Spring naar bijdragen

Woensdag 17 augustus 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

38 minuten geleden zei Adri02:

... Ik denk trouwens dat verreweg de meeste hoofdstukken in het grote smoezenboek zijn terug te voeren op zelfmedelijden.

Misschien zelfs álle hoofdstukken wel, als puntje bij paaltje komt, @Adri02. Behalve dan voor diegenen die alcohol en/of rook en/of andere verslavende middelen/handelingen echt nodig hebben zoals zuurstof en water om in leven te blijven, want ja, die mensen doen niet aan smoezen maar aan 'zo ben ik nou eenmaal'.. Zelf dacht ik lang dat ik tot die laatste groep behoorde, tot ik er langzaam maar zeker achter kwam dat ik dan misschien op sommige punten wel zieliger was dan anderen :mellow: maar niet anders. :) Dus dat ook ik kon leven zónder. En dan bedoel ik met zónder niet zuurstof en water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hadden tijdens onze vakantie te maken met dagtemperaturen van 9 (Lapland) tot 31 graden (de rest van Zweden) en nachttemperaturen van -2 (ook Lapland) tot 24 graden (ook de rest van Zweden). Voor mezelf heb ik vastgesteld dat ik het in de zomer erg prettig vind als het (in elk geval overdag) niet warmer wordt dan 20 graden. Helaas warmt ook Zweden behoorlijk op, dus de mogelijkheden om te 'overzomeren' worden steeds beperkter. Maar ik ben zowel een kou- als warmtekleum, dus een zeurkous. Wat me er aan herinnert dat we inderdaad Astrid Lindgrens Wereld (langkous) hebben bezocht. Of dan toch in elk de parkeerplaats, want daar was een loospunt voor campers voor grijs water en toilet en daar konden we water tanken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Adri02 o, maar mijn drankzucht is ook toe te schrijven aan trauma, neerslachtigheid en depressie. Maar het is vervolgens wel mijn keuze om die fles open te maken. Om ervoor te kiezen nu eenmaal zo te zijn.

Ik wil niet zo zijn. 

Ha.

Keuzes. Beslissingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Kohtje:

... Zelf dacht ik lang dat ik tot die laatste groep behoorde, tot ik er langzaam maar zeker achter kwam dat ik dan misschien op sommige punten wel zieliger was dan anderen :mellow: maar niet anders.

 

3 minuten geleden zei Adri02:

Ja, dat had ik eigenlijk ook willen schrijven, maar ik wilde nog een escape open laten voor degenen die hun drankzucht (en de rest) schuiven op zaken als trauma, neerslachtigheid en depressie.

Dabedoelikdus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Spirit:

Dat weet je dan ook weer @Freekie.

Was er een bepaalde aanleiding voor?

Nee niet echt, meer het gevoel van vakantie, andere grenzen en er 'mag' wat meer. Of te wel ook goed voor het grote smoezenboek.. 

@Adri02 de kinderen mochten smorgens langer op de tablet want ik lag nog op bed en kwam er later af. Daarna zijn we gaan zwemmen, wat we nu vaak doen, want we kunnen gratis zwemmen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kittens liggen weer bij mama en maken het goed!

Verder vandaag weer een spannend moment maar niet zo spannend als gisteren.

Ik ging een kater terug vrij laten, maar in de tussentijd had er een verkoop plaats gevonden en de nieuwe bewoner wist niks van zwerfkatten. Daardoor mocht ik de kat niet loslaten. Als ik het wel zou doen ging hij de politie bellen.

Dus ik zei bel dan maar de politie dan wacht ik met het bewijs materiaal op hen en laat hem daarna los want de politie is ook op de hoogte van dit project. Toen mocht ik uitleggen hoe dit project werkt en waarom het zo belangrijk is dat je de katten terugbrengt op de plek waar ze gevangen zijn.  Hij was zelf ook een kattenmens en toen hij het begreep en zich niet meer overvallen voelde door mij. Tja ik begreep zijn punt ook wel een beetje hoor, er stopt ineens een auto van het blauwe kruis voor jou deur en er stapt iemand ut die vrolijk zegt: ik kom een kat terugbrengen. Denk dat als dat mij zou overkomen en ik niks wist van het zwerfkattenproject ook wel kritische vragen zou stellen. 

Nu ja, ik mocht hem achterin de tuin loslaten en gelukkig deed die kat precies wat ik deze man gezegd had. Uit de kooi rennen zonder om te kijken en als hij van ons vandaan zou zijn rustig zijn vertrouwde route nemen.  De man ook weer gerustgesteld want de kat liep uit zijn tuin. Maar had ineens wel veel meer interesse in dat zwerfkattenproject. 

En ik blij dat ik de kat met een goed gevoel kon loslaten en een boos mens toch weer vrolijk heb gekregen en tevreden.  Dat is fijner dan boze mensen achterlaten met die kat.

Verders is van hogere hand nu ineens besloten dat niemand meer overuren mag maken vanaf vandaag. Waarschijnlijk iemand die op kantoor zit en nooit in een asiel heeft gewerkt. Want vandaag was dat alweer best lastig, de dierenarts kwam pas om 14 uur en moest nog even 27 katten doen. In blijkbaar dan 2 uur want de verantwoordelijke van de katten is normaal klaar met werken om 16 uur.  We hebben dus niet geluisterd en de dierenarts haar werk af laten maken. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kohtje:

Ik sla de (welkome en gewaardeerde) 'kouwe zomertips' op en zal ze rustig bekijken. De eerstvolgende zomervakantie is toch nog bijna een jaar weg.
Kijken of er in deze dure tijden nog wat bij elkaar te sparen valt.. :huh:

Ik hou het op vakantie in eigen supermarkt. Net zo koud als de Noordpool, mensen van allerlei culturen, uitstekend eten. Goed aan te rijden.
Ietsje minder duur.

Ietsje.

Deze tip is overigens gratis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Socrates is oud en de dagen moe. Behalve als hij denkt dat er ergens eten te halen valt, dan is hij jong en vief.

Kat K is nog steeds hulpkat voor de bange kat die verliefd op hem is en hem overal volgt en kopjes geeft.

De tuinkat zit zich blij te poetsen in het tuinhuisje terwijl Het Kleine Rotzakje patrouilleert voor het keukenraam.. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...