Spring naar bijdragen

Woensdag 19 april 2023


lady jane

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.

Nog steeds in de gevarenzone. Als ik tv kijk zie ik mensen met een glas wijn in de hand, loop ik door het centrum zie ik ze op een terrasje zitten, lees ik een tijdschrift of boek zitten ze dáár aan de wijn.....ik droom ervan. Gek is dat. Waarom nu en afgelopen maanden niet of nauwelijks? Gister boodschappen gedaan en mezelf moeten dwingen niet langs de drankafdeling te gaan. Is gelukt, hoor. En dan is het ook weer over en denk ik er verder niet meer aan. Maar het idee om me éven te laten gaan. Die roes even voelen, weg van alles. Aan de andere kant, als ik me de smaak van wijn voor de geest haal, dan hoef ik niet meer. Dus hou ik me daar maar aan vast. Liever een glas fris of een kop thee, zegt mijn gevoel. Dat is toch al vooruitgang denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Toos:

Goedemorgen.

Nog steeds in de gevarenzone. Als ik tv kijk zie ik mensen met een glas wijn in de hand, loop ik door het centrum zie ik ze op een terrasje zitten, lees ik een tijdschrift of boek zitten ze dáár aan de wijn.....ik droom ervan. Gek is dat. 

Geef niet toe hoor @Toos.... het lijkt zo leuk, zo makkelijk en zo lekker.... maar er zitten teveel 'maren'  aan... 
Probeer te kijken naar de mensen met een glas thee, een kop cappuccino of een colaatje... ze zijn echt in de meerderheid hoor... en ze genieten minstens net zoveel. 
Kop op... je kunt het en je doet het...  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een weertje.

Hemelsblauwe lucht, daar word een mens blij van.

Heel stil de laatste tijd op het forum en weinig interactie idd @rapilos.

@Toos, je bent nog zeer gefocust op alcohol.Ook dat gaat echt een keer over.

Het lijkt alsof iedereen maar alcohol nuttigt op een terrasje, maar dat is echt niet zo hoor.Ach en die mensen die dit wel doen, hebben vast niet zo'n probleem met alcohol, zoals wij dat hebben.Die kunnen gewoon een glas wijn nuttigen, of een "kouwe kles".

Niets is, wat het lijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een uurtje kunnen boksen en verder huiskamer en badkamer gedaan. Zometeen koken en dan maar weer eens een meeting doen want ik zoek het niet meer thuis. 
 

@Toos mij helpt het te accepteren dat de trek erbij hoort. Wanneer ik afleiding zoek is die trek gedachte vaak net zo snel weg als dat die kwam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Remi1:

Pinkle Ik heb respect en bewondering voor je hoe goed je voor jezelf blijft zorgen in lastige tijden.:heart::rose:

Thnx Remi. Dit vindt ik fijn om even van iemand te horen die ik graag mag:rose:

 

Hoe gaat het met jou? Ben je al op het water of wacht je warmer weer af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Pinkman:

Thnx Remi. Dit vindt ik fijn om even van iemand te horen die ik graag mag:rose:

I like you too. Maar dat weet je al lang.:)
Maar ik meen het ook wat ik schreef. Ik dacht dat je thuis weer in rustiger vaarwater zat. Zeker ook met onlangs die vakantie en zo...en dan las ik dit zo onverwacht.
Ik denk dat het dan al met al heel spannend/ stressvol is thuis (en in je lijf) en om dan de kurk op de fles te laten en andere ( voor jou gezonde) manieren zoeken/ doen om ermee om te gaan vind ik heel erg knap.

Hiervoor, om bijvoorbeeld dit te leren,  "gezond omgaan met.."  volg ik een Lifestyle Training van 2 jaar (op gebied van roken, alcohol, bewegen, voeding, stress etc.) . Deze loopt bijna af en ik heb er veel aan gehad en leer nog steeds, maar omgaan met stress blijft bij mij wel een dingetje hoor...-_-

 

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-4-2023 om 23:34 zei Pinkman:

Hoe gaat het met jou? Ben je al op het water of wacht je warmer weer af?

Ik ben er in tegenstelling tot vorig jaar nog niet vandoor helaas. Vorig jaar was het eerder warmer en droger en was ik in maart, dus al voordat het vaarseizoen geopend was al weg. Nu moest ik steeds met heit ziekenhuis en het weer zit ook nog niet echt mee vind ik, al zou het wel kunnen hoor.
Ben voor nu nog veel in de thuishaven in de boot te vinden (leef en slaap ik dan af en toe ook) en help mee in de haven. Socializen, vrijwilligerswerk.. als in paar x per week gezamelijk koffie drinken in de kantine, mee helpen kantine schoonmaken, gezellige bijeenkomsten voor alle havenleden mee organiseren (bingo-avond, spelletjesmiddag, bbq etc)

