Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
bolletje

Wat zijn jouw negatieve ervaringen met drank.

Aanbevolen berichten

Wat een herkenning hier.

Ik schaam me wild, want ik ben ook nog eens jarenlang zwaar benzo verslaafd geweest. Daar ben ik al jaren vanaf trouwens en heb mijn leven van de goot weer opgebouwd.

En toch het laatste jaar sloop het er in, de drankverslaving. Ik dronk altijd al best veel, maar kon ook zo wekenlang geen druppel drinken. Ik had er geen behoefte aan.

Maar goed mijn slechte ervaringen met alleen drank (met benzo's was het nog 100 keer erger):

- ruzie met iedereen maken

- extreem schuldig voelen de dag erna

- altijd blackouts en bidden dat ik niets levensverwoestend heb gedaan

- hele onzinverhalen aan mensen (ook collega's...) ophangen, en daarvan ook nog het meeste te zijn vergeten

- naar de supermarkt gaan en eerst allemaal onzinproducten in het mandje gooien en dan 'quasi-nonchalant' een literfles wijn in het mandje leggen

- veel te veel persoonlijke info delen met mensen terwijl ik dat nuchter nooit doe

- ladderzat met een eveneens ladderzatte vriend in de auto rijden (ik als passagier maar dat maakt je redelijk medeplichtig)

- ontzettend depressief voelen

- met al die gevoelens toch naar je werk en hopen dat niemand iets ruikt

- internetbestellingen doen die je eigenlijk bij nader inzien helemaal niet nodig had

- nergens van de drank af kunnen blijven; als je op reis gaat je al ladderzat drinken op Schiphol

- constant met drank bezig zijn, hoe laat is het, mag het al

- inderdaad, terrasje opzoeken of als 'cadeau' iemand een fles sterke drank geven, zodat je ook een glas krijgt

- altijd het meeste drinken op personeelsfeestjes

- met de partner van je nicht zoenen

- gewichtstoename en ondermijning van de werking van medicatie die je slikt wegens de interactie

- onmetelijke geldverspilling

- altijd moe zijn

Maar: sinds december afgebouwd en nu een week niets meer op.

-

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Rosee:

@Pokemon fijn om daar allemaal van verlost te zijn he. 

Nou, zover ben ik nog niet dus ik durf het nog geen verlossing te noemen. Het probleem zit hem ook in het feit dat ik mij zoveel beter voel met wat demping. Alleen kan ik geen maat hierin houden. Alles dat ongeveer eenzelfde werking heeft (benzo's, opiaten, alcohol) is voor mij mijn Achilleshiel.

En ik weet niet hoe het voor anderen is, maar ik voel mij nog gevangen van mijn eerdere verslaving. Zoveel dat je nooit meer kunt herstellen. En terugdraaien gaat al helemaal niet.

Oja ik vergat:

- meerdere supermarkten/slijterijen hebben, zodat je kunt afwisselen zodat het lijkt alsof je gewoon af en toe een glaasje nuttigt

Aan de andere kant ben ik wel wat men noemt een functionerend alcoholist. Niet dat dat het beter maakt, maar het motiveert iets. Dat je nog je baan kunt verliezen zeg maar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn meeste negatieve ervaringen zijn wel even de moeite waard om op te schrijven.

kan ik ze erbij pakken als ik drang heb!

1: de kater, je wordt wakker en je denkt alleen maar: wat heb ik in hemelsnaam gedaan? De hoofdpijn en niet eens fatsoenlijk uit bed kunnen komen.

2: schaamte, wat heb ik gedaan, wat heb ik

gezegd en vooral waarom?

3: mijn maag en buikpijn

4: wakker worden om 03.00 en dan de neiging hebben om weer te drinken want anders kan ik niet slapen.

5: de wereld is bevolkt met drank, drink je niet dan ben voor sommige een loser. De vraag is dus, met welke mensen wil je dan nog omgaan?

6: minder focus, ik heb ADD en ben hooggevoelig. Met drank, Is het een ramp. Overzie het ook minder goed

7: 0 energie voor het huishouden, maar wel meer irritatie daardoor

8: minder energie voor de kinderen. Komt dan weer schaamte bij

9: kost veel geld, ik bespaar met een alcohol vrij leven toch wel zo’n 35 euro per week!

10: ik los het werkelijke probleem niet op, minder gevoel van eigenwaarde en angst om niet te slapen. 

11: je denkt dat je een saai leven hebt met alcohol maar in feite ben je veel meer gefocust, meer energie, lees je meer (althans ik) is je huis, opgeruimder, meer tijd voor leuke dingen doen met de kids, is je huid gezonder en ik verlies er na verloop van tijd een aantal kilo’s door.

12: je raakt meer een isolement, want met alcohol op, rijd je geen auto (althans, ik niet) 

13: smoesjes verzinnen. Bij mij valt het wel mee, verstoppen van flessen, je beroerd voelen en zeggen; ik heb de griep.

zo, dit waren ze voor nu wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn grootste schaamte was toen ik een periode had dat als ik s'nachts dronken was ging kijken wie online was op FB chat en dan de meest kansloze gesprekken voerde. Als ik iemand niet mocht zei ik dat, als ik iemand leuk vond zei ik het en als ik dan de volgende dag terug las wat ik allemaal had gezegd want kon mij niets meer herinneren schaamde ik mij kapot. Heeft ook heel wat vrienden gekost en wat vijanden gemaakt gaandeweg.

