Spring naar bijdragen

Vrijdag 25 juni 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

@Fabienne1985ja, welke moeder doet dat nou? Nou deze moeder ook hoor :(... 
Met schuld en schaamte kom je niet vooruit. Probeer als je nuchter bent het op te pakken. Probeer goede hulp in te schakelen, de kinderen wellicht even bij hun vader te laten. Misschien een keer naar de AA? Dat helpt mij erg goed om nuchter te blijven. Sterkte en rustig aan:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Fabienne1985:

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik door antabus heen kan drinken?

De juiste vraag lijkt me "Hoe is het mogelijk dat ik door antabus heen wilde drinken?"

Dat is op dit moment waarschijnlijk de belangrijkste vraag voor je om te beantwoorden. Ik denk ook dat je het antwoord zelf moet zien te vinden. Pas als je weet waarom kun je het een volgende keer misschien vermijden. Zolang je erover blijft gissen blijft het risico van herhaling bestaan.

Andere vragen om over na te denken zijn denk ik: hoe klim ik uit dit dal, welke stappen kan ik daarvoor ondernemen, hoe kan ik daar het beste hulp bij inschakelen.

Vragen als "wat voor vreselijke gevolgen kan dit misschien nog meer gaan hebben?" zijn minder helpend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van halverwege de vorige eeuw. 
Het bourgondische heb ik van mn vader, maar met n twist. Hij kon het beter dan ik.

Mijn moeder verafschuwde drank, had ze niets mee. De vroege feestjes die ik meemaakte waren ook altijd leuk, later vond ik moeder toch spelbreker.

Pas sinds haar verscheiden weet ik dat ma al die tijd aan de pilletjes heeft gezeten, van de huisarts, mother’s little helper zongen de stones al.

Ik hou van ze beide, ik ben wie ze waren. Hoort vaag, maar soit.

Never give up, Fabi, is t enige wat ik nog meer kan zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bob:

De juiste vraag lijkt me "Hoe is het mogelijk dat ik door antabus heen wilde drinken?"

Dat is op dit moment waarschijnlijk de belangrijkste vraag voor je om te beantwoorden. Ik denk ook dat je het antwoord zelf moet zien te vinden. Pas als je weet waarom kun je het een volgende keer misschien vermijden. Zolang je erover blijft gissen blijft het risico van herhaling bestaan.

Andere vragen om over na te denken zijn denk ik: hoe klim ik uit dit dal, welke stappen kan ik daarvoor ondernemen, hoe kan ik daar het beste hulp bij inschakelen.

Vragen als "wat voor vreselijke gevolgen kan dit misschien nog meer gaan hebben?" zijn minder helpend.

Wauw Bob dank je wel, klinkt cynisch bedoel ik niet. Ik heb dat niet zo bekeken. Waarom wil ik daardoor heen drinken, omdat de druk om een goede moeder te zijn, werken, alles zelf regelen me enorm heeft verrast, ik dacht ik doe dit zo fluitend, ik ga me redden daarmee, en toch niet  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ex partner heeft nu de kinderen, ze zijn niet uit huis geplaatst of althans er zal hier een staartje achter weg komen. Maar ook de ggz heeft gezegd nee een opname doen we niet, ook school heeft aangegeven dat ik goed voor de kinderen zorg, maar het is nu teveel. Ik heb jonge kinderen ik besef me donders goed dat er nu wat moet gebeuren, en ik zoek ook die kanalen op. En tijd worden dat ik eerlijk ben naar waarom en dat dit moet stoppen, ik kon het 4 maand 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mond is beurs na paradontoloog, maar ik heb zowaar om een verdoving gevraagd en gekregen!! 
Daarna kon ik vier uur lang niet praten of kauwen. Het voelde alsof ik van die lippen vol vulsel had. Het zag eruit alsof ik half verlamd was. Ik had zulke trilbenen van me groot houden achteraf… ben met fiets in de metro gegaan. Bang dat ik een ongeluk zou krijgen. Maar hé, ik heb schone pockets, en ben weer drie maanden klaar en nu moe en tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Fabienne1985:

Mag ik iedereen ontzettend bedanken voor de lieve steunde en eerlijke woorden, ik heb nooit bedoeld jullie vanmiddag in zorgen te laten zitten, ik was continu met hulp bezig. Ik hoop dat ik mijn verhaal nog kwijt mag en kan delen. 

Lieve Fabienne, ik wil je een warme virtuele knuffel geven. Dat je hier schrijft en hulp vraagt vind ik zo ontzettend dapper van je. Blijf dat vooral doen, want je ziet hoeveel steun je hier krijgt. niemand veroordeelt je. Pak alle hulp die je kan krijgen. Dit was rock bottom, nu kan je alleen nog maar omhoog, uit het dal. Je kan het. :heart: zeker weten!! 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...