Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Noortje72

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Noortje72:

Vandaag de zesde dag dat ik niet drink, mijn concentratie is waardeloos, het dwangen om gek van te worden, ik ben harstikke moe, maar ik kan niet slapen. Het is zwaar om te weten: "halve fles wijn', en ik zit weer lekker in mijn vel. "Hele fles wijn", en ik voel mij top. Maar dan begint morgen de ellende opnieuw, schuldgevoelens, schaamte, en andere ellende.

1 van de belangrijkste dingen die ik hier geleerd heb is "helaas is het soms k". En dat hoeft niet onmiddellijk verdoofd te worden. We moeten gewoon weer leren leven met tegenslag, met een off-day, met al het negatieve dat af en toe langskomt.

Trouwens ook het positieve hoeft niet meteen verzopen te worden :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Noortje72:

Het is zwaar om te weten: "halve fles wijn', en ik zit weer lekker in mijn vel. "Hele fles wijn", en ik voel mij top.

@Noortje72zo was het voor mij ook. En een heel duidelijk signaal van verslaving.

Het duurde wel even, voordat ik er in ging geloven dat het zonder alcohol ook 'top' kon zijn.

succes jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bumperjim:

1 van de belangrijkste dingen die ik hier geleerd heb is "helaas is het soms k". En dat hoeft niet onmiddellijk verdoofd te worden. We moeten gewoon weer leren leven met tegenslag, met een off-day, met al het negatieve dat af en toe langskomt.

Trouwens ook het positieve hoeft niet meteen verzopen te worden :) 

Ja, ik moet echt leren omgaan met tegenslagen, stress en off-dayen, kom ik achter. Alchohol is een snelle en makkelijke manier om mezelf te verdoven. Ik heb nog niet weer gedronken, maar het is niet makkelijk, het is zwaarder dan ik van te voren had verwacht. Dat geeft trouwens wel extra motivatie, ik weet wel als ik nu 1 glas neem, dan is de rem eraf, en gaat er minimaal 2 fles in, en ben ik morgen terug bij af, en is de volgende stoppoging heel ver weg. Bedankt voor je feedback, ik vind dit een geweldig forum, het is fijn om contact met mensen te hebben die ongeveer dezelfde dingen hebben gedaan en meegemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei brazer:

@Noortje72zo was het voor mij ook. En een heel duidelijk signaal van verslaving.

Het duurde wel even, voordat ik er in ging geloven dat het zonder alcohol ook 'top' kon zijn.

succes jij!

Op dit moment kan ik ook bijna niet geloven dat het leven zonder alcohol top kan zijn, trouwens ik dronk ook als ik mij top voelde, 'om mij nog topper te voelen'. Ik heb nu zes hele dagen niet gedronken, dit wordt mijn zevende dag. Bijna een week, en ik heb de hele dag zin in een glas wijn. Ik hoop dat dat gevoel binnenkort begint af te zwakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Noortje72:

Bijna een week, en ik heb de hele dag zin in een glas wijn. Ik hoop dat dat gevoel binnenkort begint af te zwakken.

Dat kan je nog lang houden, dat gevoel, maar dan kan je beter wat anders gaan doen en ook wat anders drinken dat je iig geen dorst hebt. Dan nog kan je zin hebben in een glas wijn maar das dan maar jammer helaas. Anders was t ook geen echte verslaving hè als je er na 6 dagen al af was ;) Er is gewoon tijd voor nodig maar het zal steeds makkelijker worden. Met pieken en dalen dat dan weer wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat je hier een terugval ook  mag bespreken, het is mij vandaag niet gelukt. Schaam, schaam, Na bijna een week, heb ik vandaag toch een fles wijn opgehaald, ik heb ook geen illusie, die fles gaat leeg. Ik vind het zo ontzettend knap van iedereen die het lukt om niet te drinken. Jullie zijn mijn helden. Morgen zie ik weer verder, vandaag is het  mij niet gelukt om sterker te zijn, dan de drang in mij. Ik ben moe van het innerlijk gevecht in mijn hoofd, vandaag heb ik dat verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja als het simpel was hadden we geen forum nodig hier :P 

Balen joh

Probeer te analyseren waarom. Vaak noemt men de HALT triggers:

Hungry

Angry

Lonely

Tired

en er zijn nog andere natuurlijk, dit is voor iedereen verschillend maar de HALT zijn veel voorkomend.

