam liegt niet. Goed dat je daarnaar luistert nu dus.
Hopelijk hoefde je die detox maar éénmaal mee te maken.
Als je het moeilijk krijgt, je weet nooit he, dan weet je ons te vinden.
Meestal is er wel iemand op de dagdraad! succes!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krachtig besluit en goed dat je de kraan nu dicht hebt gezet. Je moet het zelf doen, maar je hoeft niet alles alleen te doen, daarom kan dit forum helpen. Ook kun je je aanwennen nieuwsgierig te zijn naar het nieuwe leven dat nu mogelijk is geworden, met meer aandacht voor anderen en voor de echte kern van je persoon, zonder voortdurend gif in je lijf te gieten. 

Welkom dus, en ga zo door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Bob

Ik ben vastbesloten over me besluit maar ook onzeker, ik heb me daarom aangemeld op het forum en ben blij dat ik welkom ben want het detoxen alleen was geen easy peasy job maar dat is grotendeels nu passee maar ik weet ook niet wat me alemaal te wachten en wat er op mijn weg naar defenitieve onafhankelijkheid van alcohol komt zoals je hebt gelezen woon ik niet Nederland dat maakt het ook niet makkelijker om even naar een groep of arts te gaan als dat nodig zou moeten zijn.

Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lika:

Welkom. Wat een avontuur !! Volhouden he. Het ergste zit erop. Nú gewoon door….

Goedenavond Lika

tsja als ik er aan terug denk dan is me hele leven een avontuur , ik ga door en ik ga volhouden, het moet !!!!!! anders is het te laat 

jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, ik hoop dat je vastberaden blijft en nadenkt over wat er gebeurt als je wel blijft of opnieuw doorgaat. 

De uitspraak die hier wel eens voorbij komt en die zeker voor mij zelf geldt: 

1 is te veel en 20 is te weinig.. (toch?) dat betekent dat je niet aan je eerste bier moet beginnen, ben je eenmaal opnieuw begonnen dan is 20 weer te weinig.. 

Ik hoop dat je er wat aan hebt, goed dat je je verhaal doet! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jac, je zou online kunnen uitvogelen of er in jouw buurt meetings zijn van bijv. AA of NA 
of misschien zijn er daar andere verslavingsartsen/-instanties die lotgenotengroepen organiseren?
Of individuele begeleiding misschien zoeken.
Lukt dat niet, weet dat ze zeker sinds Corona volop (internationale) online meetings hebben.
Het is goed om een plan (B) achter de hand te hebben.
Misschien is het forum afdoende, maar het kan rust geven om je plan klaar te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei lady jane:

Jac, je zou online kunnen uitvogelen of er in jouw buurt meetings zijn van bijv. AA of NA 
of misschien zijn er daar andere verslavingsartsen/-instanties die lotgenotengroepen organiseren?
Of individuele begeleiding misschien zoeken.
Lukt dat niet, weet dat ze zeker sinds Corona volop (internationale) online meetings hebben.
Het is goed om een plan (B) achter de hand te hebben.
Misschien is het forum afdoende, maar het kan rust geven om je plan klaar te hebben.

Dank je voor je lieve reactie

Om eerlijk te zijn, ik moet het zelf doen en met zoveel routiniers op het forum heb ik 10 x meer baat bij dan lokaal in gebroken engels te comuniceren met iemand 

 

jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Freekie:

Welkom, ik hoop dat je vastberaden blijft en nadenkt over wat er gebeurt als je wel blijft of opnieuw doorgaat. 

De uitspraak die hier wel eens voorbij komt en die zeker voor mij zelf geldt: 

1 is te veel en 20 is te weinig.. (toch?) dat betekent dat je niet aan je eerste bier moet beginnen, ben je eenmaal opnieuw begonnen dan is 20 weer te weinig.. 

Ik hoop dat je er wat aan hebt, goed dat je je verhaal doet! 

Die uitspraak geld ook voor mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jac , wat goed dat je je hier meld. Dit forum heeft mij bijna 6 jaar geleden van de alcohol afgeholpen.  Zoals je kan zien is hier bij ditjes datjes een dagdraad . Een soort virtuele huiskamer . Dit draadje gebruik je dan als je dagboek . Heel fijn dat je ons gevonden hebt . Blijf hier actief schrijven en lezen.  Luister podcasts over verslavingen.  Blijf actief  bezig met het niet drinken en word elke dag sterker . 

