Quinn Geplaatst 13 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2022 Wat jij zegt @Remi1 het heeft hier voor mij te vaak een doorsnee op elk simpel forum te vinden babbelbox gehalte. Maar ja. Blijkbaar houden andere dingen mij bezig. @Rosee blij dat je de achtbaan uit bent? Viel het toch wat mee achteraf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 @joshua wel bedankt voor de grondige analyse door en van een volslagen onbekende. Laat je vooral niet door mij weerhouden om hier te schrijven. Maar blijkbaar doe je dat ook helemaal niet, want je eerste (?) bericht is duidelijk zat. En ach, meelezen levert ook beslist wat op. Succes op je pad en hier op het forum joh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 Zou zomaar kunnen, @Adri02... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 (bewerkt) 49 minuten geleden zei Adri02: Huh!? Jopie? 9 uur geleden zei joshua: Jij bent één van de schrijvers hier die mij ervan weerhielden te gaan schrijven ,,,,,,, Dit lijkt mij Jopie toch niet te zijn, zij heeft hier in de afgelopen jaren wel degelijk heel veel geschreven. En verder zou het wel prettig als Joshua zich even voor zou stellen hier op het forum. 14 juli 2022 bewerkt door Yvonne Toevoeging nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 Wat een vreemd bericht overigens, zo out of the blue..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 13 uur geleden zei Remi1: Als er geschreven wordt op de dagdraad kan ik geen aansluiting vinden de laatste tijd en als het stil is weet ik niet waar ik moet beginnen te vertellen, laat staan eindigen met vertellen over hoe het mij gaat. Ik herken dat. Ik haak graag aan. Ik dacht laatst: eigenlijk stel ik me zo afwachtend en afhankelijk op. Ik heb behoefte aan contact, waarom begin ik dan zelf niet? kindertjes die vragen… lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 Wat je raakt zegt iets over jezelf J. Anderen adviseren en analyseren, het is een patroon. Wees welkom en kom weer meeschrijven. Het lijkt me dan goed om vooral aan jezelf te werken. Of afwijzing te riskeren. Niet lief van mij, maar wel liefdevol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 10 uur geleden zei Quinn: Wat jij zegt @Remi1 het heeft hier voor mij te vaak een doorsnee op elk simpel forum te vinden babbelbox gehalte. Maar ja. Blijkbaar houden andere dingen mij bezig. Wat houdt jou bezig? Ik zou dat graag lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 2 minuten geleden zei Yana: Wat houdt jou bezig? Ik zou dat graag lezen. Dat vind ik lief, dank je @Yana (en dan vind ik het onaardig om niet te reageren, dus bij deze, ik doe het toch). Nah, ik zit met twee pubers thuis, die vet recalcitrant blijken te zijn deze laatste schoolweek. Ik maak ze ineens veel bewuster mee, want normaal regelt D alles. Zo blijkt. Hele nieuwe ervaring. En zij zit op Ibiza en dat vind ik, ondanks alles, helemaal niet best en prima. Ben ineens minder openminded dan gedacht. O, en ik word oud. Dat ook. nancy en Yana reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 O lieve @Quinn, ik kan er niets aan doen, maar kon een grinnik niet onderdrukken. Daarnaast heb ik best wel met je te doen wat betreft die twee pubers.... . Ik zou bijna zeggen 'stuur ze hier maar een paar dagen naartoe', maar toch maar liever niet... Sterkte Quinn, zowel met jouw kinders als met jouw botsende interne gevoelens (en dat zonder jou uit te lachen nu) Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 Stel je open voor waar die recalcitrante pubers mee zitten en wat ze bezighoudt. Luister naar ze, liefst zonder meteen met adviezen en leefregels aan te komen zetten. Dat kan enorm helpen. Quinn en Yana reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 16 uur geleden zei joshua: Maar ja, als het iets dieper gaat en jou niet bevalt, ben je niet te beroerd om met veel 'fuck you's', 'flikkerops' en andere krachttermen duidelijk te maken hoe belachelijk het is dat een ander ergens anders over denkt dan jij. En ook vooral anderen op te roepen this misbehaviour af te wijzen, hardop, en expliciet. Dan rest uiteindelijk of jouw forum, dat geheel volgens jouw normen reageert. Of een forum dat zwijgt, en zich op de vlakte houdt. Maar, als ik je nu goed begrijp, bevalt dat je ook niet? Jij bént het forum. Heb je dat door? JIj bent jezelf, ook al ben je misschien jezelf geworden door de ervaringen met en door anderen. Heb je dat door? Jij bent jezelf, en het is jouw verantwoordelijkheid daarmee iets van het leven te maken. Misschien heb je geen controle, maar zeker heb je invloed. Je klinkt vaak lief. Maar ben jij wel zo lief? Jij bent één van de schrijvers hier die mij ervan weerhielden te gaan schrijven omdat je zo hard was over de mist in gaan. En het gedrag dan. Een paar keer achtereen, met een paar schrijvers. Dat moest toch echt afgewezen worden, en wel door iedereen. En niet meer lief tegen zijn. Daar riep je ook toe op. Dat weerhield mij. Later las ik dat jij niet publiekelijk onderuit gaat. Je vertrekt, zwijgt, laat iedereen hier in t ongewisse, terwijl je gewoon lekker vollaad, en volsnuift. Want o, dát doe je liever alleen, zonder het forum. Is dat beter, Quinn? Voor jou? Voor andere schrijvers en lezers hier? Is dat de manier? Is het heel erg naar als ik zeg dat ik dit heel goed versta? En dan niet op de man gericht zoals het hier staat met naam persoonsgericht, maar in het algemeen op het forum, wie het forum maken; dus ook op mij. Het heeft mij tenminste vandaag wel doen nadenken over mezelf. Hoe ik me gedraag hier, waarom ik stil val, waarom ik nu geen contact kan maken terwijl ik dat wel graag wil etc etc. En volgens mij is dat best goed om even spiegel voorgehouden te worden of het nou een bekende of onbekende is, dat maakt niets uit. Dit is ww- web. En blijkbaar weet deze persoon de juiste snaar wel te raken anders reageerden we er allemaal niet zo op. Toch? (en nu heb ik zomaar weer wat geschreven, dus blijkbaar wel een opening voor mij om dat weer te doen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 @Remi1 omdat het bericht dat je citeert wel degelijk op de man (deze man) is gericht, vind ik het inderdaad erg naar om zo te lezen. Maar wat jij doet met wat je leest, is uiteraard geheel aan jou. Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 Niemand is goed, niemand is slecht. deinbetweenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 1 uur geleden zei Hadocque: Niemand is goed, niemand is slecht. deinbetweenie Er is wat goed en kwaad is voor mij.Daar vallen mensen onder die goed en slecht voor mij zijn. En soms zit daar niets tussenin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 14 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2022 Dat zeg je goed. Voor jou. Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2022 11 uur geleden zei Hadocque: Dat zeg je goed. Voor jou. I know daarom schreef ik het precies zo op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 15 juli 2022 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2022 Daarom precies is het voor mij het meest zuiver als iemand zijn complimenten of kritiek laat vergezellen van de disclaimer: dat is zo voor mij. Zeker in een groep. Iets vertellen over wat het met hem doet, waarom hij er blij van wordt of juist niet en ook: waarom het gedeeld moet worden. Doet iemand dat niet, dan wordt de schijn gewekt dat hij de spreekbuis is van velen. Daar gaat het vaak ‘mis’ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden