Spring naar bijdragen

Maandag 11 juli 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Fonny:

Ik slaap ook niet best....maandag is poetsdag...weer een nieuwe week...we worden met de dag sterker:)

Jij plannen vandaag? Veel leuke dingen doen...zo min mogelijk piekeren :D

Ja je wordt zeker sterker. Ik denk niet dat er veel uit mijn handen komt vandaag inderdaad. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Piekeren doe ik vooral als er iets speelt waarbij ik de uitkomst niet kan bepalen.  Dan blijf ik verhalen bedenken die me iets van zekerheid kunnen geven.  Helpt niets. Nooit.  Dat vertel ik mezelf dan en dat helpt meestal.  Ik probeer me dan te concentreren op mijn ademhaling, en steeds als ik merk dat er weer een nieuw verhaal ontstaat of al begonnen is, dan breng ik mijn aandacht terug naar mijn adem. 

Eigenlijk is dat wat ik ook doe als ik mediteer.  Het nachtelijk gepieker is  door het mediteren enorm afgenomen. Omdat ik ben gaan zien dat ik ook de hele dag door verhalen bedenk waarmee ik dingen kan afwenden die zouden kunnen gaan gebeuren.  Onzekerheid.  Het is een dag en nacht ding.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei ikkanhet:

Ik kan normaal met slapen gaan de knop goed omzetten. Het piekeren ontstaat als het slapen niet lukt.

Ja logisch, maar Etty legt net uit hoe je, ook als je wakker ligt, dat piekeren kunt afleren. Piekeren doe je zelf, je kunt er ook zelf mee ophouden als je wilt. Net als met drinken eigenlijk, drank is ook niet een duivel van buitenaf waar niks tegen te beginnen valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Yana:

Ja logisch, maar Etty legt net uit hoe je, ook als je wakker ligt, dat piekeren kunt afleren. Piekeren doe je zelf, je kunt er ook zelf mee ophouden als je wilt. Net als met drinken eigenlijk, drank is ook niet een duivel van buitenaf waar niks tegen te beginnen valt.

Maar ademhalingsoefeningen doe ik al. Geleerd bij Mensendieck therapie.

bewerkt door ikkanhet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Freekie:

Goedemorgen allemaal! 

Zo aan het werk... Nu nog even aan de havermout en koffie thuis :) ik doe rustiger aan smorgens, sinds ik niet meer drink.

Rust... Wat heerlijk. 

@ikkanhetnog 1 dagje.. Heb je de afspraak direkt smorgens? 

Om 20 voor 10 en ergste is mag geen koffie van tevoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb zaterdag 2 glazen wijn gedronken.
Was erg opgefokt de laatste tijd
Hoe gek het ook klinkt, nu is er een last van me afgevallen

De app. Ommetje heb ik er ook afgegooid.
Vreselijk, je moet dit (lopen), je moet dat.
Je mag niet drinken enz...
Jawel weet het, zo moet ik niet denken, maar ja zit nu eenmaal zo in elkaar

Ik laat het maar even zo..
(Dit vind ik altijd het ergste, het aan jullie vertellen :unsure: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...