Heel veel succes op dit mooie nuchtere pad , stap voor stap 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jac, welkom in de groep. Er zijn al heel wat verhalen de revue gepasseerd, weet dat je niet alleen bent in deze strijd. Onze zoon is na zes jaar in n therapie gestapt bij Kobeland, Kobe Lecompte in Landen, België. De mensen die bij hem, zelf een ex verslaafde hij is nu tien jaar clean, in behandeling zijn geweest heeft hij allemaal v d drank geholpen en zijn er nog steeds vanaf. Hij werkt ook voor het Belgische leger rond de problematiek van alkohol. Voor ons is dit de volgende stap in ons gevecht. Onze zoon komt van héél ver, vele therapieen in verschillende instellingen, niks hielp.  Hij is nu van 17 februari clean, al een flinke stap vind ik. In de instelling waar hij nu zit is de psychiater ook  gestart met een traject met Baclofen. Deze therapie samen met Kobe als ondersteuning geeft ons terug was licht in de duisternis. Ik hou jullie op de hoogte. Sterkte Jac.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Jac, 

Het beste besluit in jaren, althans zo voelde (voelt) het voor mij en ik hoop dat jij het ook zo blijft zien. We hebben allemaal een soortgelijk proces doorgemaakt en daar zit voor mij de herkenbaarheid. De onzekere maar onwrikbare overtuiging dat het zo niet langer kan. Dapper ook om dit aan te pakken terwijl je vrouw afwezig is en je er alleen voor staat (als ik dat goed begrijp).

Blijf vooral lezen en schrijven hier op het forum. Dat geeft veel inzicht en herkenning. En er zijn altijd mensen die voor je klaar staan als je het moeilijk hebt. Wat voor mij geholpen heeft en wat voor jou ook een idee kan zijn is de online en anonieme behandeling van Brijder ‘Alcohol onder controle’ (en er zijn volgens mij nog een paar van die online trainingen). Dat kan je ook in Tsjechië volgen en je krijgt goede inzichten in achterliggende motivaties en patronen. Je wordt begeleid door een begeleider/psycholoog die aan jou gekoppeld wordt.

Succes! James

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Francoise:

Welkom Jac , wat goed dat je je hier meld. Dit forum heeft mij bijna 6 jaar geleden van de alcohol afgeholpen.  Zoals je kan zien is hier bij ditjes datjes een dagdraad . Een soort virtuele huiskamer . Dit draadje gebruik je dan als je dagboek . Heel fijn dat je ons gevonden hebt . Blijf hier actief schrijven en lezen.  Luister podcasts over verslavingen.  Blijf actief  bezig met het niet drinken en word elke dag sterker . 

Heel veel succes op dit mooie nuchtere pad , stap voor stap 

Goedemorgen Francoise, lady Jane , Bob , Lika , Freekie , Franciose ,Rabi5609 , James M

Dank je wel om te reageren op mijn aanmelding. 

Ik heb het gevoel en geloof dat met de steun van de leden het laatste duwtje is om te volharden naar mijn nuchtere pad, ik ben daarom ook erg dankbaar voor de reacties op mijn inschrijving op het forum en mijn verhaal zonder dat ik wordt bekritseerd alleen maar positiviteit ( ik voel het zo van dat is jouw verhaal en het is wat het is, ga er wat aan doen en wij zijn hier als collectief om je te steunen) prachtig toch!!

Zoals ik aan Lady Jane schreef, ik praat en vraag liever aan de routeniers op het forum over mijn situatie, vragen en gevoelens te delen dan dat ik of zou moeten wachten op een hulpverlener of met iemand uit mijn omgeving die de situatie begrijpen en willen helpen en ondersteunen maar niet weten wat er speelt in mijn hoofd en in mijn lichaam.

uiteindelijk moet je zelf 99 procent invullen op weg naar onafhankelijkheid van de drank maar in mijn opinie is dat dat laatse procentje belangrijker is dan die 99 procent die zelf moet invullen het verschil van slagen of zakken en die hoop ik hier te vinden daarvoor nu al mijn dankbaarheid aan de leden, we kennen elkaar niet en zouden elkaar op straat zo voorbij lopen maar hier kameraden en lotgenoten die je door dik en dun steunen.

dat ene procentje is zo belangrijk

jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Jac, dappere strijder! Heel goed van jou! Is je vrouw inmiddels weer terug? Weet ze dat je bent gestopt met drinken? Zo te lezen heb je zoveel om voor te leven, ik hoop dat je daar ook je kracht uit gaat halen. Blijf vooral schrijven! En weet: je bent niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Nienes:

Het Jac, dappere strijder! Heel goed van jou! Is je vrouw inmiddels weer terug? Weet ze dat je bent gestopt met drinken? Zo te lezen heb je zoveel om voor te leven, ik hoop dat je daar ook je kracht uit gaat halen. Blijf vooral schrijven! En weet: je bent niet alleen.

