Roberto Geplaatst 26 januari Rapport Geplaatst 26 januari 2 uur geleden zei Claudius: Soms lijkt het mij alsof ze me dwingen alcohol te gebruiken. @Claudius, dit gevoel herken ik wel in mijn eigen contact met het Factteam van VNN. Zelf vertaal ik dit als dat zorgverleners niet verder kunnen kijken dan hun eigen neus lang is. Met een dubbele diagnose kunnen ze niets. Even over mijzelf: In mijn Zorgplan staat dat ik wil stoppen met alcohol en hulp vraag bij terugval. Vanwege mijn terugvallen is mij gevraagd om mijn zorgplan bij te stellen. Dat niet-drinken voor mij niet haalbaar is. Voor mij is dat een keus tussen niet drinken of twee flessen wijn per dag. Daar ga ik niet in mee. Het ergste is dat zij dat niet snappen.
Roberto Geplaatst 26 januari Rapport Geplaatst 26 januari @Claudius, blijf maar lekker op dit forum. De een na de ander dondert na de zoveel tijd weer om. Gewoon weer doorgaan en blijven doorgaan. Tot de 0,0 %. Uiteindelijk levert je dat heel veel op.
Claudius Geplaatst 29 januari Auteur Rapport Geplaatst 29 januari Ik heb op de dagdraad geschreven dat ik gisteren bij mijn vorige psychiater in behandeling was in de geheugenkliniek. Misschien was haar aanpak te zacht als alcohol psychiater, ik weet het niet voor zeker ook toen dreigde mijn toegewezen verpleger al dat ze me ergens gingen opsluiten en de sleutel weggooien. Maar ik was toen in dagtherapie en ik zal waarschijnlijk teveel onder invloed geweest zijn. Het drong in ieder geval bij mij nog niet door dat de begleiding zag dat het zo niet verder kon. Ik ben nu 172 dagen nuchter, nog geen 6 maanden. billy1981 reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 29 januari Rapport Geplaatst 29 januari Het kon je toen niets schelen en nu hopelijk wel.
Claudius Geplaatst 29 januari Auteur Rapport Geplaatst 29 januari 21 minuten geleden zei Lonster1: Het kon je toen niets schelen en nu hopelijk wel. Ja hopen dat ik nu volhoud, mijn vorige langste periode was ongeveer 11 maanden.
Claudius Geplaatst 1 februari Auteur Rapport Geplaatst 1 februari Mijn psychiater helpt mij op allerlei vlakken. Ook om mijn fysieke gezondheid maakt ze zich zorgen en dan vooral de laatste tijd om mijn gewicht. Ik kreeg in de kliniek hulp van de psychologe op psychische problemen. Ook van de ergo therapeute en zeker ook mijn verpleegster, van die laatste twee ook om mijn fysieke gezondheid. Maar nu ik uit de kliniek ben moet ik zelf nog op zoek naar een geschikte psycholoog en dan niet alleen voor mijn alchohol probleem. De psychologe van de kliniek had me beloofd me te helpen in die zoektocht. Maar het is al bijna een maand geleden dat ik nog iets van haar gehoord heb.
Bob Geplaatst 1 februari Rapport Geplaatst 1 februari Je kunt je problemen waar mogelijk ook zelf gaan aanpakken, natuurlijk. Mij bevalt dat wel, niet zo afhankelijk te zijn van anderen. karin123 en lady jane reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst 1 februari Auteur Rapport Geplaatst 1 februari Ja @Bob Langs een kant wil ik zoveel als mogelijk onafhankleijk zijn. Mijn laatste psychologe die ik privé bezocht zei me dat ik het allemaal zelf moest doen. Maar bijvoorbeeld mijn gewicht aanpakken lukt tot nu niet. En zonder de psychiater zou ik nu nog zeker alchohol aan t gebruiken zijn.
Claudius Geplaatst 3 februari Auteur Rapport Geplaatst 3 februari (bewerkt) Het is nog steeds maandagavond, ik heb diverse AA meetings gehad op maandagavond. Ik mis wel de mensen daar. Maar wat ik niet mis zijn de vele herhalingen en het voorlezen uit hun boek Anonieme Alcoholisten. En ook het vele gebruik van het woord God. 3 februari bewerkt door Claudius
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Vandaag heb ik een gesprek met de thuisbegeleiding en mijn psychiater. Ze zal weer niet blij zijn met mijn huidig gewicht. Ik heb angst van die vrouw maar ik drink niet want met Femke gaat het uitstekend. Ik heb ook een nieuwe afspraak gemaakt in het hondenkapsalon, in het verleden deed ik dit niet omdat ik dacht dat Femke er niet lang meer ging zijn. Ikzelf heb iedere dag meer lichamelijke kwaaltjes. Een afspraak met de kini heb ik afgezegd, ik moet eerst de huisarts terug spreken. De thuisbegeleidster die vandaag komt is een heel vriendelijke in mijn vaste heb ik niet veel vertrouwen.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hangt je drinkgedrag af van de gezondheid van je hond of ben je zelf van overtuigd dat niet-drinken voor jou het beste is?
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 10 minuten geleden zei bumperjim: Hangt je drinkgedrag af van de gezondheid van je hond of ben je zelf van overtuigd dat niet-drinken voor jou het beste is? Nee maar als ik nuchter ben kan ik wel het beste voor haar zorgen. Het niet drinken is zeker beter voor mij. Ik ben zeker niet de persoon die even kan proeven van de alchohol. Ik ben echter nooit volledig alleen geweest thuis. Of toch niet voor lange tijd.
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb altijd de indruk gehad dat ik in heel mijn leven van alles maar moest doen. Leren stil zitten. Leren zwijgen. Altijd naar anderen luisteren ook naar mijn ex. Als mijn ex wegviel bleef er alleen maar mijn dementeerde moeder en hondje over. Niemand meer om naar te luisteren of die iets zinnigs zegde wat ik moest doen. Alchohol drinken deed ik toen al lang, daar stond in mijn gezin eigenlijk nooit geen maat op. Toen ik samen was met mijn ex dronk ik nauwelijks. En dan kwamen regelmatig de hulpverleners naar die eerste luisterde ik wel maar ik bleef wel drinken. De volgende dan kwam speciaal voor mijn alchohol probleem. Die komt nog steeds wekelijks, met haar heb ik nooit een goede band gehad. Haar advies zeker niet altijd gevolgd. En daar kom ik weer met mijn gezaag, bij de alchohol controles denk ik ook altijd, wat moeten die mensen van Hestia wel niet over mij denken?
bolletje Geplaatst gisteren om 16:54 Rapport Geplaatst gisteren om 16:54 Op 5-2-2025 om 06:58 zei Claudius: Nee maar als ik nuchter ben kan ik wel het beste voor haar zorgen. Het niet drinken is zeker beter voor mij. Ik ben zeker niet de persoon die even kan proeven van de alchohol. Ik ben echter nooit volledig alleen geweest thuis. Of toch niet voor lange tijd. Als jij een goede dagbesteding hebt waarin je mensen om je heen hebt die je vertrouwd is de eenzaamheid thuis ook veel beter te handteren. En verschoon het drinken, en zet vers eten in de koelkast voor je in een drankbui gaat. Dan hoef je je niet zo schuldig te voelen. Jouw diertje is 100% afhankelijk van je.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden