Spring naar bijdragen

Daar ben ik weer...


Ties

Aanbevolen berichten

Even dacht ik de alcohol eronder te hebben maar afgelopen tijd ben ik toch meer gaan drinken met als resultaat een bender van 4 dagen.

Ben nu weer 1 dag nuchter, voel me verschrikkelijk, moet morgen weer werken (heb een dienst afgezegd met een smoes), baal van mezelf en ben op zoek naar moed om te geloven dat het beter wordt en dat ik dit kan, hier schrijven hielp altijd dus dat ik nu maar weer doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk kun je het Ties. 
Je kon het vier jaar geleden, dus nu ook... 
Sterkte, zeker deze eerste dag, wat zul je je beroerd voelen. 
Schrijf maar heel gedetailleerd voor jezelf op hoe je je voelt en herlees dat als je de neiging krijgt weer een glas in te schenken.... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Yvonne, ik denk dat een naderende verhuizing de trigger is, alsof ik het op het laatste moment nog even wil verpesten. Ik wilde mezelf ook belonen voor mijn harde werken van de laatste tijd en nu zit ik met de gebakken peren.

Ik ben bang, ik heb hartkloppingen en ben bang dat ik mijn baan verlies. Voel me ook enorm schuldig tov mijn man. Heb hevraagd of hij ook even niet wil drinken.

Moet wel onthouden dat dit een fase is die overgaat wil nog wel eens zwelgen in mijn eigen ellende en daar schiet ik ook niks mee op. Ik heb dit nu eenmaal en daar moet ik mee dealen, door niet te drinken. Voorlopig kijk ik eerst even naar vandaag, vandaag drink ik niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gek hoe mijn gevoelens met me op de loop gaan. De ene keer ben ik super somber en zie ik het niet zitten, een moment later weet ik me moed in te spreken. Gelukkig wel goede dingen kunnen doen vandaag.

Nog steeds zweten en hartkloppingen en alweer een stemmetje dat zegt dat niets leuk is zonder drank. Maar dat is mijn zieke brein helft, die nog steeds wil drinken. Of dit leuk is zeg ik dan maar terug in mijn hoofd. Nou daar kan zelfs het stemmetje niet tegenop. Maar dat zal wel weer anders worden als de eerste dagen nuchter voorbij zijn ben ik bang. En dan moet ik sterk zijn. Dus voorlopig maar even alles van me afschrijven. 

En de podcast wat wil je drinken luisteren, dat is ook fijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beter aan de ene kant, bang voor de toekomst aan de andere kant. Wat als ik weer terugval? Wat als ik het toch niet kan?

Maar dat zijn geen helpende gedachten en als ik alcohol wil overwinnen, moet ik geloven dat ik het waard ben en dat ik het kan.... Stapje voor stapje maar, vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ties,

Dag voor dag, uur voor uur soms.

Een herkenbaar proces. Zelluf doen niet alleen. 

Goed dat je hier schrijft, en wat je zelf al eerder noemt, fases waar je (weer) doorheen 'moet'.  

Jij kunt het ook, en je bent het waard.

En om er dan nog maar een cliché tegenaan te gooien: waar een wil is, is een weg. 

Keep up the good work.:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik hoef het gelukkig niet alleen te doen, maar inderdaad wel zelf. De eerste dagen zijn de angsten zo hevig. Een deel weet dat dit weer overgaat... Een ander deel van mij is als een wanhopig klein kind aan het schreeuwen dat het allemaal geen zin heeft en dat het nooit beter wordt. Dus ik schrijf het maar van me af hier, ondertussen past mijn lieve man goed op me gelukkig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, ik voelde me net even goed, lekker aan het eten en toen werd ik bang dat ik omdat ik me goed voelde wel weer zou gaan denken dat ik zou kunnen gaan drinken en nu voel ik me weer slecht en bang....

Brein is een raar ding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brein maakt overuren
met gedachtes die haaks op elkaar staan
je hoeft er dus niets van te geloven
maar die angst heeft je wel wat te zeggen
iets dat waarschijnlijk helemaal niets met drank van doen heeft
kun je hier hulp bij vragen van een prof. therapeut of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja heb wel een hele goede therapeut, en ik denk ook wel te weten waar het vandaan komt die angst. Maar ik schaam me er ook wel voor, we gaan verhuizen naar ons droomhuis maar alle veranderingen die daarbij komen kijken en de snelheid die daarmee gepaard gaat beangstigen me. Hoop nieuwe dingen aanschaffen, al ons spaargeld erin etc. Rationeel weet ik dat het een goede stap is. Ons huidige huis is geen goede plek voor me en iedereen is superblij voor ons etc. En ik zit te kniezen als een verwend nest....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TiesHet klinkt alsof je vindt dat verhuizen alleen maar leuk voor jou mag zijn, omdat er rationele overwegingen zijn waarbij je nieuwe plek duidelijk beter is dan de oude.  

