Spring naar bijdragen

Dinsdag 12 september2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ja, zeevlam @lady jane
hier ook, de halve middag , kwam terug van de psych. en was ineens harstikke koud en mistig

Gisteren ook naar de fysio geweest.
Spier weer los gemasseerd.
Nu voelt het daar vermoeider dan ook, en ook beurs als ik erop druk.
Zucht...zou het ooit eens over gaan ??
Vrijdag heeft hij me in een soort sport projectje gezet, waarbij ik een paar keer in de week mijn spieren ga versterken.

Bij de Psycholoog geprobeerd mijn levens verhaal in een uur te vertellen.
Dat is niet gelukt, besefte ik toen ik thuis was.
Paar zeer belangrijke dingen vergeten.
Komt de volgende keer wel dan

Vandaag 7 weken alcoholvrij :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos het lijkt me dat je roofbouw hebt gepleegd in de jaren in de zorg.
Beetje gericht sporten zal het fysieke deel wel goed doen, aan jou nu eens echt met pensioen te gaan he:heart:
Het leven een beetje luier leven is heus zo slecht nog niet, zeker niet op onze leeftijd.
Genieten met een grote G.
en niet klagen maar dragen mag uit je systeem.
sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Hier gisteren de hele dag zonnig en tegen de avond trok het dicht. Pas laat onweer en een flinke plensbui. Nu ziet het er wat somber uit en het is erg vochtig. Alles open gegooid en even goed doorluchten. 

Laat het tuinieren maar even aan je vriend over @rapilos. Het seizoen is toch al zo goed als voorbij. Denk aan jezelf. 

DAGPACT:
Yvonne 

Fonny 

Maja

Zbb

Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, gisteren ben ik teruggebeld door de assistent. Heb aangegeven dat ik graag een hulpmiddel, qua medicatie wil waardoor ik in de week zonder kinderen, toch de stok achter de deur blijf houden zodat ik geen alcohol meer drink. 

Vandaag wordt ik dan eindelijk om half 4 teruggebeld door mijn eigen huisarts. Ik zag net dat er een meeting op mijn werk van 3-4 gecanceld is, komt mij dat even goed uit.. 

DAGPACT:
Yvonne 

Fonny 

Maja

Zbb

Toos

Freekie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie stap @Freekie. Ja, je schaamt je rot met zo'n coming out als alcoholist, dat snap ik wel. Toch hoort zo'n huisarts wel gekkere verhalen in zijn praktijk, die zal hier niet echt van opkijken. Je moet ook geen wonderen verwachten van die arts. Toen ik de mijne ooit om refusal vroeg, moest hij eerst op zijn computer gaan opzoeken wat dat nu weer was. Maar het is belangrijk om iets in gang te zetten, een eerste officiële erkenning van je probleem. Dat is wel wat mij verder heeft gebracht. 'Het werkt als je eraan werkt' is één van de clichés hier, en daar ben ik het wel heel erg mee eens. Dat gemodder steeds van een tijdje drinken, en dan weer een een paar dagen niet omdat de kinderen er zijn, en dan weer toch omdat het gezellig is of vakantie: dat is slopend op den duur denk ik. Gefeliciteerd dus met deze belangrijke eerste zet. That's one small step for man, but a giant leap for Freek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Toen ik vandaag de voordeur uitliep werd ik verrast omdat mijn voortuin is versierd met lichtjes en vlaggetjes. Heel gezellig. Overal zijn de tuinen versierd. 
Ik denk door de feestcommissie van het dorpsfeest. 

Gisteravond zag ik een Deense film over 4 volwassen mannen die gaan experimenteren met alcoholpromilages. Geen film om te kijken als je op de "zal ik wel zal ik niet" wip zit. 
Het dieptepunt is wel een herkenning. Zo was het bij mij ook. Elke week. De Day After ook. Niet meer kunnen lopen, ergens out gaan. 
En dan toch weer drinken als het feest is. Ondanks dat een vriend is overleden door het experiment. En gezinnen zijn gebroken. Zo eindigt de film. 
Volksverslaving. 

Ik heb mijn bedenkingen bij deze film. Het lijkt wel een lofzang over alcohol. 
Maar ik heb veel bedenkingen bij veel films. Zoveel geweld. Ik heb afgesproken met mezelf dat als er een pistool wordt getrokken dan zet ik de film uit. 
Ook bij ontvoeringen, incest, verkrachtingen, geschreeuw en gevloek. 

Misschien word ik oud. Op zaterdagmiddag voor de leuke ontspanning een film kijken is lastig. Ik zoek dan in de sector familiefilms.  
 

Hey, er is geen bal op de tevee. 

Maar ik wil geen mopperbericht schrijven want het gaat heel goed. Ik ga stofzuigen en schoonmaken en dan onder de douche fijn de zomer afschrobben en mn haar wassen. Dan is alles weer fris voor de komende dansdagen. 
Ik zal vanaf vandaag 1 keer per dag komen om me droog af te melden. Work to do.  

Bedankt Billy voor je lieve bericht van gister. Dat raakt me. 

Vandaag drink ik niet. 


 

 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Woman:

Ik heb mijn bedenkingen bij deze film. Het lijkt wel een lofzang over alcohol. 
Maar ik heb veel bedenkingen bij veel films. Zoveel geweld. Ik heb afgesproken met mezelf dat als er een pistool wordt getrokken dan zet ik de film uit. 
Ook bij ontvoeringen, incest, verkrachtingen, geschreeuw en gevloek. 

Misschien word ik oud. Op zaterdagmiddag voor de leuke ontspanning een film kijken is lastig. Ik zoek dan in de sector familiefilms.  
 

wat braaaaaaaaaffffff ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...