Spring naar bijdragen

Zondag 30 oktober 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Remi1:

Interessant dat jij je al als nieuweling onder de trollen- wetensschap bevind hier en je je ook meteen heel aangesproken voelt.

Dat stond in een bericht van een moderator, dat er mensen zijn die nieuwelingen zich ongemakkelijk laten voelen, vandaar de naam. Steeds voorbij zien te komen - persoon heeft gereageerd - op élk bericht van mij, dat iedereen kan zien wie het is, behálve ik?

Liefst gewoon onder eigen naam zeggen - ik moet jou niet, ik moet jouw berichten niet, ik snap jouw berichten niet - is okay, daar kan ik iets mee. Maar zoals gezegd, voor mij om te negeren want nieuwelingen op deze manier benaderen is gewoon niet okay.

Het was al een hele stap voor me om aan te sluiten op een forum, me een beetje welkom laten voelen zou helpend zijn, in plaats van anoniem mijn berichten eruit pikken terwijl deze persoon mij niet kent. Het was niet dat ik die persoon eruit pikte, maar de persoon mij. 

Maar het is wat het is, ik vind mijn weg wel ... 
En zo niet, dan is het ook okay.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, wat dat anonieme betreft, daar is een oplossing voor, @TRUBBELZAK. Als je je jezelf even van het forum afmeldt kun je zien wie er icoontjes bij je berichten heeft geplaatst. Daarna moet je je weer aanmelden om evt. te reageren. Volgens mij is dat een onhandige vergissing ergens in de onderliggende forumsoftware of bij de instellingen van dit subforum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Oskar:

Ja, goed joh. Ik geloof dat ik me nooit eerder zo op mijn plek heb gevoeld in de maatschappij. En ik kom dankbaar en tevreden thuis in plaats van kniezend en somber. Ik was daar zo aan gewend dat ik vergeten was dat het niet normaal is. 

Oskar!!! Welkom terug! :rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bob:

O, wat dat anonieme betreft, daar is een oplossing voor, @TRUBBELZAK. Als je je jezelf even van het forum afmeldt kun je zien wie er icoontjes bij je berichten heeft geplaatst. Daarna moet je je weer aanmelden om evt. te reageren. Volgens mij is dat een onhandige vergissing ergens in de onderliggende forumsoftware of bij de instellingen van dit subforum.

Goedemorgen Bob, Dank je wel en het is al okay, na mijn laatste post is er genoeg over gezegd, hup en weer door naar vandaag! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch kom ik er nog op terug. 
Ik zat nog even jouw 'wie is wie' draadje te bekijken en ik moet eerlijk zeggen dat jouw uitleg over jouw avatar mij best ergerde, want heel simpel: met zo'n uitspraak stel je je gewoon boven 'het gros' en boven 'de schaapjes', althans, dat gevoel krijg ik erbij. 
We gaan lekker tegen het gros in wandelen, de meesten een prikkie? Ikke niet. De meesten een Mondkappie? Ikke niet. 
Geen zwart schaap hoor, nooit geweest ook niet, maar eerder vallend onder de categorie geen wappie maar een snappie. Zo iets ...

Misschien dat jou manier van schrijven irritatie opwekt: op een bepaalde manier breedsprakig en zelfs een beetje hoog van de toren. Kan zijn dat dat @Spirit niet lekker zit, maar het zou fijn zijn als zij zelf daar iets over wil vertellen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of ze vergist zich gewoon in wie er achter de nick zit.
Zelf vind ik die nick niet fijn klinken, ik merkte dat me dat
bevooroordeelde, vandaar dat ik uitleg vroeg.
En al met al schrijven we hier wel vaker, laat je niet door één iemand
impulsief wegjagen, maar dat lijk je al niet te doen TZ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

En toch kom ik er nog op terug. Ik zat nog even jouw 'wie is wie' draadje te bekijken en ik moet eerlijk zeggen dat jouw uitleg over jouw avatar mij best ergerde, want heel simpel: met zo'n uitspraak stel je je gewoon boven 'het gros' en boven 'de schaapjes', althans, dat gevoel krijg ik erbij. 

We gaan lekker tegen het gros in wandelen, de meesten een prikkie? Ikke niet. De meesten een Mondkappie? Ikke niet. Geen zwart schaap hoor, nooit geweest ook niet, maar eerder vallend onder de categorie geen wappie maar een snappie. Zo iets ...

Misschien dat jou manier van schrijven irritatie opwekt: op een bepaalde manier breedsprakig en zelfs een beetje hoog van de toren. Kan zijn dat dat @Spirit niet lekker zit, maar het zou fijn zijn als zij zelf daar iets over wil vertellen! 

 

Ja doen Yvonne, daar kan ik wat mee. Klopt :blush: toen ik het terug las, dacht ik meteen oops dat is nogal een statement ondanks dat het wat humoristisch bedoeld was. Ik doe inderdaad niet mee aan wereldwijde menselijke experimenten waarbij er gen-veranderend materiaal wordt ingezet. Niet aanmatigend bedoeld want ik zie mensen niet als schaap, ik zei dan ook het gros en niet de schapen.

