Spring naar bijdragen

Donderdag 3 februari 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei Jannigje:

Dat gaat maar deels op volgens mij. De maakbaarheid van het leven , je eigen interpretatie maakt een groot verschil, maar ik kan van zwart proberen grijs te maken, maar daar houdt het dan wel op. Ik kan alles proberen positief te labelen, maar dat maakt het leven nog niet mooi voor mij.

 

Ik bedoel niet alles positief te labelen. Als je je kop stoot en je zegt tegen jezelf heeeerlijk! ja daarmee wordt het nog niet positief. Maar het is voor mij een kwestie van waar besteed je de meeste aandacht aan. Want dat gaat groeien.

Of zoals mijn eeuwig optimistische oma van 91 zei, toen ze aan het eind vh leven last kreeg van haar been: mn àndere been doet het nog prima :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei jopie:

of in kúnt zien....en van kúnt maken....

de illusie/suggestie van de maakbaarheid van het leven, zeker uitgesproken door wie op dat moment het wél kan, is net zo vereenzamend voor de ander als bijvoorbeeld de illusie/suggestie van weerbaarheid bij misbruik. Het zit een beetje in dezelfde hoek. En de onmacht is zo groot, het leed soms zo zwaar, de ervaring soms zo 'afwijkend', dat een dergelijke opmerking leidt tot 'maar weer zwijgen'.....of onredelijke boosheid..... of meer leed. 

Dat is geen kritiek op jou hoor.... en als wel dan net zozeer op mezelf, want ik doe het ook, deed het ook...... 

Hoe het is voor de ander weet je niet, kan je je niet eens voorstellen, en moet je misschien wel over zwijgen? Ik weet het niet zo goed.... Wel denk ik dat extreme beschaving in het algemeen niet zo geschikt is voor aperte slechtheid. Maar ook dat weet ik niet.....

Ik zeg niet dat alles maakbaar is want dat is een illusie. Het is het "omgaan met". Maar dat is vooral een boodschap aan mezelf want dat "omgaan met" daar ga ik zelf ook vaak het schip mee in. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie :heart: @Jannigje wat moeilijk! :heart: Met Mini naar logopedie geweest en hoeven meteen een jaar niet te komen. Ze kreeg een taalontwikkelingstest en dat was prima in orde. Vooral veel voorlezen, maar dat doen we al. Veel dingen gaan benoemen. Komt wel goed met haar, ben er niet bang voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Maar het is voor mij een kwestie van waar besteed je de meeste aandacht aan. Want

Ik kan begrijpen dat het voor jou zo werkt.
Ik heb het over iets heel anders.
 

2 uur geleden zei bumperjim:

Of zoals mijn eeuwig optimistische oma van 91 zei, toen ze aan het eind vh leven last kreeg van haar been: mn àndere been doet het nog prima :) 

Dit bedoel je blijkbaar grappig, een beetje lucht brengen in het geheel?
 Ik vind deze opmerking pijnlijk, behoorlijk pijnlijk zelfs. 
Voor mijn gevoel snap je niets van wat ik probeerde te zeggen , dat kan natuurlijk altijd zo zijn. Maar deze opmerking maakt dat ik me volkomen níet serieus genomen voel en dat doet pijn.
het voelt verdomd eenzaam. 

Ik ga maar een uurtje sporten, misschien knap ik daarvan op. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik hier zomaar luchtig doorheen kan walsen, maar heb een heerlijke dag gehad met dochter.
dat we samen zijn komt niet zo heel vaak voor
Samen ge shopt , en ben een paar nieuwe schoenen rijker en een hele dure broek en wat truitjes
Daarna geluncht en nog een mooie natuur wandeling gemaakt ondanks de regen

Lekker bij gekletst ook, met wederzijdse belofte dat we dit toch echt veel vaker moeten doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

56 minuten geleden zei Jannigje:

Ik kan begrijpen dat het voor jou zo werkt.
Ik heb het over iets heel anders.
 

Dit bedoel je blijkbaar grappig, een beetje lucht brengen in het geheel?
 Ik vind deze opmerking pijnlijk, behoorlijk pijnlijk zelfs. 
Voor mijn gevoel snap je niets van wat iprobeerde te zeggen , dat kan natuurlijk altijd zo zijn. Maar deze opmerking maakt dat ik me volkomenr níet serieus genomenvoel en dat doet pijn
het voelt verdomd eenzaam. 

Ik ga maar een uurtje sporten, misschien knap ik daarvan op. 
 

@Jannigje goed dat je je uitspreekt, volgens mij is dat vaak niet makkelijk voor je.
 
Soms werkt het chemische stofje in je hersenen niet dat je gelukkig of tevreden maakt en bestaat daar nog geen medicijn voor. Punt. 

Dysthyme stoornis is niet op te lossen met een betere mindset. Als je niets doet wordt 
het erger. Als het je ergens de kracht vandaan weet te halen om te sporten en onder de mensen te blijven komen dan lukt het soms om op een bepaald niveau te blijven. Je doet het dus niet om je beter te voelen, maar om je niet slechter te voelen. Genezing is vaak niet mogelijk. Het vereist een enorme kracht en -zoals Jannigje soms zelf zegt- koppigheid om niet gewoon in bed te blijven liggen en er nooit meer uit te komen. Om vast te houden aan dat kleine beetje hoop dat je hebt op betere tijden. 

En die kracht/koppigheid van Jannigje is een inspiratie voor mij. Als ik ergens moed voor verzamel denk ik vaak aan haar. 

@bumperjim jij schreef bij de vorige discussie over ditzelfde onderwerp dat de allergie voor die collega die jarenlang ongelukkig was maakt dat je niet helemaal open staat in het onderwerp. 

