Spring naar bijdragen

Zaterdag 23 december 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Yvonne:

Goedemorgen frummers, en goedemorgen @ikkanhet en @Beatrix
Voor jullie ook alle goeds, en ik wens Ikkanhet en haar familie daarnaast ook veel sterkte in deze dagen. 
Heeft de huisarts nog gebeld gisteren Ikkanhet? 

 

Dank je wel @Yvonne ja hebben al een afspraak staan die ons waarschijnlijk weer een stukje verder brengt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve Frummers,

Dames ook al vroeg op…

@ikkanhet mijn gedachten zijn bij jou en familie. Het word een zwaar jaar voor jullie. Daarom zal kerst ook beladen worden. Probeer mooie momenten te maken en bewaren. En vooral vast te leggen, daar heb ik heel veel aan gehad. 
 

DAGPACT

Beatrix

Dune

mooi dag voor allen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel @Dune en @Yvonne

Vanaf dat mijn zoon nu bijna 10 jaar geleden met spoed naar het ziekenhuis werd gebracht tgv guillain barre syndroom, pericardits en Q koorts is hij nooit meer de oude geworden.  Daarna heeft hij nog ernstige osteoporose en leeft hij 24/7 met tinitus.  Erna altijd van het kastje naar de muur gestuurd en is moegestreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is het leven niet leuk meer @ikkanhet.

Voel me brak, huilerig en volgens mij heb ik toch blaasontsteking.

Was ook wat in de war vanaf dinsdag, maar dat kan ook door het bezoek van m'n zus gekomen zijn en door deze rare dagen.Hou het allemaal wel in de gaten.Vind het nog steeds dom van m'n zus, dat ze zomaar naar een apotheek is gegaan met m'n urine.Als ze even goed naar me geluisterd had, had ze geweten waar mijn huisarts is en had ik allang uitslag gehad en een kuur.Nu moet ik naar de HAP en weekendapotheek.Verdorie nogan toe.Zit als een ziek kipje op de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag, ik lees op het forum de laatste tijd steeds vaker bij de nieuwelingen dat ze met een stalen gezicht komen melden dat ze even gaan minderen, kunnen die een plan voorleggen hoe ze dat gaan doen ?, dan wil ik dat ook wel weten , mij is het in 10 jaar niet gelukt en was geheel stoppen mbv een kliniek het enigste dat ik nog kon doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe maak ik een stoofpot van konijn, zonder alcohol?

Ik wil een stoofpot van konijn maken ,maar omwille  van de gezondheid van mijn man mag ik geen alcohol meer gebruiken. Hoe maak ik dit best zonder alcohol toe te voegen ?

K. wachtelaer

Antwoord van Jeroen Meus

Het is zeker niet zo dat konijn in een stoofpot dronken gevoerd moet worden! Zo’n stoofbereidingen kan je perfect klaarmaken zonder bier of wijn. Denk bijvoorbeeld aan het recept ‘Konijn van Moe Rotselaar’ (https://dagelijksekost.een.be/gerechten/konijn-van-moe-rotselaar). In stoofbereidingen met witte wijn kan je de vloeistof vervangen door wat gevogelte- of groentebouillon. Klassiek bruin bier kan je vervangen door bruin tafelbier, dat amper alcohol bevat. Bovendien kookt deze quasi volledig weg na een flinke stoofbeurt. Er zijn dus voldoende opties om te genieten van een stoofpot met konijn, zonder het gebruik van alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alcohol kookt niet quasi volledig weg, daar wordt heel tegenstrijdig over geschreven, maar waarom zou je het risico nemen?
Fond, bouillon of gewoon water en verse kruiden die erbij passen kunnen prima. Wij maakten vroeger kaasfondue met bouillon
en misten er niets in. We maken ons zoveel wijs van "hoe iets heurt". Als je kookt met wat jij lekker/gezond vindt, wordt het dat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei herman0167:

Goede middag, ik lees op het forum de laatste tijd steeds vaker bij de nieuwelingen dat ze met een stalen gezicht komen melden dat ze even gaan minderen, kunnen die een plan voorleggen hoe ze dat gaan doen ?, dan wil ik dat ook wel weten , mij is het in 10 jaar niet gelukt en was geheel stoppen mbv een kliniek het enigste dat ik nog kon doen

Haha, die herman. Net als dat jij er 10 jaar over hebt gedaan om te constateren dat minderen niet lukt moet je 'nieuwelingen' eigenlijk ook minstens die tijd geven. Eigen ondervinding werkt meestal aannemelijker dan de ondervinding van ervaringsdeskundigen aannemen.
Ik ben blij dat je uiteindelijk voor jezelf met behulp van een kliniek toch tot die conclusie (minderen werkt niet) gekomen bent. Zelf heb ik ook menigmaal de goede raad van anderen in de wind geslagen, tot ik er (ook met hulp van een behandeling) achter kwam dat minderen ijdele hoop was en nulkommanul het enige was dat een zekere mate van zekerheid bood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij laten in recepten waarin alcoholhoudende dranken gebruikt worden altijd simpelweg de alcoholhoudende dranken weg. En ik heb nog nooit gehad dat ik dacht: gooi maar weg, dit lijkt nergens meer op. Ik vind het eigenlijk nogal kakkineus overkomen als mensen zeggen dat bepaalde gerechten met wijn of bier bereid móeten worden.
(Eigenlijk net als wanneer ze zeggen dat bij een goede maaltijd een "goed" glas wijn gedronken moet worden. Ik denk dan altijd dat er iets niet goed is aan het eten, als het alleen maar smaakt als je er drank overheen giet.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...