Mormel Geplaatst gisteren om 21:03 Rapport Geplaatst gisteren om 21:03 47 minuten geleden zei renaldo61: Ik blijf maar piekeren over bepaalde problemen. Er wordt volgens mij me weer onrecht aangedaan en ik kan er niets aan veranderen. Je blijft schrijven over hoe andere mensen je in de steek laten, hoe je onrecht wordt aangedaan,... maar kun je daar ook eens concrete voorbeelden van geven? Op dit moment kom je mij over als iemand die compleet vastzit in zijn slachtofferrol en daarbij vecht tegen de kwade buitenwereld.
renaldo61 Geplaatst 18 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 18 uur geleden 8 uur geleden zei Mormel: Je blijft schrijven over hoe andere mensen je in de steek laten, hoe je onrecht wordt aangedaan,... maar kun je daar ook eens concrete voorbeelden van geven? Op dit moment kom je mij over als iemand die compleet vastzit in zijn slachtofferrol en daarbij vecht tegen de kwade buitenwereld. Om U te antwoorden ga ik toch wat teruggaan in de tijd. Veel van mijn problemen heb ik me samen met mijn moeder aangedaan. Ik denk dat mijn moeder me nooit echt gewild had, ze had me blijkbaar wel nodig, want ze was erg tegen mijn relatie met mijn ex. Toen mijn ex me verliet begon ik zeker overvloedig alcohol te gebruiken. Zoveel dat het ook mijn prestaties op het werk begon te beïnvloeden. Ik had bijna heel mijn leven samen met mijn ouders gewoond, ik woonde wel een korte periode samen met mijn ex, nadat mijn ex vertrok woonde ik weer samen met mijn moeder. Mijn moeder dronk ook alcohol, maar niet zoveel als ik. Ik had wel tekenen van dementie gezien bij mijn moeder, en ik had ook bij mijn broer daarover om hulp gevraagd, wel nooit gekregen. Mijn moeder en ik begonnen dagelijks zoveel en luidruchtige ruzies te maken dat de buren begonnen te klagen. Onder het voorwendsel van dat we het appartement niet onderhielden, had de huisbaas bij het OCMW aangeklopt. En er gingen verschillende hulporganisaties bij ons bezoek komen. Dit laatste ergens rond 2019, ondertussen werd mijn moeder opgenomen wegens dementie, bij veel hulporganisaties is het bij een bezoek gebleven. Omdat mijn moeder opgenomen was. Het OCMW bleef over, waar ik later nog enkele afspraken mee had. Het CAW was er ook nog, waar ik zeker bijna dadelijk hulp van kreeg. Op hulp? Van Hestia was het nog wachten. Hestia kwam voor mijn alcoholprobleem en eenzaamheid(verlatingsangst). Hestia komt tot vandaag nog. Aan mijn alcoholprobleem heeft Hestia nooit veel kunnen doen en bewust of onbewust mijn verlatingsangst zijn ze blijven voeden in de plaats van mij ermee te helpen. Maanden voordat ik bij Hestia introk hadden ze me een paar beloftes gedaan. Een dat ik van mijn voordelen van Telenet ging kunnen blijven genieten, tot nu toe is die belofte nadat ze meer dan jaar geleden gedaan is nog niet volledig ingevuld. Met de tweede belofte heb ik nu moeilijker, namelijk dat ik dezelfde begeleiding ging mogen behouden. Die breken ze nu wijselijk.
lady jane Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden ook in dit stuk lijken alle boosdoeners anderen te zijn @renaldo61 geen blijk van je eigen aandeel. Waarom gaat een man na zijn relatie terug naar de moeder die hem niet wil?
renaldo61 Geplaatst 15 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 15 uur geleden 2 uur geleden zei lady jane: ook in dit stuk lijken alle boosdoeners anderen te zijn @renaldo61 geen blijk van je eigen aandeel. Waarom gaat een man na zijn relatie terug naar de moeder die hem niet wil? Geen blijk van mijn eigen aandeel? Het is misschien mogelijk dat een van ons beidde niet begrijpend kan lezen? Waarom ik terug naar mijn moeder ging? U geloofd me of niet, maar sommige mensen hebben nu eenmaal een verantwoordelijkheidsgevoel. Een andere reden is, dat ik verder apart wonen financieel niet haalbaar zag. Ik heb nooit ver van mijn moeder gewoond, ik bleef haar dagelijks bezoeken tijdens mijn relatie met mijn ex. Maar ik ben vooral benieuwd waar je bewijzen ziet dat ik geen blijk geef van mijn eigen aandeel? lady jane reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden @renaldo61: eigenlijk heb je dus nooit echt op eigen benen gestaan en zit je nu rond te schoppen tegen de diensten die je willen helpen. In je vorige reactie haal je uit naar Lady Jane, maar zeg mij eens één moment dat je effectief voor jezelf zorgde zonder hulp van buiten af.
renaldo61 Geplaatst 15 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 15 uur geleden 1 minuut geleden zei Mormel: @renaldo61: eigenlijk heb je dus nooit echt op eigen benen gestaan en zit je nu rond te schoppen tegen de diensten die je willen helpen. In je vorige reactie haal je uit naar Lady Jane, maar zeg mij eens één moment dat je effectief voor jezelf zorgde zonder hulp van buiten af. Dat klopt, dat heb ik inderdaad nooit gedaan. Op mijn eigen benen gestaan, maar daar ben ik volop aan bezig. Maar ik denk wel dat ik ondanks dat ik alchohol gebruikte voor mijn moeder gezorgd heb, die het zeker zelfstandig niet aankon.
Lonster1 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden De waarheid is dat je, net als wij allemaal, zelf iets van je leven moet maken. Als je voor alle aspecten van je leven afhankelijk voelt van anderen, is de kans zeer groot dat je teleurgesteld zult worden. En dat je voortdurend de schuld aan anderen zult geven. lady jane reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 14 uur geleden zei renaldo61: Dat klopt, dat heb ik inderdaad nooit gedaan. Op mijn eigen benen gestaan, maar daar ben ik volop aan bezig. Maar ik denk wel dat ik ondanks dat ik alchohol gebruikte voor mijn moeder gezorgd heb, die het zeker zelfstandig niet aankon. Als je dit schrijft kan ik ook beter begrijpen waarom jij anderen dikwijls verantwoordelijk acht voor dingen die in je leven gebeuren. Eigenlijk is het wel vrij dubbel dat je enerzijds een hele deel van de verantwoordelijkheid uit handen geeft en vervolgens klaagt wanneer er beslissingen genomen worden waarmee je zelf niet akkoord bent. Ik bedoel dit niet slecht @renaldo61, maar misschien moet jij in jouw situatie je erbij neerleggen dat anderen beslissingen nemen voor jou en je hierbij grenzen op leggen. De andere keuze zou zijn om uit die gecontroleerde hulpverlening te stappen, zelfstandig te gaan wonen en alles zelf te regelen; maar als je dit nog nooit voordien gedaan hebt, zou ik dit niet aanraden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden