Spring naar bijdragen

Mariann


Mariann

Aanbevolen berichten

Ja dat besef gaat wel steeds meer komen, dat ik er niet eens meer aan wil beginnen,  maar eerst korte termijnen tot aan 1 mei.

Meetings, dat vind ik nog lastig, is de volgende stap 

Dankje voor je bericht! Vandaag 8 weken, het ging eerst in dagen, nu weken en hopelijk zometeen in maanden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Mariann:

Ja dat besef gaat wel steeds meer komen, dat ik er niet eens meer aan wil beginnen,  maar eerst korte termijnen tot aan 1 mei.

Meetings, dat vind ik nog lastig, is de volgende stap 

Dankje voor je bericht! Vandaag 8 weken, het ging eerst in dagen, nu weken en hopelijk zometeen in maanden!

Vind iedereen hoor. Ik ben ook donderdagvond pas voor de eerste keer geweest. Ook heel lang omheen lopen draaien.
Daar zeiden ze ook dat ze dat allemaal hadden. Eerst een kwartier voor dat gebouw staan en twijfelen, weglopen en weer terug haha. Dan kom je daar, totaal niet wetende wat je van zo'n groep moet verwachten. Koudwatervrees. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels de 2 maanden gepasseerd en middenin wat ze noemen de wall. Een paar dagen lastig gehad met trek en niet gedronken. Maar sta nu heerlijk op met het gevoel dat ik daar nu weer even door ben. Ben ondertussen ook goed aan het eten en 5 kilo kwijt. Wil nu gaan bewegen, zwemmen. Ben al wel begonnen met de fiets te pakken en de auto laten staan. Goed bezig! Al zeg ik het zelf:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je de trek hebt weerstaan! Het idee te weten dat er zoiets is als een wall en het achterliggende mechanisme geeft me wel rust. Vooral omdat ook deze fase weer voorbij gaat. Maar probeer het niet te groot te maken. Dag voor dag dan is er zo weer een week voorbij!

En vijf kilo kwijt. Fijn is dat hè! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mijn leveruitslagen zijn binnen, ze zijn weer helemaal naar normaal!!! Wat een fijn gevoel. En er mag een tablet af van mijn medicatie voor mijn bloeddruk, omdat hij laag werd. Ik mocht eind van de maand mijn beloning halen, maar die al alvast gehaald. Met deze ontwikkelingen zou ik gek zijn voor het eind van de maand weer te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Mariann:

Mijn leveruitslagen zijn binnen, ze zijn weer helemaal naar normaal!!! Wat een fijn gevoel. En er mag een tablet af van mijn medicatie voor mijn bloeddruk, omdat hij laag werd. Ik mocht eind van de maand mijn beloning halen, maar die al alvast gehaald. Met deze ontwikkelingen zou ik gek zijn voor het eind van de maand weer te gaan drinken.

 

Mooi hoor! Fantastisch bezig. 

Je brengt me ook meteen op een idee. Ook ik heb medicijnen die ik eigenlijk ben gaan gebruiken als gevolg van het drankgebruik. Maagzuurremmers, bloeddrukverlagers ook. Jichtmedicatie. Wellicht ook eens even een telefoontje met de praktijk plegen, en onderzoekjes gaan doen en kijken wat er af kan. :)

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dus 3 maanden dat ik gestopt ben. Geen cravings gehad, wel dat je eraan denkt en overdag op mijn werk " verheug" ik mij erop om toch een biertje te nemen en eenmaal thuis is dat over. Gistermiddag was voor het eerst dat we visite kregen waarbij we normaal samen wat drinken en een hapje erbij. Ik kreeg alc vrije biertjes en het ging prima! Gisterenavond zei ik voor het eerst, ik hoef het ook niet meer. Maar nog geen kwartier later zei het drankmonster in mij, ben je gek, je kunt heus straks wel weer drinken. Pff vermoeiend dit. Ik blijf bij mijn voornemen tot 1 mei niet en kijk dan verder. Dan heb ik rust in mijn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yessss 100 dagen, toch wel een hele mijlpaal vind ik. Het gaat goed, nog steeds bezig met mijn doel 1 mei te halen. Ondertussen subdoelen, met dry januari maanden en 40 dagen droog. Wat ik na 1 mei ga doen weet ik nog niet. Probeer daar ook niet teveel mee bezig te zijn. Morgenavond spreek ik weer mijn behandelaar, maar even over hebben. Want ik deed het voor mijn gezondheid en dat gaat heel erg goed, dus waarom weer drinken. Maar goed nu niet teveel mee bezig zijn. Voorlopig drink ik niet. En geniet ik van mijn mijlpaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vandaag 4 maanden, dat had ik nooit gedacht. Nu komen de uitdagingen van de mooie dagen eraan, terrasje, lekker bbq, vakantie. Hele andere uitdagingen weer. Had deze week even trek door een ruzie thuis, allang weer goed gemaakt, maar die kon ik goed weerstaan. Ik erkende dat ik hem had en onderging het en pakte afleiding. Vandaag zei mijn man tegen mij, als je al zover bent kun je ook al wel helemaal stoppen. Dat besluit heb ik nog steeds niet genomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vier maanden, dat gaat heel mooi! 

Op terrasjes e.d. kun je aanwennen naar anderen te kijken die wel alcohol drinken en je af te vragen of je wel echt iets mist als je dat niet doet.

Je kunt ook terugdenken aan je jeugd toen je zonder alcohol heel goed plezier kon hebben, vakantie of geen vakantie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan @Marianndie vier maanden. Denk zelf wel dat die dingen als BBQ, mooi weer, etc wat makkelijker zijn te weerstaan nu we al wat ervaring hebben. Het besluit om helemaal te stoppen heb ik ook nog niet gemaakt. De gedachte dat het nooit meer zou kunnen kan me ook wel eens aanvliegen. Dat ik het misschien niet vol kan houden…. Een jaar vind ik in die zin wat meer te overzien. Vandaar dat ik op het jaarpact staat. Maar doen waar je je goed bij voelt lijkt me het allerbelangrijkste!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik ben begonnen met een doel voor ogen en dat was, niet drinken tot 1 mei en dan zou ik verder zien. Samen met behandelaar een tussenstop gemaakt bij 1 februari. Toen dat bereikt was vond ik het echt te vroeg, ik had  nog niet genoeg ervaren hoe het was om niet te drinken en daarom 1 mei weer aangehouden. Nu komt 1 mei eraan en nu heb ik goed kunnen ervaren wat niet drinken mij oplevert en daarom zet ik een nieuw doel: en dat is een jaar niet drinken. Ik ga mij dan ook op het jaarpact laten zetten. 

bewerkt door Mariann
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 5 maanden , wie had dat gedacht. Ik had het nooit van mijzelf gedacht, ik dacht dat ik nooit zonder alcoholkon, dat ik dat teveel zou missen. Maar als ik de positieve kanten tegen de negatieve kanten afzet, dan schiet de weegschaal ver naar de positieve effecten. Natuurlijk denk ik wel eens, als ik nu toch een drankje kon nemen, maar dan spoel ik de film vooruit en weet ik waar het eindigt  ......

Dus gaan we voorlopig zo door, ik zeg voorlopig omdat de knop nog niet helemaal om is helaas, was dat maar zo. Wel al gestopt met de behandeling, dat voegde niets meer toe. Dus nu op eigen kracht verder, met de hulp van dit forum natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...