Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 mei 2022

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Rosee:

Yana voel je echt angst of is het meer weerzin

Moeilijk de vinger achter te krijgen, maar weerzin doet geen belletjes rinkelen (:D). Iets met angst voor afwijzing, bang om stom gevonden te worden... zoiets.

Wel 'grappig' dat velen hier het herkennen. Dat geeft me al rust en maakt het nog makkelijker om het oké te vinden dat ik dat heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, zelf heb ik niet echt last van telefoontjes krijgen, maar wanneer er een onbekend nummer in beeld komt word het wel vervelend. Wie belt mij waarvoor vraag je jezelf af en gaat een gesprek in waarvan je nog geen idee hebt waar het naar toe gaat leiden. Lang leve nummer herkenning!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook bel angst. Heb 13 jaar ergens gewerkt waar ik de halve dag moest bellen. Wel met een doel. Maar bleef het verschrikkelijk vinden. Thuis neem ik nooit de telefoon op, doet man. Alleen als mijn vader belt omdat hij toch mij altijd moet hebben. Ben ook heel blij met email, ook voor zakelijk. Ik kan het prima maar het went nooit.

Daarom heb ik zelf ook geen telefoon.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het geluid er altijd af, kun je nagaan, en "s nachts gaatie uit.
Tenzij ik weet dat ik bereikbaar moet blijven natuurlijk, maar de meesten bellen daarom toch al eerst naar husband want die neemt wel altijd op.

Bellen betekend voor mij een belangrijke boodschap doorgeven/ ontvangen en niet om zomaar te kletsen, daar pas ik voor.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook geen fan van bellen. Maar als ik eenmaal in gesprek ben, vind ik het wel leuk om bij te praten en vind ik het ook vaak jammer dat het zo weinig gebeurt.

Ongeveer 1 x per maand bel ik met een oom van rond de 80. Daar app ik ook wel mee, foto's sturen of iets over het weer. Ik app hem dan 's ochtend, of hij zin en tijd heeft om 's middags om ... uur even te bellen. Dan kun je daar op instellen, dat vinden wij allebei prettig. En dan kletsen we een uur vol. Als ik dat niet doe, zou ik eindeloos uitstellen. @Yana is dat geen idee voor die moeder, haar een berichtje sturen of het uitkomt dat jij even belt om een bepaalde tijd? Met die tante is het een kwestie van doen; op een tijd waarvan jij denkt dat het uitkomt bellen. Ik denk dat vanmiddag om 16.00 uur daar een goede tijd voor is. Of nu.

Voor mezelf heb ik ook de beltoon uit staan. Hij staat op de tril stand. Er zijn er maar weinig die bellen, ik neem ook vaak niet aan. In coronatijd heb ik wel meer gebeld met vriendinnen, dat was eigenlijk wel leuk om te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koudwatervrees, ja dat denk ik.
Ik kan ook niet goed bevatten wat hier thuis allemaal gebeurt, alsof ik heen- en weer geslingerd wordt waardoor ik niet meer weet waar ik aan toe ben.

En niemand kan het mij vertellen want niemand kan in die glazen bol kijken (om met de artsen hun woorden te spreken)

Dat maakt onzeker, angstig.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is een gesprek daarover misschien wel fijn, om die onzekerheid en angst uit te spreken en te bekijken hoe je daar mee om moet gaan.

Iemand die even naar jouw verhaal luistert. Dat kan sowieso prettig zijn, ook om zaken op een rijtje te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regen-zon-plensbui. En dat terwijl ze dik een week geleden nog zeiden dat de droogte zorgelijk is, en er de komende twee weken nauwelijks neerslag zou vallen. Zo zie je maar, het weer is niet te voorspellen. 

:sun:  

Ik moet een beetje doorwerken, omdat het een lang weekend vrij is. Gek hoor. Daardoor voelt het niet echt als vrij. Op de dagen eromheen heb ik gewoon meer werk.<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

...maarvhoe ik me nu voel,heb ik nog nooit meegemaakt. ...

Dan wens ik je toe dat dit de eerste/ laatste keer voor je mag zijn waar je doorheen gaat en het de ommekeer mag brengen in je leven @spirit

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Remi1:

Volgens mij komt drank regelrecht uit de hel.:face-icon-small-shocked:

Herstel; Drank komt niet uit de hel maar brengt soms mensen naar de kloten en dat maakt mij hellig boos soms op drank.
Maar eigenlijk kan de drank zelf er ook niks aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...