Het plaatje was een zwart schaap en dat voel ik me niet ondanks dat ik tegen het gros inwandel. We dragen allemaal andere kleuren en ik vind veel mensen juist mooi en vooral interessant. Misschien een weg die heel lang is geweest tegen alle vormen van vaccinaties waar ik al sinds mijn kinderen klein waren voor aan het strijden ben geweest. 

Breedsprakerig ben ik wel :face-icon-small-shocked: maar dat zie ik niet als iets arrogants ofzo, eerder iets als proberen goed uit te leggen, wat wellicht nog meer trubbelzakkerig overkomt. Serieus de naam Trubbelzak is geen grapje, het is één en al chaos in dit leven. 

Dank je wel en ik vind het fijn dat je het recht op de man (in dit geval vrouw) vraagt. 
Ondanks dat ik het nu een beetje los wilde laten en opnieuw wilde beginnen :D

bewerkt door TRUBBELZAK
Grammaticaal foutje ..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Als Remi de bokkepruik opheeft (goeie episode van de Berenboot was dat) dan zit meestal de wijsheid in de kan :) 

Vind je? Ik vind het anders best wijs om eens lekker ongeremd je gevoelens te uiten. En ja, daar hoort irritatie naar bepaalde personen nou eenmaal ook bij, maar dat zegt natuurlijk niet eens zoveel over hun maar veel meer over mij. En dat wordt hier afgedaan met een bespottend kusje erop en daar vind ik nogal wat van en doet mijn ergernis alleen maar toenemen en ik wordt er kwaad van ook, ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bob:

Wijs? Kom op zeg.

Niet? Waarom niet dan?

Dit snap ik dus oprecht niet he. Je mag hier van alles zijn; verdrietig, blij, gelukkig, onrustig, depressief, overspannen, trek hebben, niet willen drinken, achterbaks en niets gezegd hebbende op emoticons klikken maar je negatieve gevoelens oprecht uiten (en dan ook zéggen) is niet wijs?

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Irritatie naar anderen ongeremd voelen en ook uiten en dan kwaad worden van de reactie van die ander, dat schaar ik niet onder het begrip wijsheid. Het is spontaan, ook eigenwijs, maar wijs zou ik het vinden als je genuanceerder denkt en optreedt. Dus ook oog voor het standpunt of de gevoelens van de ander hebben, en niet alleen vanuit je eigen emoties denken en handelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik vond anders de reactie van @Renee80 keigoed. Dat ze dan zegt niet echt te zitten wachten op vriendschap.
Dan is het klaar, duidelijk, over en uit en gaan we gewoon verder waar we gebleven waren.
Maar als tegenreactie geven kusje erop? Jaaa dat is wijs hoor!
Dan vond ik mij met drank in me bips een stuk wijzer.

Jah sorry hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Remi1:

Vind je? Ik vind het anders best wijs om eens lekker ongeremd je gevoelens te uiten. En ja, daar hoort irritatie naar bepaalde personen nou eenmaal ook bij, maar dat zegt natuurlijk niet eens zoveel over hun maar veel meer over mij. En dat wordt hier afgedaan met een bespottend kusje erop en daar vind ik nogal wat van en doet mijn ergernis alleen maar toenemen en ik wordt er kwaad van ook, ja.

Als ik dat bij mn dochter (Vlinder) doe dan gaat die ook heeeeelemaal over de rooie, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen, ook al snap ik het zelf niet.

Uit de serie 80 000 dingen die mannen niet van vrouwen snappen :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een poppenkast.:lol:

Zou nog bijna het belangrijkste vergeten. Het spijt me of ik je gekwetst mocht hebben @Oskar Ik had idd dus gedronken, niet dat dat een excuus mag zijn, zeer zeker niet maar ik hoop dat jij mij ook een beetje begrijpen kan dat als uitleg dat ik een beetje "mensenmoe" ben tegenwoordig. Het liefst vlucht ik met de boot weer naar niemandsland waar niemand een beroep op me doet omdat niemand weet waar ik ben en hoe of wat. Toevallig was jij daar gisteravond, de perfecte man om eens tegenaan te gaan, me af te reageren omdat ik weet dat jij er altijd op reageert.

Daar heeft @Bob gelijk en was niet wijs.

Het spijt me. Welkom terug @Oskar:rose:

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Remi1:

Niet weer doen @bumperjim echt niet weer doen Jimmy. Ik like jou dochter wel.:)

Husband doet het heel soms ook nog wel, niet zo vaak meer want hij weet al dat ik dan ga gooien. Of het nou een drankfles, een kopje of een asbak is..het is maar net wat ik voor handen heb maar dat krijgt hij dan naar z"n kop geslingerd.

Lucht me erg op altijd alleen het geeft zo"n troep die ik zelf ook weer mag opruimen want dat doet hij dan niet natuurlijk.-_-

Oh ik heb ze beiden al jaaaaren niet meer gekust. Ze zijn niet zo benaderbaar. Of in ieder geval niet voor oude kerels als ik. Jonge ventjes misschien wel maar dan ben ik de allerlaatste die het te weten komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...