Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 juni 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Lika:

Goedemorgen. Harde regen en droog nu weer. Buurman rookt de ene na  andere sigaret waarvan de geur rechtstreeks mijn kamer binnenkomt… bleh.

 

Goedemorgen.

Akelig hè? Dat heb ik met mijn buurvrouw. Ik kan mijn slaapkamerraam en tuindeur pas echt openzetten als zij naar bed is. Echt héél vervelend. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barbecueënde buren is ook niet echt ideaal. Maar dat gebeurt gelukkig niet elke dag.

Mijn tuin is weer even onkruidvrij, nu proberen een beetje bij te houden. Er komen steeds allemaal potentiële bomen aanwaaien. Als je niet oplet heb je opeens een stammetje en moet je de wortels uitgraven.

Succes met het stoppen met roken Bor. Rotverslaving. En het stinkt, ook als je buiten zit inderdaad en verderop rookt iemand sigaretten of zit te blowen. Jongeren roken nu een stuk minder, het duurder maken helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Bor:

 

Ik heb nog een uur om wat te bedenken maar ik weet het niet. 

@Bor

Bel je huisarts en vraag daar om hulp. Dan krijg je afspraken bij de praktijk ondersteuning en eventueel champix om te helpen met stoppen. Ik heb dat toen ook gedaan en ben er bijna 1,5 jaar vanaf geweest tot het overlijden van mijn vader. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmiddag een DUTJE gedaan:o.... een dutje... 

Ik heb zolang zo slecht geslapen (me in slaap moeten zuipen met allerlei pillen erbij) maar sinds ik volledig van de pillen en drank af ben slaap ik ‘s nachts weer goed. Maar overdag dutten, dat doe ik nooit of in slaap vallen bij een film ofzo. Zit blijkbaar zo goed in m’n vel dat ik dat nu ook kan. Weet niet wat me overkomt :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Best:

Het is vooral het laten zinken van het feit dat de scheiding door gaat en wennen aan het idee dat mijn vrouw mijn vrouw niet meer is. Dat gaat gepaard met heel veel verschillende emoties en buien waardoor het soms heel lastig is om niet terug te grijpen naar de drank omdat dat eigenlijk de enige manier is die ik ken om met negatieve emoties om te gaan. 

Moeilijk voor je, maar om in deze situatie van de drank af te blijven is wel echt next level dapper en supergoed van je.
Het valt me op dat je het 'negatieve emoties' noemt, maar dat waarde-oordeel hoeft misschien niet. Die emoties zijn er, ze mogen er zijn, het is volkomen logisch en menselijk dat je ze voelt en één ding is zeker... op een dag maken ze weer plaats voor andere emoties. Rustig doorgaan met ademhalen Best, en als je de drank uit je leven weglaat kom je straks mooier en sterker dan ooit uit de misère tevoorschijn.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden hier gisteravond het meest bijzondere onweer ooit. Eerst gerommel in de verte, dat zwol aan tot een gebulder dat bijna een uur duurde en ondertussen zagen we een eindeloze hoeveelheid bliksem overal om ons heen. We kunnen kilometers ver kijken vanuit huis... spectaculair. Maar geen enkele keer een harde knal, alleen dat harde gebulder hoog in de lucht. Tijdens zoveel natuurkracht voel ik me als mens nietig en groots tegelijk en de kleine zorgen van alledag zijn dan volkomen onbelangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Etty:

Tirza eet je vleesje eens op' 

Tirza is vegetariër maar kent dat woord nog niet ;)

en voldoende bij, ik lees en meer niet 

Vanmorgen om 6 uur wakker met regen, tot uur of 10 regen en verder droog, veel wind en mooie grijze lucht. geen onweer gehad 

 

DAGPACT:
Yvonne 

VIII

Spirit 

Artemis 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Het valt me op dat je het 'negatieve emoties' noemt, maar dat waarde-oordeel hoeft misschien niet. Die emoties zijn er, ze mogen er zijn, het is volkomen logisch en menselijk dat je ze voelt en één ding is zeker... op een dag maken ze weer plaats voor andere emoties. 
 

Je bent niet de eerste die dit tegen me zegt dus ik begin te geloven dat er waarschijnlijk een kern van waarheid in zit. Echt superlieve woorden @Yana, dank je wel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

dat waarde-oordeel hoeft misschien niet. Die emoties zijn er, ze mogen er zijn, het is volkomen logisch en menselijk dat je ze voelt en één ding is zeker... op een dag maken ze weer plaats voor andere emoties. 

Dank je @Best voor jouw reactie, zo las ik ook wat @Yana schreef. 

daar wil ik wel op in gaan. Dik 5 maanden alcoholvrij heb ik veel "last" van oude emoties en oude pijn, ook lichamelijke pijn. Heftig. Afgelopen week trok ik het bijna niet op mijn werk. 

Ineens ging de knop om. Ik dacht, het gaat slecht met me. En ik gaf me neer. besloot voor neutraal te gaan

het gaat met me. het is. Ik ben hier in deze situatie en het is neutraal. 

Let it be. 

Kan je daar wat mee? @Best ik ben het aan het oefenen. 

vandaag weer veel last, maar,  I dropped the bottle, I win 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe mijn best om er net zo in te staan @Artemis. Het doet pijn omdat ik naast de scheiding ook mezelf tegen kom nu en pas echt zie hoe mensen naar me kijken. De meeste mensen (die het weten) zijn trots op me, maar ik merk wel dat veel mensen zich afvragen voor hoe lang. Sommigen zeggen het zelfs en dan is mijn antwoord heel simpel, 24 uur.

Overdag gaat het opzich allemaal wel. Dan kan ik me afleiden van alle gedachten en gevoelens, maar in de avond en in de nacht als ik ineens alleen ben in het huis waas 2 weken geleden nog mijn vrouw en kind ook waren... 

Normaal ga ik dan verdoven. Weg met de pijn! En dat kan nu niet en als het aan mij ligt nooit meer, maar eerst deze 24 uur en dan morgen weer etc. Als je elke dag 24 uur niet drinkt, drink je nooit meer! Maar die emoties en gedachten, die zijn nieuw en niet leuk nieuw, zeker niet als ik alleen ben in dit huis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 uur is genoeg. Vandaag drink je niet, vandaag drink ik niet. 

Morgen weer 24 uur.

Ik ben ook gescheiden. je leert jezelf kennen en het was mijn keuze. het ligt lang achter mij, voor mij de beste keuze die ik gemaakt heb, in een top 3 van beste keuzes. 

Als het zwaar is, je hebt altijd jezelf, word vrienden met jezelf. dan kan je altijd op jezelf terugvallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...