Hartstikke leuk en ben dan toch lekker op de boot en op het water (en met gelijkgestemden) maar ik popel om de trossen los te gooien hoor! Lekker weg van alles en iedereen, de natuur en vrijheid in.
Beetje meer :sun: eerst nog zou fijn zijn graag.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen jaren was het best knokken om te proberen weer tot elkaar te komen. Helaas zijn we alleen maar meer uitelkaar  gegroeid. Ik heb het geloof ik weinig gedeeld hier maar deze jaren hebben me best wat energie gekost en hoe moeilijk het ook even is voel ik me ook wel opgelucht dat het klaar is. Nu de focus op wat goed voor me is en lief voor mezelf zijn. Vroeger zou ik me in deze situatie verwaarloosd hebben.
 

Jij timmert ook hard aan de weg.Ik herinner me dat je vorig jaar al bezig was met de lifestylecoaching en vrijwillig mee hielp in de haven met allerlei zaken. Wanneer je het antwoord hebt hoe om te gaan met stress hoor ik het graag van je want dat blijft voor mij soms ook nog wel een dingetje:lol: Zelf sport ik nu nog meer dan dat ik al deed om me te ontspannen.  Misschien nog eens gaan onderzoeken of meditatie werkt maar op de een of andere manier neem ik daar niet de ruimte en tijd voor.


 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-4-2023 om 06:55 zei Pinkman:

Afgelopen jaren was het best knokken om te proberen weer tot elkaar te komen. Helaas zijn we alleen maar meer uitelkaar  gegroeid. Ik heb het geloof ik weinig gedeeld hier maar deze jaren hebben me best wat energie gekost en hoe moeilijk het ook even is voel ik me ook wel opgelucht dat het klaar is. Nu de focus op wat goed voor me is en lief voor mezelf zijn. Vroeger zou ik me in deze situatie verwaarloosd hebben.
 

Jij timmert ook hard aan de weg.Ik herinner me dat je vorig jaar al bezig was met de lifestylecoaching en vrijwillig mee hielp in de haven met allerlei zaken. Wanneer je het antwoord hebt hoe om te gaan met stress hoor ik het graag van je want dat blijft voor mij soms ook nog wel een dingetje:lol: Zelf sport ik nu nog meer dan dat ik al deed om me te ontspannen.  Misschien nog eens gaan onderzoeken of meditatie werkt maar op de een of andere manier neem ik daar niet de ruimte en tijd voor.


 

 

 

Ja precies dat. De focus op wat goed voor je is. 2 jaar geleden ging jz hier ineens ons uitzwaaien na 13 jaar. ik dacht blij ervan verlost te zijn maar ik wist niet niet meer hoe zonder hun te leven en al zeker niet met alles wat gebeurd is in die tijd. Wie ik zelf ben zonder hun en hoe nu verder. Met hun weg gaan voelde ik me warrempel ook nog gedumpt. Daarom ben ik  via de POH met m'n Lifestyle Training begonnen, aan iets totaal anders dan me thuis in afzondering verwaarlozen. Ook omdat de thuissituatie  veranderde met een man die 24/7 thuis kwam en zorg nodig had van mij ipv een volledige werkweek draaide en verder gezond was.  Dat veranderde mijn (dagelijks) leven ook mee natuurlijk. Ook UHP zoon geraakte van z"n paadje zonder jz ineens. Ineens waren we "vrij" met je rugzak op je rug en "zoek het maar uit verder".
Dit kwam allemaal tegelijk.

Tegen de stress heb ik de boot en het vrijwilligerswerk op de haven. In de herfst- en wintermaanden heb ik nog een heel groot probleem. Zo bleek ook afgelopen najaar.
Ik ben terug gevallen in gebruik (drinken en erg veel roken, slechte etensstijl als in onregelmatig/ niet eten) en kon het niet stoppen ook.

Tot nu weer. Ik actief wordt in de haven. En afgelopen zaterdag heb ik de trossen voor het eerst weer los gegooid en ben wezen varen. 
Dan zakt eventueel gebruik alweer snel diep naar de achtergrond bij mij.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je uitgebreide reactie @Remi1.

Gek toch dat je grootste vijand de jz zoveel invloed had op jullie leven en toen dat ‘gelukkig’ allemaal niet meer nodig was want zoon meerderjarig, jullie ook in een soort gat vielen. 
 

En dan met de lifestyle training gaan werken en zien dat het anders kan vind ik fijn om te lezen. De focus op wat goed voor je is. Jij hebt toch mooie stappen gemaakt en die terugval van afgelopen najaar daarin heb jij jezelf ook weten te herpakken en kan je nu weer genieten op het water.  Lekker bezig hoor, ik gun het je ook. Dat er nog veel mooie dagen mogen komen voor op het water:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...