Spring naar bijdragen

Woensdag 21 april 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Quinn:

Ik merk dat ik schrijven en lezen over drank en drinken de laatste dagen erg moeilijk vind. Confronterend was het natuurlijk altijd al, maar nu krijg ik haast fysiek de neiging op de loop te gaan. Hmm, onderzoeken of opzij leggen? Aangaan of negeren?

Je kunt het wel negeren of denk dat aangaan beter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Quinn:

Ik merk dat ik schrijven en lezen over drank en drinken de laatste dagen erg moeilijk vind. Confronterend was het natuurlijk altijd al, maar nu krijg ik haast fysiek de neiging op de loop te gaan. Hmm, onderzoeken of opzij leggen? Aangaan of negeren?

Wat bedoel je met op de  loop gaan fysiek  ?    Potje  rennen niets mis mee toch ? 

En wat wakkert het  aan wat vind je moeilijk  . ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet eens zo lastig om naar mezelf te kijken, daar kan ik gemakkelijk kritisch naar zijn. Nee, het gaat vooral om anderen, zoals nu Spirit, laatst Smaragd, dat ik geen idee heb wat te zeggen en al helemaal niet wat te doen. Dan klik ik maar weg, niks voor mij. Maar ergens begint dat wel ineens weer mijn eigen behoefte aan drank zich te roeren.

Letterlijk rennen helpt tegen veel trouwens hoor, zo raar is die suggestie niet. Maar dat machteloos voelen. Ja, ik geloof dat dat de trigger is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze dag april  is nooit meer het zelfde  7 jaar geleden  lieten we mijn vader  gaan uitbehandeld. 

Dit jaar ga ik hem  voor de 2 de jaar nuchter  aan ipv hem te verzuipen  .

Voelt  goed , mooi  .

Verdriet  slijt , maar ga hem wel   op bepaalde  vlakken  steeds  meer begrijpen .  En dan denk ik zal best  een keer met hem willen  praten .

Alleen  was het nooit  een gevoelsprater .  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Quinn:

Ik vind het niet eens zo lastig om naar mezelf te kijken, daar kan ik gemakkelijk kritisch naar zijn. Nee, het gaat vooral om anderen, zoals nu Spirit, laatst Smaragd, dat ik geen idee heb wat te zeggen en al helemaal niet wat te doen. Dan klik ik maar weg, niks voor mij. Maar ergens begint dat wel ineens weer mijn eigen behoefte aan drank zich te roeren.

Letterlijk rennen helpt tegen veel trouwens hoor, zo raar is die suggestie niet. Maar dat machteloos voelen. Ja, ik geloof dat dat de trigger is.

Vandaar  dat ik het woord  fysiek  niet  kon linken ..   zal meer geestelijk  op de loop  gaan . 

Begrijp  je  gevoel  , de trigger . Maar laat het  er zijn maar maak er geen gebruik  van ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Quinn:

Ik merk dat ik schrijven en lezen over drank en drinken de laatste dagen erg moeilijk vind. Confronterend was het natuurlijk altijd al, maar nu krijg ik haast fysiek de neiging op de loop te gaan. Hmm, onderzoeken of opzij leggen? Aangaan of negeren?

of verduren? gaat weer over in iets anders hoor♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Vocatus:

dat is iets anders. Dat zou ik ook waarderen. Maar niet als ik thuis wijn aan het drinken ben en een forummember staat onaangekondigd voor de deur

er gebeurt volgens mij nooit iets in real life zonder medeweten en toestemming vd ander Vocatus
en als er nood aan de man is, en je kunt helpen, is het fijn als dan een mede frummer wil helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik, het is niet voor het eerst ook. Hoe vervelend ik het ook voor haar vind, daar heb ik geen invloed op. Wel op wat het met mij en mijn gemoed doet. En dat is iets anders dan hoe het was.

Ik geloof dat ik niet meer tegen drinkende mensen kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan er ook niks mee. Als het nou de eerste keer was of de tweede.

Trouwens ik ga helemaal niet meer zeggen dat ik er niks meer mee kan omdat het de tigste keer is omdat ik dat de afgelopen keer óók alweer gezegd heb.

Bref.

Net 15 km gelopen waarvan 80% hard. Ik ben zo mellow als een vaatdoekje, zit met een kop thee in de zon. Echt ff vakantie. Hond heeft ook dr dosis gehad even. Konden straks wel gaan bbq'en... :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bij mij  er niet om dat ik niet tegen  drinkende mensen kan ( we gaan er nu allemaal vanuit dat spirit in een binge zit , zonder dat ze zich hier zelf over gemeld heeft  )  

Het is bij  mij  de confrontatie  met mijn  eigen  machteloosheid dat ik niet in staat ben om mensen  te kunnen helpen  met dezelfde weg die ik bewandel .

Machteloosheid  is voor mij een beladen  vorm van zeer die mijn leven eigenlijk  bepaald heefd zonder  dat ik het wist  .

Ik heb het ook wel met mijn werk de machteloosheid  die ik kan voelen  als mijn  mensjes  achteruit gaan het niet meer of nog minder begrijpen   of lichamelijk  niet meer in staat zijn dingen  aan te sturen omdat het hoofdje  ze in de steek laat . 

Ik heb  mij  regelmatig  in de steek gelaten  gevoeld en nog is dit  een regelmatig  terug  kerende patroon  in mijn  denken  bij  soms zo alledaagse situaties  .

Ik wou echt dat ik ieder kon helpen  maar dat  kan ik niet  .

Mijn overcompensatie is ook zorgen  zorgen en zorgen  ..

Geloof dat ik toch meer en meer mijn therapie  begrijp  maar  nu nog  voelen ipv in mijn hoofd  leven want alles kan ik goed verwoorden  snappen maar mijn lichaam  heeft meer dan een hoofd  .

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...