Begrijpen waarom is de eerste stap naar niet meer laten gebeuren.

PS de hamvraag: heeft de fles je eigenlijk gegeven wat je zocht?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei bumperjim:

Ja als het simpel was hadden we geen forum nodig hier :P 

Balen joh

Probeer te analyseren waarom. Vaak noemt men de HALT triggers:

Hungry

Angry

Lonely

Tired

en er zijn nog andere natuurlijk, dit is voor iedereen verschillend maar de HALT zijn veel voorkomend.

Begrijpen waarom is de eerste stap naar niet meer laten gebeuren.

PS de hamvraag: heeft de fles je eigenlijk gegeven wat je zocht?

Nee, de fles heeft niet gegeven wat ik zocht.  Morgen nieuwe dag. Bedankt voor je steun, en aardig berichtje, dat is voor mij zo veel waard.

 

bewerkt door Noortje72
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane en @Cleo66 Bedankt, bedankt. Het ironische is bijna een week niet gedronken, en de hele week dacht ik elke keer als ik mij rot voelde, half fles wijn, en ik voel mij weer top. En wat denk je, vandaag na een halve fles wijn voelde ik mijn niet top, na een fles nog niet, en na nog meer gedronken te hebben nog niet. Ik lees op dit forum geweldige dingen, dus vallen, opstaan, kroontje recht en doorgaan. Morgen ga ik er weer voor, bedankt bedankt.

bewerkt door Noortje72
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noortje, wees lief voor jezelf, jij komt er wel. Je verslaving heeft zich ook niet opgebouwd in één week, toch? Die zeven dagen heb je het toch maar mooi geflikt. Morgen weer een nieuwe dag. :rose:

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei nancy:

Noortje, wees lief voor jezelf, jij komt er wel. Je verslaving heeft zich ook niet opgebouwd in één week, toch? Die zeven dagen heb je het toch maar mooi geflikt. Morgen weer een nieuwe dag. :rose:

Bedankt dat is ontzettend lief. Morgen ga ik er weer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Noortje72:

Het ironische is bijna een week niet gedronken, en de hele week dacht ik elke keer als ik mij rot voelde, half fles wijn, en ik voel mij weer top. 

Das logisch want dat heb je jarenlang zo gedaan. Mensen zijn gewoontedieren. Ik heb weleens het voorbeeld gegeven van onze vuilnisbak, die hebben we verzet van de ene naar de andere hoek van de keuken. Nou ik geloof dat ik echt wel 300 keer eerst naar de verkeerde hoek liep voordat de oude gewoonte eruit was en de nieuwe erin. En dan hebben we t nog niet over een hard drug hè :D dus er is tijd voor nodig. Oide gewoonte eruit nieuwe erin. En ja verzin dus maar een nieuwe gewoonte voor als het borreltijd is. Ik ben destijds keihard aan de thee gegaan. Slechts een voorbeeld. Sporten kan ook heel goed werken. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi, eerst las ik dat je je na een fles wijn weer goed zult voelen en nu weet je al dat het niet waar is, daarmee heb je de verslaving al voor een flink deel in de smiezen :)

Ik vind het ook top dat je hier vertelt dat het niet gelukt is, dat geeft volgens mij aan dat je een goede motivatie hebt (de meeste nieuwe mensen vertrekken met stille trom als het niet meteen lukt).

Je bent een held als je het direct weer oppakt. Het is echt even lastig om de gewoonte eruit te krijgen maar dan is het leven echt veel fijner (vind ik).

Zet 'm op vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjimIk ga er weer voor,

Ergens was het wel fijn, dat ik mij gisteren niet happy voelde na een fles wijn. Ik heb de hele week gedacht dat ik mij top zou voelen na een halve fles wijn, wat een illusie. Dus heel ergens was deze terug val wel handig, of praat ik nu mijn gedrag goed? Ik weet het niet, vandaag extra gemotiveerd om te stoppen. Voel mij trouwens ook aardig brak vandaag, en ik zal zeker denken om HALT, wat dat zijn voor mij inderdaad trickers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...