Spring naar bijdragen

Maandag 11 april 2022

nancy

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Rosee:

Jongste zoon weer flink opstandig. Vind het zo jammer dat dat over alles een schaduw werpt. Ik weet ook echt niet meer wat ik eraan moet doen. Loslaten is het enige, maar dat lukt me nooit echt. Ik voel me er schuldig over.

Sterkte @Rosee, het lijkt me zo moeilijk! Ik vind je een heel dappere vrouw. 

En nog Goedemiddag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Remi1:

Goedenavond..

Donderdag is me boot weer klaar, hoop ik.
En nu ben ik bek- en bekaf van alle drukte afgelopen weekend en ook mensen- moe trouwens.

Fijn dat ie zo snel klaar is

het word mooi weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat helemaal niet snel @Zbb
Ze, botenwacht, komen dan wel binnen 24 uur maar materiaal moet besteld worden en intussen ligt mijn boot daar maar te liggen.
Naar huis slepen kan ook maar je wilt niet weten wat dat kost.

Maar ik mag niet klagen. Als ik gister toch was doorgevaren had ik de hele motor in alle mosterd gevaren, zo bleek vandaag.
Dan had het mij een slordige 4000 pieterballen gekost dit geintje. (dat heeft het mij eind vorig vaarseizoen ook al gekost aan o.a. onderhoud motor/ technisch, dan wordt het wel een hele dure boot op die manier he)

bewerkt door Remi1
verduidelijkt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Remi1:

Ik vind dat helemaal niet snel @Zbb
Ze, botenwacht, komen dan wel binnen 24 uur maar materiaal moet besteld worden en intussen ligt mijn boot daar maar te liggen.
Naar huis slepen kan ook maar je wilt niet weten wat dat kost.

Maar ik mag niet klagen. Als ik gister toch was doorgevaren had ik de hele motor in alle mosterd gevaren, zo bleek vandaag.
Dan had het mij een slordige 4000 pieterballen gekost dit geintje. (dat heeft het mij eind vorig vaarseizoen ook al gekost aan o.a. onderhoud motor/ technisch, dan wordt het wel een hele dure boot op die manier he)

Ja het is en blijft een dure hobby 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei spirit:

......Fijn, dar ik tegenwoordig gelijk weer opsta en doorga. 

Vind je dat echt, ik bedoel inwendig heel heel écht?

Ik drink al geruime tijd zo. Noem het "gecontroleerd" of whatever maar ik vind er inwendig eigenlijk niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Remi1:

Dat die rommel eens wat minder belangrijk in me leven zou zijn @ikkanhet
Altijd wil ik in de gelegenheid kunnen zijn om te drinken als ik dit wil, of dat de mogelijkheid in ieder geval bestaat. 
Dat gevoel, daar zou ik graag vanaf willen zijn. Dat lijkt me een bevrijding.

Heel herkenbaar zo heb ik het precies hetzelfde en haat dat ook.

bewerkt door ikkanhet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet Dat bedoelde ik dus. Het is niet dat ik niet doordrink, of heel erg grote hoeveelheden, of dat ik niet weer opsta of zulks..., wat dan belangrijk is. Wat wel belangrijk is, is dat ik drink want daarmee hou ik het psychisch mee in stand.

Psychisch kan het bij mij zo sterk zijn dat ik droogdrink en daardoor weer lichamelijk, alsook in gedrag, beïnvloed wordt.

Dan kan ik het wel vergoeilijken met ik drink niey zoveel, of ik sta gelijk weer op etc, maar daarmee kom ik er niet vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Remi1:

@ikkanhet Dat bedoelde ik dus. Het is niet dat ik niet doordrink, of heel erg grote hoeveelheden, of dat ik niet weer opsta of zulks..., wat dan belangrijk is. Wat wel belangrijk is, is dat ik drink want daarmee hou ik het psychisch mee in stand.

Psychisch kan het bij mij zo sterk zijn dat ik droogdrink en daardoor weer lichamelijk, alsook in gedrag, beïnvloed wordt.

Dan kan ik het wel vergoeilijken met ik drink niey zoveel, of ik sta gelijk weer op etc, maar daarmee kom ik er niet vanaf.

Bor, dat is de magie van de 60 dagen grens (bij mij dan). Na 60 dagen droog blijven beginnen er dagen/weken te komen dat ik helemaal niet met drank bezig ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Remi1:

Hoe bedoel je dat @Fruitvlieg?

Je schreef: Dat die rommel eens wat minder belangrijk in me leven zou zijn @ikkanhet
Altijd wil ik in de gelegenheid kunnen zijn om te drinken als ik dit wil, of dat de mogelijkheid in ieder geval bestaat. 

Als je accepteert dat de oorzaak van dat gevoel is dat je een alcoholprobleem is en de enige manier om van dat gevoel af te komen is niet meer drinken. Dus de acceptatie is dat je een andere richting op gaat dan wat je tot nu toe hebt gedaan om gelukkiger te worden of minder ontevreden en dat dat rotgevoel minder belangrijk in je wordt omdat het verdwijnt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fruitvlieg:

Je schreef: Dat die rommel eens wat minder belangrijk in me leven zou zijn @ikkanhet

Als je accepteert dat de oorzaak van dat gevoel is dat je een alcoholprobleem is en de enige manier om van dat gevoel af te komen is niet meer drinken. Dus de acceptatie is dat je een andere richting op gaat dan wat je tot nu toe hebt gedaan om gelukkiger te worden of minder ontevreden en dat dat rotgevoel minder belangrijk in je wordt omdat het verdwijnt.

Dat schreef @Remi1ik heb beaamd het ook zoiets te ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Fruitvlieg:

Ja, ik denk het ook. Dankjewel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...