Er komen misschien ook hele normale gevoelens van rouw bij kijken, afscheid van het oude.  Tijdelijk verlies van vertrouwdheid, veiligheid ?  Zou je dat naast de blijdschap en het verheugen ook mogen voelen als je die gevoelens zou hebben? 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, ik zit net iets te schrijven met dezelfde strekking als wat Etty zegt. Ik zet het toch nog maar even neer:

Volgens mij is het volkomen normaal dat je afwisselend blij en bang bent. En het is ook niet zo dat 'blij' beter is dan 'bang', het dient zich gewoon allebei aan. Als je het allebei neemt zoals het komt is het al rustiger in jezelf. 
Waar komt die tekst 'kniezen als een verwend nest' vandaan? Je bent misschien gewoon verdrietig om een vertrouwde plek achter te laten, dat mag ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie fijne en ware antwoorden!

Ja ik denk dat ik inderdaad bang ben een vertrouwde plek achter te laten. Ookal is het niet de beste plek. Misschien heb ik de laatste maanden toch weer ongemerkt de lat te hoog neeegelegd qua emoties, dat ik overal maar weer blij mee moest zijn ookal was ik het niet. Er komen beesten bij het nieuwe huis, mijn paard en een nog aan te schaffen maatje voor het paard, dat zijn ook weer nieuwe verantwoordelijkheden waarvan ik ook niet weet hoe het allemaal precies zal gaan. En dat mag inderdaad ook spannend zijn... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen mn kinderen zei ik vroeger dan: dit is leuk spannend
Tegenwoordig lees ik dat positieve stress soortgelijke effekten geeft als negatieve
En verhuizen is bij mij persoonlijk big stress, ik hoef niet meer, al woon ik zeker niet optimaal.
Jouw paardenmaatjes gaan denk ik veel voor je betekenen in ontstressen @Ties
die verantwoordelijkheden horen daarbij en dat wijst zich wel tzt, heb vertrouwen:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 6 vandaag. Voel me leeg en ben moe. Moet ook zoveel geregeld worden en mijn hoofd staat er maar half naar.

Mijn man en ik proberen meer te praten over mijn alcoholgebruik, maar dat vind ik best lastig. Gisteravond zei hij, maar je kan toch ook gewoon leven en niet drinken? Je bent nu de hele tijd bezig met fora en podcasts. 

Maar dat is dus het punt. Dat kan ik niet. Als ik wil leven en niet wil drinken moet ik op mijn hoede zijn en af en toe op momenten de wilskracht uit mijn tenen persen. Wel grappig om te merken dat bij hem alles zo anders werkt. Maar ook wel eenzamig. Dat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen is de methode om effectief te stoppen anders. Maar ik begrijp je man ook wel. Zelf heb ik mij - als een van de weinigen hier? - ook nooit gestort op boeken over stoppen met drank. Toen gaandeweg het besluit om te stoppen voor mijzelf als een paal boven het water torende had ik meer baat bij het verleggen van de focus en mijn aandacht te richten op zaken die nog wél konden en mij plezier en bevrediging gaven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn partner zit ook heel anders in elkaar,  het zorgt vaak wel voor evenwicht. Beide kanten op.  

Misschien heeft je partner nog het idee dat hij iets voor je moet oplossen @Ties?  Ik zou zeggen: laat mij maar schuiven met die podcasts, dat is wat ik nu nodig heb. 

Ik weet niet hoe bont je het maakt, als hij geen aandacht meer krijgt kan ik me voorstellen dat hij een beteje gaat muiten:-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Ties:

Ik denk dat hij gewoon bang is dat als ik teveel met drank bezig ben ik weer ga drinken. Ik ben juist bang dat als ik te weinig met drank bezig ben ik weer ga drinken :D

Klopt als een bus voor mij, ik durfde onlangs pas niet meer mijzelf op de dagpact te zetten en niet meer dagelijks een podcast.  Maar wat was dat eng. Ik ben er nog wel steeds dagelijks mee bezig  door hier te xijn en elke dag te registeren bij de zelfhulp van jellinek. Maar soms vergeet ik dat laatste, vind ik ook wel weer een mooi teken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...