Spring naar bijdragen

Donderdag 28 december 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :rose:

Redelijk geslapen, de paracetamolletjes beginnen te werken:D Nu langzaam weer wat beginnen te bewegen en wie weet ga ik het nieuwe jaar weer helemaal fit verwelkomen !

Zou ook wel fijn zijn, omdat ik de eerste week van januari even lekker midweekje wegga :present:

DAGPACT

Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen meisjes, en natuurlijk de rest die nog op 1 oortje ligt

@Beatrix gelukkig, wat lekker even weg

ben weer terug op mijn krijtbordje staan nu geen turfjes meer maar 46-1 :D het is de mindset he

DAGPACT

Beatrix

Dune

vandaag, vandaag doe ik helemaal niks! Heb ik besloten. Bijkomen van alles van de afgelopen dagen. 
dat gezegd hebbende… ga ik nu beginnen met niksen

op Yvonne haar koffiekar wachten, is dat ook niksen? :rolleyes:
mooie dag, ik hou het lekker droog, dat komt goed uit want niksen is ook niks natuurlijk 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Dank voor de tips gisteren. Ik heb gewoon de ramen een poos open gehad, leek me het beste. Intussen waaien we weer weg hier. Wat een rare natte maanden. Kruipruimte staat nu ook blank, maar tot dusver geen last van. Mijn huis is op een toch al drassig, lager gelegen gebied gebouwd, tussen de rivieren. Dus veel regen moet er niet meer vallen. Het wordt gewoon een beetje eng als je de beelden op tv zien. 

Binnen houden we het gewoon droog. :)

DAGPACT
Beatrix
Dune
Fonny
Toos

Goed dat je het weer opgepakt hebt @Dune De aanhouder wint uiteindelijk.

bewerkt door Toos
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Zo, even een paar dagen pas op de plaats.. 
De kerstdagen waren gezellig, maar slopend. 
Gisteren moest ik werken, bleek mijn collega het rooster niet goed te hebben gelezen, dus stond ik er in mijn eentje voor. 
Nu dus echt gesloopt.... 
Maar goed, een dagje rustig aan en ik ben weer het heertje, uhhh, dametje. 
Eerst een bakje maar. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei herman0167:

Goede Morgen, er zijn twee draadjes Donderdag 28 December 2023, geeft dat geen verwarring?

Ik zie ook dat @ikkanhet als eerste een draadje had gestart.... tsja, kan gebeuren.
Normaal gesproken gaan we dan door op het eerst geopende draadje, dat is nu niet gebeurd dus. 
Het draadje van Ikkanhet zal wel wegzakken, ze kan natuurlijk ook de titel en begin even aanpassen als ze dit leest. 

Fijn dat je weer wat aan het opknappen bent @Beatrix, lekker niksen. 
Daar zal mijn dag trouwens ook voor een groot deel uit bestaan dit keer. 

@Rosee wat heerlijk, ruimte voor jouzelf nu. Als ik het goed zie heb je nu ook jouw eigen slaapkamer dan toch? Lekker genieten van jouw vrijheid hoor 

@rapilos, dat moet behoorlijk schrikken zijn geweest, ik hoop dat lekker rustig kunt opknappen hoor, echt de tijd ervoor nemen... 

Ja, het was dom en suf @Dune, jammer, maar nu de knieën afkloppen, elkaar een trap met de hoge hakkenschoen onder de derriere geven en weer met opgheven hoofd doorgaan.. 

@Toos, fijn jou ook weer te lezen, hoop dat je helemaal bent opgeknapt. Welkom terug.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Ah balen @Yvonnegelukkig kun je nu even bijkomen. Ja, heel fijn om nu  m'n eigen slaapkamer te hebben. Jongste zoon komt over 2 maanden terug, dus tot die tijd het huis voor mezelf. Wel ga ik hem volgende week opzoeken in het buitenland. Best gek deze fase, ook om ouder te worden. Ik voel ineens hoe kort het leven eigenlijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je kinderen hebt, kan ik me voorstellen dat je het gevoel hebt dat het leven kort is. Hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd lijkt te gaan. 

