Spring naar bijdragen

Donderdag 10 februari 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Jij hebt ook een mooie staart hoor @Oskar :rose:

Ik moet gaan eten. 
Nog steeds nieuwsgierig naar het antwoord op deze vraag: 

‘Wat me echt boeit aan degenen die principieel een schopmeneer of mevrouw -dus degenen die met kwade dronk echt heel naar zijn tegen anderen- niet willen laten vallen is: 

Waarom die keuze?’ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bob:

Wat is je vraag Reacher? Ik begrijp je tekst niet.

Ik las het nog net Bob.
Waarom kies je er als forummer voor om principieel een schopachtige schopper niet laten vallen en steeds nieuwe kansen te geven.   Daarmee steun je de agressor, maar de ‘slachtoffers’ niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Oskar:

Het bekende antwoord: omdat ik iedereen een tweede, derde, vierde kans gun. Niet alleen omdat ik die zelf ook vaak heb gekregen in mijn leven trouwens. Maar vooral omdat ik altijd wel de eenzaamheid en treurnis achter het gehate gedrag zie doorschemeren. En ik gun zo'n jongen ook een beter leven.

Dat deel snap ik wel goed. Maar de mensen die altijd doelwit zijn van zo’n jongen? Die blijven er langer mee zitten omdat hij aandacht blijft krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei jopie:

Omdat de keus om op inhoud te reageren het voor mij simpel en zuiver maakt.

Maar hoe wil je dat combineren met het met compassie reageren  op de ander, omdat je weet dat die in een moeilijke periode zit? Want dat gaat wel over relatie, niet puur inhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Oskar:

Waarom kies je er als forummer voor om principieel een schopachtige schopper niet laten vallen en steeds nieuwe kansen te geven.   Daarmee steun je de agressor, maar de ‘slachtoffers’ niet. 

Maar wat bedoel je dan met "laten vallen"? Hem negeren en dus zijn gang laten gaan? Dan komt het erop neer dat je hem daardoor juist voortdurend nieuwe kansen blijft geven. Volgens mij ligt het niet zo eenvoudig.

Wat hier vaak gebeurt en in elk geval niet goed werkt is er fel tegen in gaan, partij kiezen, terugschelden. Negatief reageren als iemand anders denkt de agressor wel te kunnen helpen is ook partij kiezen. Wie weet kan die persoon iets teweeg brengen wat anderen niet lukt?

Wat voor jezelf kan helpen en waar je ook slachtoffers mee kan helpen is samen de puzzel op te lossen hoe je met zulke vormen van agressie om kan gaan. Daar is dit forum best goed voor, mede als oefening voor de echte maatschappij. Tijdelijk forumpauze nemen kan helpend zijn. 

18 minuten geleden zei Etty:

Hoeveel kansen?

Het zou mooi zijn als daar een pasklaar antwoord op bestond. Maar volgens mij is dat er niet. Bovendien gaan wij daar niet over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Oskar:

Het bekende antwoord: omdat ik iedereen een tweede, derde, vierde kans gun. Niet alleen omdat ik die zelf ook vaak heb gekregen in mijn leven trouwens.

Ik ben daar juist een beetje mee gestopt. Na 2 kansen ben je af bij wijze van spreken. Ik heb geen zin meer in energie steken in mensen die mij steeds weer teleurstellen. Dat heeft wel even moeite gekost om dat te kunnen want van nature het tegenovergestelde ben. Maar het scheelt wel heel veel nutteloze verbranding van energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cleo66:

 Ik vind bijvoorbeeld @Artemisin haar voordeel veranderd , misschien juist wel door zijn gedrag . 

Nee @Cleo66 ik ben niet veranderd door Donders gedrag. Ik ben veranderd omdat ik niet meer drink. Voordat ik ging drinken was ik een prettig persoon, nu ik niet meer drink ben ik weer zo'n beetje zoals ik vroeger was, ik laat me niet op mn kop zitten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaaap

die gozer heeft een vreselijk vervelende dronk.

Dat vermoedden we al. Hebben we het al weeekenlang over gehad. Nu is hij een paar weken gestopt geweest, vervelende dronk weg, OK q.e.d.

Nou drinkt ie weer, is de vervelende dronk weer terug. Gaan we het er nou weer weeeekenlang over hebben? We weten toch al dat hij weet dat wij weten dat hij zelf heel goed weet dat hij weer moet stoppen met drinken? Moet dit nou weer tot sint Juttemis de hele zaak domineren? Dit kan een leuk forum zijn als we ons niet steeds laten inpakken.

Straal negeren, zegt de brandweer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Oskar:

Op het risico dat ik nu op zere tenen trap: je moet het ook niet groter maken dan het is. Er is iemand op een anoniem forumpje die hier periodiek stookt. Op een nogal puberale wijze bovendien. Geen moord, doodslag of geestelijke marteling. Allemaal redelijk op te lossen met het negeren van het negatieve gedrag vind ik persoonlijk. Ik denk oprecht dat door elke keer de zeepbel op te blazen tot een luchtballon de zaak uit proportie raakt. En dat lijkt mij voor geen enkele partij voordelig.

Je kunt er heel boeddhistisch naar kijken.  Eigenlijk is niets belangrijk. 
Dat is absoluut waar. Tegelijkertijd is alles belangrijk en significant. En dat is ook waar. 
Ben je nu een romantische nostalgist of een  daadkrachtige relativist :D

Ik vind wel dat je mooie hoefjes hebt, ze glanzen zo zacht :rose:

bewerkt door Reacher
:-)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei bumperjim:

Gaaaap

die gozer heeft een vreselijk vervelende dronk.

Dat vermoedden we al. Hebben we het al weeekenlang over gehad. Nu is hij een paar weken gestopt geweest, vervelende dronk weg, OK q.e.d.

Nou drinkt ie weer, is de vervelende dronk weer terug. Gaan we het er nou weer weeeekenlang over hebben? We weten toch al dat hij weet dat wij weten dat hij zelf heel goed weet dat hij weer moet stoppen met drinken? Moet dit nou weer tot sint Juttemis de hele zaak domineren? Dit kan een leuk forum zijn als we ons niet steeds laten inpakken.

Straal negeren, zegt de brandweer.

Scrollen baby :D

Dat doe ik inmiddels ook als jij weer eens een forumpauze zegt te gaan nemen :devil:

Waarmee ik maar wil zeggen dat het hele forum een herhaling van zetten is. ;):lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Reacher:

Scrollen baby :D

Dat doe ik inmiddels ook als jij weer eens een forumpauze zegt te gaan nemen :devil:

Waarmee ik maar wil zeggen dat het hele forum een herhaling van zetten is. ;):lips:

 

Ik kan wel steeds blijven scrollen en pauzes nemen, maar als iedereen gewoon ophoudt het er steeds over te hebben dan blijf ik en loop ik niet het risico dat mn password weer weg is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei bumperjim:

Ik kan wel steeds blijven scrollen en pauzes nemen, maar als iedereen gewoon ophoudt het er steeds over te hebben dan blijf ik en loop ik niet het risico dat mn password weer weg is. 

Nah, wie houden we voor de gek. Ik blijf altijd vragen stellen en piekeren en jij blijft scrollen en pauzes nemen. 
En zo worden we samen oud 

image.jpeg.0f0a12bd4588234e569c9915d1eefb86.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...