Goedemorgen Nienes 

Nee nog niet ze is vrijdag weer terug, natuurlijk heb ik haar vertelt dat ik met drinken ben gestopt en is daar erg blij van ze zegt er weinig over maar ze ziet mij ook achteruit gaan qua gezondheid de afgelopen jaren en wil natuurlijk ook niet eindigen met een man die zolang die blijft drinken verder aftakelt.

ik heb er alleen niet het hele verhaal vertelt dat ik stond te breakdansen en tegelijkertijd stond te braken onder de douche en dat daardoor er een adertje sprong in me oog en dat ik nadat ze naar Nederland is vertrokken dagelijkse hoeveelheid bier verdubbelde en dat ik me kater weg dronk op verjaardag van mijn kleinzoon een uur nadat ik was wakker gebelt om vier uur in de middag, ik vond het niet nodig omdat te vertellen daar is niemand mee gebaat. IK WEET HET EN DAT IS AL ERG GENOEG , (en jullie weten het dan).

De oorzaak waarom de knop om is is niet relevant dat die om is is relevant.

Jac

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jac ook namens mij een warm welkom hier!

en wat een ongelofelijk dapper besluit om hier te komen, dat vergt moed. En je eerlijkheid is mooi. Want eerlijk mag je hier zijn. Er word hier niet geoordeeld omdat iedereen weet hoe het werkt.

hier tref je een bont gezelschap van mensen die allemaal hetzelfde pad bewandelen, op hun eigen manier.

mocht het lastig gaan worden, weet dan het forum te vinden. Want trek gaat je toch ergens overvallen. Bedenk een plan B om met trek om te gaan. Er is werk aan de winkel, want met alleen roepen ‘ik ben gestopt’ begint het pas.

wens je sterkte en wijsheid toe, en begin klein, per dag, of als het nodig is, per uur. 
je allerbeste stap die je voor nu kon maken heb je genomen. Chapeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Dune:

@Jac ook namens mij een warm welkom hier!

en wat een ongelofelijk dapper besluit om hier te komen, dat vergt moed. En je eerlijkheid is mooi. Want eerlijk mag je hier zijn. Er word hier niet geoordeeld omdat iedereen weet hoe het werkt.

hier tref je een bont gezelschap van mensen die allemaal hetzelfde pad bewandelen, op hun eigen manier.

mocht het lastig gaan worden, weet dan het forum te vinden. Want trek gaat je toch ergens overvallen. Bedenk een plan B om met trek om te gaan. Er is werk aan de winkel, want met alleen roepen ‘ik ben gestopt’ begint het pas.

wens je sterkte en wijsheid toe, en begin klein, per dag, of als het nodig is, per uur. 
je allerbeste stap die je voor nu kon maken heb je genomen. Chapeau!

Goedemiddag Dune

Dank je voor je welkoms reactie ,ik weet het forum zeker te vinden en ik geloof heilig in de motiverende kracht die het forum met zijn bonte gezelschap kan geven, ik kijk inderdaad het dag per dag aan en dat gaat tot nu toe goed.

Dune ik weet het ook niet

ik doe maar wat heb het ook nog nooit gedaan bewust echt gestopt,  was :Dnamelijk niet verslaafd hahahaha

Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jac:

 en ik geloof heilig in de motiverende kracht die het forum met zijn bonte gezelschap

@Jac, welkom op ons forum.
Ik ben Praag verslaafd, tig keer geweest sinds 1969.

Pas maar op voor Roberto hier.
Met zijn snerende opmerkingen en valse nichten humor.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei lady jane:

dus ik denk dat ik het wel kan
(pippi langkous)

Ja, men blijft maar doorgaan dit citaat aan Astrid Lindgren toe te schrijven, maar zij was veel te slim voor dit soort flauwekul-logica. Wel heeft ze Pippi Langkous laten zeggen: 'Ik weet niet of ik het niet kan, want ik heb het nog nooit geprobeerd.'

Dat klinkt toch heel wat aannemelijker en maakt het karakter van Pippi L bovendien iets minder onrealistisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...