Als je ouder wordt is het belangrijk om veel te bewegen. Dat kost me soms wel moeite, maar gelukkig vind ik zwemmen en wandelen ook leuk. Dus dat heb ik net gedaan; gezwommen en terug naar huis gewandeld, drie kwartier. 

Nu mag ik op de bank hangen met een boek. Nog een beetje opruimen en schoonmaken en verder niks.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk @Lonster1, ook net terug van het zwemmen.
Div. maatjes daar gezien en iedereen is blij dat het zwembad weer open is,
op een paar 50-ers na, allemaal pensionado/a's en hoe ouder ik word, hoe
fijner normale structuren en bezigheden worden. 
Ik las als verklaring voor dat "sneller" gaan van de tijd te maken heeft dat we
steeds langer herinneringen hebben opgebouwd, dan dat we nog "toekomst"
voor de boeg hebben. Logisch dus dat het verleden meer in ons lijf en leden zit.
Maar in het hier en nu leven helpt me wel; soms vliegen dagen en soms ellenlang.
Net hoe ik in mn vel steek, of dat ik leuke dingen doe of me door huishouden heen sleep;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster1:

Als je kinderen hebt, kan ik me voorstellen dat je het gevoel hebt dat het leven kort is. Hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd lijkt te gaan. 

Hoe ouder je wordt, hoe minder nieuwe dingen je beleeft.

Als je alleen nog maar achter de geraniums zit, is elke dag hetzelfde, en als je dan met Oudjaar terugkijkt heb je het afgelopen jaar niks beleefd en lijkt het daardoor dus ook voorbijgevlogen.

bewerkt door Adri03
veuls te lang
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Adri03:

Hoe ouder je wordt, hoe minder nieuwe dingen je beleeft.

Nou @Adri03, mijn ervaring is anders.
Ik ben nu 67 en drie jaar geleden met tantra-massages a la Roberto begonnen.
Ik ben niet preuts opgevoed, vanaf mijn 14e  heb ik genoeg geexperimenteerd met van alles en nog wat.
Sex, drugs & rock en roll.

Wat ik afgelopen drie jaar beleefd heb met mijn massagecontacten (ruim 200 mannen) had ik nooit voor mogelijk gehouden.
Ik dacht dat ik alles al wist, maar er zijn compleet nieuwe werelden voor mij open gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het gewoon zo: ben je net geboren is de tweede seconde na de eerste al n verdubbeling van je levensduur. Ben je vier, de volgende vier jaar n verdubbeling. Ben je 67 dan is n jaar extra niets meer.

Bol, wat ben ik blij dat jij er weer bent. 

Ikkanhet, diep respect.

deimmerverdoolde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hadocque:

Volgens mij is het gewoon zo: ben je net geboren is de tweede seconde na de eerste al n verdubbeling van je levensduur. Ben je vier, de volgende vier jaar n verdubbeling. Ben je 67 dan is n jaar extra niets meer. Bol, wat ben ik blij dat jij er weer bent

@Hadocque, Bol is al 70+, moeten we nu in weken of maanden gaan tellen?
Zij doet in ieder geval mee met het weekpact, heeft zij zelf bedacht.
Haar zwembad heeft ze in de herfst al leeg gepompt, haar kelder staat nu onder water.
Haalt zij de zomer nog om te zwemmen?
Of moet ze de in de kelder gaan schaatsen?

ps 67 x 2 = 134 jaar volgens jouw berekeningen.
Dan stelt een jaar extra inderdaad weinig meer voor.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto, hieronder een link waarin duidelijk wordt uitgelegd waarom de tijd sneller lijkt te gaan als je minder nieuwe dingen beleeft, en andersom: dat je de tijd 'verlengt' door juist veel nieuwe dingen mee te maken.

https://www.eoswetenschap.eu/psyche-brein/waarom-tikt-de-tijd-sneller-als-je-ouder-wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Hadocque:

Zeg ik toch.

Elke tijdseenheid omvat een steeds kleiner percentage van ons hele leven.

Klopt helemaal, maar het zou dus ook komen doordat mensen op oudere leeftijd minder herinneringen aanmaken. Als je immers in de tussentijd niks beleefd hebt (of je je daarvan tenminste niks herinnert :D) lijkt de vorige oudejaarsavond gisteren te hebben plaatsgevonden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...