Spring naar bijdragen

Zondag 7 mei 2023


Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Vandaag gaat Mini voor het eerst alleen zwemmen met peuter survival. Gelukkig met dezelfde juf als samen met papa. Want dit zijn natuurlijk wel al de dingen die we tegen komen. Als de juf in het algemeen wat zegt, dan hoort ze het niet. Vanaf volgende week gaat Inie met papa zwemmen. Vandaag gaan we kijken hoe Mini het doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Buiten grijs en winderig. Moed aan het verzamelen om er uit te gaan en een rondje hard te lopen. Hou mezelf steeds voor dat het niet lang of snel hoeft te zijn, maar ben stiekem best wel fanatiek :D

Vanmiddag een verjaardag. Verplichting waar ik absoluut geen zin in heb. Zie er tegenop, omdat de drank bij wijze van wordt opgedrongen. Had daar nooit een probleem mee en deed vrolijk mee. Dat dit niet meer zo is lijkt niet iedereen even gemakkelijk te accepteren. Kreeg de laatste keer opmerkingen als: je gaat toch niet toosten met een kopje thee? Euh, waarom niet eigenlijk…. 

Zwemles idd erg belangrijk. Maar ook dat ze er plezier in hebben. Hier eentje die het verschrikkelijk vond en na eindeloos veel zwemles met hangen en wurgen de diploma’s heeft gehaald en een andere die het met twee vingers in de neus heeft gedaan en daarna nog door is gegaan met reddingszwemmen, etc. Mis die tijd wel eens, want vond het zelf heerlijk om er met een krant of boek bij te zitten. Af en toe even kijken hoe de les ging, maar vooral even heerlijk niks…. @niksmeende ergens gelezen te hebben dat Mini ook van zwemmen houdt? Veel plezier in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Vol overtuiging zet ik mijzelf weer op het

DAGPACT

Beatrix

Pytje

Het was de laatste dagen wat wiebelig. Druk, geen tijd voor mezelf = zin in alcohol. Hoe lang blijft die connectie nog bestaan? Over twee weken gaan we voor het eerst een paar dagen weg. In mijn hoofd ben ik er nu al mee bezig dat ik niet ga drinken. De meeste dingen doe ik nog niet echt onbevangen omdat ik op een bepaalde manier op mijn hoede ben voor de onverwachte rechtse van het jij-snakt-naar-alcohol-rotzakje:(

@Etty schrijft de volgende woorden op het draadje van Beatrix:

“Voor de duidelijkheid: zoals ik het zie er is geen enkele reden om te drinken.  In welke shit je je ook bevindt.  Er zijn alleen excuses.”

Dank je!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk @Etty. Hoewel het soms lijkt alsof de trek je overvalt, is er altijd dat korte moment waarop je besluit om daar ook aan toe geven. En in dat korte moment heb je inderdaad een excuus bedacht waarom het dan wel zou mogen of moeten. Het blijft voor mij belangrijk om dat moment in de gaten te hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pytje Ik denk dat die connectie lang zal blijven bestaan.  Dat is mijn les van afgelopen jaren.  Bewustwording, inzichten, handvatten...en, ook 'doen'.  Als ik de wiebeligheid waarneem, is het zaak dat ik de selfcare even onder de loep neem. Wiebeligheid kan ik ook ervaren  in fijne situaties.

De signalen niet negeren, of denken, ach, ik moet dat toch ook allemaal gewoon maar kunnen? Met mildheid naar mezelf kijken;)

Het op de hoede zijn,  is herkenbaar, na mijn terugval...maar zakt weer naar alertheid. De kramp gaat eraf. Het gaat minder voelen als 'strijd'. Waardoor ik weer vertrouwen in mezelf kan ervaren.  En dan ervaar ik ook ruimte tussen dat moment van overvallen worden en het eraan toe geven.  

Keep up the good work:rose:

 

O, goeiemorgen all :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Beatrix

Pytje

Fonny 

Ties

 

Zo waar en zwaar wat die trek betreft, nu op dag 3 na de terugval is ie er nog niet, maar ik weet dat ie gaat komen. In de podcast die ik nu luister werd het beschreven als een jengelend kind dat ineens aan je been hangt en niet meer loslaat. Vond ik heel treffend...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ties:

Dagpact:

Beatrix

Pytje

Fonny 

Ties

 

Zo waar en zwaar wat die trek betreft, nu op dag 3 na de terugval is ie er nog niet, maar ik weet dat ie gaat komen. In de podcast die ik nu luister werd het beschreven als een jengelend kind dat ineens aan je been hangt en niet meer loslaat. Vond ik heel treffend...

De trek is maar tijdelijk. Het hielp/helpt me afleiding te zoeken wanneer ik trek heb. En dan heb me Hungry Angry Lonely en Tired nog. Op deze 4 punten is soms ook nog wat te behalen bij trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ties:

Zo waar en zwaar wat die trek betreft, nu op dag 3 na de terugval is ie er nog niet, maar ik weet dat ie gaat komen. In de podcast die ik nu luister werd het beschreven als een jengelend kind dat ineens aan je been hangt en niet meer loslaat. Vond ik heel treffend...

Dat vind ik een hele goeie. Een kind dat aandacht/sturing nodig heeft terwijl je er even geen tijd voor hebt. en het dan uiteindelijk, terwijl je je nog zo had voorgenomen dit niet te doen, afschepen met een snoepje of een zak chips voor de tv.   Morgen beginnen we met opvoeden:). 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaa en het lijkt erop dat ik weer mag afsluiten vandaag. Hoef er niet eens laat voor naar bed toe :)

 

de laatste tijd heel rusteloos. Ik kan alleen de vinger er niet opleggen waar het vandaan komt. Vanuit een bepaalde overlevings mode waarin ik zat weer actief naast mijn verplichtingen. Het lukt me nog niet om een half uur een docu te kijken echt zwaar irritant en op een bepaalde manier ook vermoeiend want de klappen van de zweep moeten nog komen ben ik bang. Maar in elk geval een fijne avond en tot de volgende!

bewerkt door Pinkman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pinkman:

Jaaaa en het lijkt erop dat ik weer mag afsluiten vandaag. Hoef er niet eens laat voor naar bed toe :)

 

de laatste tijd heel rusteloos. Ik kan alleen de vinger er niet opleggen waar het vandaan komt. Vanuit een bepaalde overlevings mode waarin ik zat weer actief naast mijn verplichtingen. Het lukt me nog niet om een half uur een docu te kijken echt zwaar irritant en op een bepaalde manier ook vermoeiend want de klappen van de zweep moeten nog komen ben ik bang. Maar in elk geval een fijne avond en tot de volgende!

probeer eens een skandinavische thriller, dat hielp mij ter afleiding en daarop kan ik me wel concentreren.
en de natuur helpt soms beter tegen rusteloosheid dan sport, ik wissel graag af als rasechte Weegschaal
volgens mij ben je gewoon goed bezig Pinkman:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...