Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 oktober 2021

Claudius

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei spirit:

Niet droog.heb 6 bier besteld en pitabroodje voor de sier.zat er aan te komen :blush:

“Zat er aan te komen.” Je daarachter verschuilen en niet actief handelen na de aansporingen van @Nun. Je legt de verantwoordelijkheid bij anderen/de omstandigheden. Waarom niet een van je AA-vriendjes gebeld? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schreef  al over je hoogmoed @spirit lijkt mij dat je op dit moment genoeg handvaten had om anders te handelen dan je te laten meeslepen door de drinkgedachte  en zelfs daarop te gaan  bestellen .

Je hebt een AA groep maak daar gebruik van op deze momenten. 

Zelfs hier zet je een hulpvraag uit die je eigenlijk  negeert .

Dan pas krijg je inzicht hoe je deze momenten kan uitzitten en doorstaan. 

Als je euforie hoog wordt dan wordt het tricky en zal je alles uit te kast moeten halen om dit patroon te doorbreken. 

Anders blijf je hier in hangen. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een sponsor kan je goed helpen op dit soort momenten  @spirit die is er speciaal voor jou om je te begeleiden in dit soort moeilijke momenten.

Ook kan je een landelijk aa nummer bellen daar zitten ook mensen klaar die je te woord kunnen staan. 

Alleen is het aan jou of je hier gebruik van gaat maken jouw verantwoordelijkheid niet de ander. 

Jij wilt nuchter worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach alle adviezen zijn in die 11 jaar wel meerdere keren gegeven maar dat helpt niet. De eenzaamheid? Tja ik weet het niet. Ik zou zeggen "ga er dan eens achter aan". Maar het gebeurd niet. Er gebeurd NIETS. Dus blijft het zoals het is dus ook het drinken. Tja vandaag maar weer ontnuchteren Spirit en de draad weer oppakken. "'T is niet anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...