Dat is zonde joh, je mist echt iets als je die hele mooie zachte schemerwereld die Jannigje is, niet ziet. 

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei jopie:

Wel denk ik dat extreme beschaving in het algemeen niet zo geschikt is voor aperte slechtheid. Maar ook dat weet ik niet.....

Ah daar ben je @jopie:) kun jij die zin toelichten? Of een andere keer wanneer je wat meer lucht hebt? 
Want het raakt iets bij me, maar het is wat ongrijpbaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gevoel van liefde voor het leven heeft volgens mij niets met perspectief te maken, of met positief denken of met de maakbaarheid van het leven. Daar ben ik allemaal niet zo mee bezig. Het is gewoon... dan sta ik te koken bijvoorbeeld en dan opeens zie ik mijn handen, hoe ze als vanzelf bewegen, hoe sierlijk dat is en efficiënt, wat een ongelofelijk wonder het is dat ze dat kunnen en doen. En dat vervult me dan met vreugde. Het is niet dat ik eerst denk: 'nu ga ik eens van mijn handen genieten' ofzo, het overkomt me gewoon. 

Ik kan begrijpen @Jannigje dat het jou confronteert met je depressief zijn, dat was en is niet mijn intentie en misschien is het ook niet erg?

Uit het schrijven van @jopie meen ik op te maken dat zij het niet oké vindt als ik dit soort ervaringen deel omdat ik daar anderen pijn mee doe. Maar misschien begrijp ik het verkeerd want van waar het nu inmiddels over gaat begrijp ik helemaal niks.

Het lijkt wel alsof er steeds wel iemand is die over me struikelt. Misschien is dit niet meer de goede plek voor mij om te schrijven al roept die gedachte wel verdriet in me op. Nou ja, ik zie wel, ik gun jullie allemaal alle goeds en Jannigje zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana ik kan niet voor jopie praten, maar wel voor mezelf. Je voegt wat toe hier, net als iedereen. Je geeft lucht en ruimte en licht en vrolijk. En soms ergernis, duh. 

Ik vind het plezierig als er ook luchtig geklets is. Iets blijs. Als tegenwicht. Alles is welkom.

Met mij gaat het wat minder. Niet goed. Misschien zelfs slecht. Maar dat beseffen is de eerste stap de goede kant weer op. Denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Reacher:

 

@Jannigje goed dat je je uitspreekt, volgens mij is dat vaak niet makkelijk voor je.
 
Soms werkt het chemische stofje in je hersenen niet dat je gelukkig of tevreden maakt en bestaat daar nog geen medicijn voor. Punt. 

Dysthyme stoornis is niet op te lossen met een betere mindset. Als je niets doet wordt 
het erger. Als het je ergens de kracht vandaan weet te halen om te sporten en onder de mensen te blijven komen dan lukt het soms om op een bepaald niveau te blijven. Je doet het dus niet om je beter te voelen, maar om je niet slechter te voelen. Genezing is vaak niet mogelijk. Het vereist een enorme kracht en -zoals Jannigje soms zelf zegt- koppigheid om niet gewoon in bed te blijven liggen en er nooit meer uit te komen. Om vast te houden aan dat kleine beetje hoop dat je hebt op betere tijden. 

En die kracht/koppigheid van Jannigje is een inspiratie voor mij. Als ik ergens moed voor verzamel denk ik vaak aan haar. 

@bumperjim jij schreef bij de vorige discussie over ditzelfde onderwerp dat de allergie voor die collega die jarenlang ongelukkig was maakt dat je niet helemaal open staat in het onderwerp. 

Dat is zonde joh, je mist echt iets als je die hele mooie zachte schemerwereld die Jannigje is, niet ziet. 

Het ging helemaal niet over Jannigje. Altijd als het over optimisme gaat dan vliegt Jannigje er bovenop alsof dat een taboe onderwerp is. Sorry maar optimisme is mijn levensenergie. En dat is op geen enkele manier een boodschap naar Jannigje die had ik helemaal niet in gedachten want ik reageerde op Lonster. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei bumperjim:

Het ging helemaal niet over Jannigje. Altijd als het over optimisme gaat dan vliegt Jannigje er bovenop alsof dat een taboe onderwerp is. Sorry maar optimisme is mijn levensenergie. En dat is op geen enkele manier een boodschap naar Jannigje die had ik helemaal niet in gedachten want ik reageerde op Lonster. 

Sorry, ik had je anders gelezen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik wilde hallo komen zeggen na een nare dag
mijn dochter van 14 zit in behoorlijke dip, vandaag een hoopvol aanbod op school gekregen waar de docent de andere docenten verslag over deed per mail. Helaas ging mail naar hele klas, niet niet alleen de docenten. 
Middag van ellende boven de wc doorgebracht, mijn arme lieve meisje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana je positieve berichten doen hier veel goed, je levensblijheid, de manier waarop je naar dingen kijkt. @jannigje schreef dat het haar raakt, maar dat ze het ook mooi vindt en Jopie schreef ook dat ze je berichten fijn vindt. Maar er zal altijd gestruikeld worden. Over jou, over mij, over iedereen. 
Dus ik hoop dat je blijft. 
 

Je schrijft vaak aan @jopiedat je niet begrijpt wat ze schrijft, misschien dat gewoon zo laten zijn? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Vol:

Nou, ik wilde hallo komen zeggen na een nare dag
mijn dochter van 14 zit in behoorlijke dip, vandaag een hoopvol aanbod op school gekregen waar de docent de andere docenten verslag over deed per mail. Helaas ging mail naar hele klas, niet niet alleen de docenten. 
Middag van ellende boven de wc doorgebracht, mijn arme lieve meisje. 

Hoe nu verder voor je dochter, @Vol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...