Spring naar bijdragen

Zaterdag 26 februari 2022

Yvonne

Aanbevolen berichten

Zo, terug van de tuin
wat een stralende dag vandaag zeg
het dak is weer gerepareerd , gras gemaaid, de kas voorzien van nieuwe aarde, en zelfs al radijsjes gezaaid in de kas.
Onkruid gewied, en van de vaste planten het dode hout weggenomen

Kortom een nuttige heerlijke dag
vanavond een etentje met familie, en straks eerst maar eens onder de douche.
Bijna 9000 stappen vandaag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of een stopdatum instellen altijd goed werkt, bij mij in ieder geval niet. Ik denk dat je eigen overtuiging om te stoppen eerst groot genoeg moet zijn en dan komt de rest wel. Ik merkte bij mezelf dat stopdatums plannen meer een rede was om niet direct te stoppen omdat ik eigenlijk nog niet wilde stoppen. Het was een buffer om mezelf en mijn omgeving zoet te houden. Het gaf ook een druk omdat ik beloofd had iets te doen wat ik diep van binnen misschien nog niet wilde of mentaal niet aan toe was. De keren dat ik succesvol gestopt ben gingen vrij radicaal en ongepland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf een wat op de achtergrond gehouden. Hier speelden dingen, de Oekraïne kwestie. Dan vallen mijn problemen nog wel mee. Maandag was een lastige dag op het werk, 2 cliënten die overleden. Dinsdag had ik vreselijk hoofdpijn, gooide het op het werk. Maar toch eerder naar huis gegaan en iets in mij zei dat ik de verloskundige moest bellen. Kon er heen en kon meteen door naar het ziekenhuis. Opgenomen met een hoge bloeddruk. Na wat regelwerk, bed in de woonkamer, mocht ik vanmorgen naar huis. Ik mag alleen uit bed om naar de wc te gaan, en heel kort douchen op douchekruk en met hulp. Elke dag komt er een verpleegkundige voor de controles en verder is het zolang mogelijk vol houden zo. Mini blijft 2 dagen naar KDV gaan. S kan gelukkig thuis werken en op de dagen dat Mini naar KDV gaat, kan hij naar kantoor indien het nodig is. Het is allemaal even behelpen, mijn moeder en schoonouders helpen. Maar het is zoals het is. @nancy voor jou een dikke knuffel en voor anderen ook die hem willen, nodig zijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Ik weet niet of een stopdatum instellen altijd goed werkt, bij mij in ieder geval niet. 

@Fruitvlieg, een stopdatum op zich is niet voldoende.
Dan is het net zoiets als goede voornemens voor het nieuwejaar, daar komt bijna nooit iets van terecht.
Bij mij was de eerste keer de stopdatum tevens het moment om voor vier dagen naar een retraite-oord te gaan.
Deze keer was mijn stopdatum gekoppeld aan een ambulant detox-traject met vervolgafspraken voor terugvalpreventie, tot nu toe werkt dat goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was het weer mooi weer om te tuinieren.
Bij iedere tuin hoort natuurlijk een hoekje voor de kinderen.
Ik heb dus een speciaal hoekje gecreëerd met allemaal verstopte beestje tussen de kiezelsteentjes.
Alle buurtpeuters en -kleuters en hun opa's en opa's vinden dat leuk.
Hoeveel beestjes kunnen jullie ontdekken?

(de kale stokken zijn van een Solidago)

Boomspiegel-beestjes.jpg

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei niks:

Ik heb mezelf een wat op de achtergrond gehouden. Hier speelden dingen, de Oekraïne kwestie. Dan vallen mijn problemen nog wel mee. Maandag was een lastige dag op het werk, 2 cliënten die overleden. Dinsdag had ik vreselijk hoofdpijn, gooide het op het werk. Maar toch eerder naar huis gegaan en iets in mij zei dat ik de verloskundige moest bellen. Kon er heen en kon meteen door naar het ziekenhuis. Opgenomen met een hoge bloeddruk. Na wat regelwerk, bed in de woonkamer, mocht ik vanmorgen naar huis. Ik mag alleen uit bed om naar de wc te gaan, en heel kort douchen op douchekruk en met hulp. Elke dag komt er een verpleegkundige voor de controles en verder is het zolang mogelijk vol houden zo. Mini blijft 2 dagen naar KDV gaan. S kan gelukkig thuis werken en op de dagen dat Mini naar KDV gaat, kan hij naar kantoor indien het nodig is. Het is allemaal even behelpen, mijn moeder en schoonouders helpen. Maar het is zoals het is. @nancy voor jou een dikke knuffel en voor anderen ook die hem willen, nodig zijn! 

Ik voelde het al, iets gaat er niet goed met Niks! Nu maar even rustig aan, lieverd, zet jezelf en ienieminie op één. Wat fijn dat S. kan thuiswerken en je moeder plus schoonouders kunnen inspringen. Wel vervelend dat je nou vast aan bed zit! Hou je haaks! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh jakkes @niks, die zag ik niet aankomen.
Hopelijk kijk je minder naar het nieuws dan ik, want
dat geeft maar extra stress en verdriet.
Jouw taak is nu goed voor jezelf en kids te zorgen,
en je geliefden de kans te geven jullie te vertroetelen.
Kan S mooi wennen aan zijn "harem"vrouwen♥♥♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei niks:

Oei balen joh. Heel veel sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net ook even snel gegoogled. Mooi inderdaad. Vorig weekend zag ik echter een documentaire over het ontstaan van de departementen en de wijken van Parijs, onder invloed van Hausmann (vooral binnenstad). National Geografic. Tja, toch weer mistroostig.

Ik mis iets blijkbaar. Als ik nog eens ga,  dan in de lente of de zomer. 

bewerkt door nancy
Letter gemist
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Oskar:

Vier dagen een appartement in de buurt van Bastille. Om de hoek bij Bataclan zag ik. Koude rilling. Mijn zoon wil op de Eiffeltoren, ik wil naar Musée d'Orsay en Louvre, met de kleine naar mooie parken (Luxembourg), dwalen door de Marais, en verder, het allerbelangrijkste: zittend op een terras het opsnuiven van de Parijse sferen. Jij als correspondent vanuit Frankrijk nog gouden tips of onmisbaarheden?

Das een leuk stukje Parijs waar je zit.

Het Canal Saint Martin als het lekker weer is, vlakbij.
Het conservatoire des Arts et Métiers, voor techneuten. 
Le Palais de Tokyo

Als je graag eennhoog uitzicht wil is de Tour Montparnasse bijna net zo hoog als de Eiffeltoren.

En even langs Tang Frères doen wij altijd. Een andere planeet :) 
https://goo.gl/maps/YUTgfL9J5nyBus6C9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...