Gelukkig deed ik dat niet meer het laatste jaar als ik dronken was maar dat was mijn meest negatieve ervaring.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend een leugenaar noemen terwijl hij nuchter was. Een etentje bederven met mijn dronken hoofd. Er tussen uit knijpen terwijl ik er had moeten zijn. Mijn vriend uitschelden omdat ik niet kon drinken....een ( zoveelste) etentje verpesen omdat ik dronken was....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

- In een groot sociaal isolement raken
- Mensen op afstand houden die ik juist nodig heb, of in de buurt had willen houden
- Relatie op de klippen
- Met mijn zatte kop over een stofzuiger heen donderen, met een zichtbaar litteken op mijn kin als gevolg
- Verschillende slijterijen afgaan, schaamtevol
- Eens te horen gekregen bij een buurtsupermarkt dat "dit echt de laatste fles was die in voorraad was"
- Altijd moe/ suf/ duf/ futloos zijn en nergens toe komen
- Afspraken afzeggen of simpelweg de deur niet openen omdat ik er niet uitzie.
- Ook afspraken niet nakomen vanwege een vreselijke kater
- Gesprekken voeren met mensen en achteraf niks herinneren
- Een gespreksopname app op mijn telefoon installeren zodat ik dronken telefoongesprekken kan terugluisteren
- Vervolgens enorm beschaamd zijn over alles wat ik dan heb gezegd/uitgekraamd.
- Liegen, bedriegen en dus niet eerlijk zijn over hoe het gaat.
- Mooi weer spelen terwijl ik me vanbinnen helemaal kapot voel
- Bang zijn en het idee hebben dat ik mezelf vanbinnen enorm schaad/ enorme schade al heb toegebracht.

Ongetwijfeld nog veel meer. Dit is voor mij nu even mijn lijstje waar ik me hopelijk aan kan vastgrijpen als ik toch weer de neiging heb om te gaan drinken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik opstond s'ochtens kreeg ik nog voor elkaar om te gaan douchen maar ik gruwelde van het water op mijn huid, kotsmisselijk begon ik dan een soort van over te geven terwijl er niets in mijn maag zat maar ik wilde die maagpijn en misselijkheid eruit hebben,dit werd een nieuwe dagelijkse gewoonte, douchen werd een hel,ik heb het vaker van zware drinkers gehoord dat ze niet wilden douchen,ik merkte toen dat ik mij daarna ook nooit schoon voelde,ik deed het alleen nog maar zodat ik niet zou vervuilen, dit is allemaal zes jaar geleden,ik ben toen naar een kliniek gegaan en heb toen 5 maanden niet gedronken,helaas ben ik daarna weer langzaam begonnen en was het ook minder dan toen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas veel herkenning.

om  17.00 of vroeger  al te starten en vervolgens half koekkoek je avond eten koken en soms je afvragen wat je nou gegeten hebt die avond ervoor.

je soms af vragen hoe je in vredesnaam in je bed terecht gekomen bent.

In de nacht wakker worden en vervolgens  naar beneden gaan om weer verder te tetteren.

vervolgens je de gehele dag brak voelen en tot niets in staat ben dan te bankhangen.

van de trap af lazeren , of  pijnlijke plekken hebben en je afvragen hoe je daar aan komt.

met angst je app openen  wie je nu berichten gestuurd hebt , gelukkig viel dat meestal mee wel  de verschrikkelijkste berichten naar mijn man toe.

met mijn man vreselijke ruzie maken  elkaar slaan en het ergste  hem met een fles vol op zijn kop geslagen.

kon erg verdrietig worden  als ik gedronken had en ik was alleen ,tot aan ik wil niet meer leven gedachten en met je zatte kop 112 bellen met alle toeters die je opeens aan de deur krijgt.

schaamteloos dronken naar de supermarkt lopen om nog meer voorraad te gaan kopen het ergste was gelijk bij opening 2 volle flesssen vodca gekocht.

onder invloed gereden en aangehouden alcohol fuik controle  met mijn kinderen achterin.

tja kan nog meer verzinnen maar dit is al erg schaam schaam.

NOOIT MEER.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Negatieve ervaringen,honderden denk ik, black-out,mezelf gesneden,alkoholvergiftiging,mensen bellen en niets meer weten,de kroeg uitgezet,op een feest in de gang geplast omdat ik gewoon de toilet niet wist te vinden,rauw vlees gegeten omdat het bakken niet meer lukte,ruzies met partner,veel geld uitgeven,iets uit een winkel gestolen,in een kroeg in slaap vallen,sex met vreemden en zelfs door zo'n vreemde gedrogeerd, delirium gehad,rare ideeën krijgen,met drank op in de auto,

Wat n lijst hè,om van te walgen

Ook nog valpartijen, spullen kwijtraken, mensen zomaar vertrouwen.Ik ben vast nog dingen vergeten maar dit is erg genoeg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een herkenning.

Mijn negatieve ervaring met alcohol:

- Mij keer op keer futloos voelen door de kater en door de kater mezelf volvreten met allerlei slecht voedsel en passief op de bank liggen, waardoor ik echt vadsig ben geworden. Terwijl ik heel erg van sporten hou.

- Zo veel drinken dat ik ontzettend last krijg van mijn kop. Soms zo veel dat ik wel eens bang ben voor een hersenbeschadiging.

- Mij ziekmelden met een kater en daarover liegen.

En nog veel meer dingen maar ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee om mezelf gek te maken met nadenken over al die slechte dingen die ik heb gedaan.

Momenteel is de slechte invloed van alcohol op mijn mentale en fysieke gezondheid het belangrijkste onderwerp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...