Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 maart 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

@Renaldo61okay slingers en meer in december voor jou!! B)

Ja ik zit in de verpleging. Ik draai alle diensten. Liefst avonden en nachten. Ben een avond-nachtmens. Je hebt idd ook vaste nachtdiensten maar dan ga ik zo een mol worden en  dat is ook niet goed voor mij. Voorheen/vroeger moesten wij ook in blokken werken, 7 nachten, 7 avonden en 7 dagdiensten. Verschrikkelijk vond ik dat, best veel dan.

Vervelend dat je zo slecht slaapt, kan echt funest zijn ja. En naar dat het niet lukt op jouw werk. Wat voor werk doe je?(als het te prive is, hoef je niet te antwoorden) Hoop dat het allemaal wat beter met jou zal gaan, verdien je best wel! Hou je bijeen.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bor:

Maar wat is er met jou dan @nancy, ben je nu zo ziek van de diabetes? Je hartje? Of is er ook nog wat anders? Mag toch hopen van niet.. 

Ziek van diabetes. Maandag ga ik naar de internist, dan hoor ik de uitslagen van alle onderzoeken en de week erop naar de cardioloog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ik dacht alleen met groen, tuinieren/tuinman, is veel meer dus ja. Zwaar werk lijkt het mij, heel veel buiten. In de lente leuk maar wat minder in de winter dan bv. Zou mijn werk  niet zijn maar knap dat je het al zo lang doet. Hoop dat je het deels weer kan oppakken. Benieuwd als ik bijna 60 ben en dan nog mijn werk kan doen, weet je nooit natuurlijk. Ga even wat rustiger worden met muziek, beetje hyper.  Dank voor het delen, vind ik fijn. Je bent een lieve open man. Pas daar ook een beetje mee op, maakt je kwetsbaar, ben ook zo. Daarom kan/mag ik het zeggen. Fijne dag en blijf in contact.

Voor allen een zo goed mogelijke dag ook natuurlijk en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Patskom en ga er weer voor, ook jij voelde je veel beter zonder en die zenuwen en brok spanning had ik na mijn laatste binge ook. Een verschrikking, weet hoe het voelt. Kom op je voelde je toen zo goed zonder. Kan ik mij nog goed heugen en ineens was je weg.

Hoopte dat het juist goed ging. Leuk/fijn je naam te lezen dat weer wel, de omstandigheid niet. Succes vandaag en morgen is die spanning/zenuwen minder. Makkelijk gezegd, is wel zo. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahh... m'n nieuwe Donald Duck verzamelmappen zijn binnen. Kan ik m'n vingers weer mooi
oefenen met van die metalen klemmetjes openhouden en inschuiven. Ik moet zo lachen als
ik zo bezig ben, ten eerste vanwege het geklungel en ten tweede omdat het als een soort
van kietelen aan m'n handen voelt.
Aan de slag maar weer... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Smaragd:

@Patskom en ga er weer voor, ook jij voelde je veel beter zonder en die zenuwen en brok spanning had ik na mijn laatste binge ook. Een verschrikking, weet hoe het voelt. Kom op je voelde je toen zo goed zonder. Kan ik mij nog goed heugen en ineens was je weg.

Hoopte dat het juist goed ging. Leuk/fijn je naam te lezen dat weer wel, de omstandigheid niet. Succes vandaag en morgen is die spanning/zenuwen minder. Makkelijk gezegd, is wel zo. :rose:

Dank je wel voor deze opsteker! En ja je hebt gelijk natuurlijk .. moet er weer even door en ik weet dat ik dat kan .. volhouden dit keer is een tweede .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net de halve Intratuin leeg gehaald en nu lekker mollen. Nieuwe plantjes in veel kleurtjes, mooi weer, goed voor m’n humeur. Even bijkomen nu met een kopje thee en weer verder. Genoeg te doen maar rustig aan. Haast is niet nodig want ik HOEF niet meer. Dus houd ik tijd over :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei VIII:

 Haast is niet nodig want ik HOEF niet meer. Dus houd ik tijd over :heart:

En deze is heel gevaarlijk althans dat was het voor mij na opname bij Brijder(zat je ook in Hoofddorp?). Teveel tijd, wist mij er geen raad meer mee. Leuk die plantjes etc doe je best en wees waakzaam. Lijkt in het begin zo makkelijk maar daarna...goed van die refusal ook trouwens onder begeleiding, deed ik ook. Maar wilde ik niet meer. Voelde mij gevangen, zo vast.

@Renaldo61dat is ook zo, sta ik niet eens bij stil! 

@Cleo66las helemaal over je heen lieverd, hoop dat je je snel beter zal gaan voelen!! 2e vaccinatie schijnt meer bijwerkingen te hebben.

@Pats dank daar is dit forum ook voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragdik zat ik Den Haag. Ik vind de refusal onder begeleiding wel oké. Dan heb ik een ritje op de fiets en het ontlast mijn partner. Ik had bij mijn vorige keren ook dat gevoel; gevangen, verplicht, voel me net een klein kind... Maar ik heb het dit keer overgegeven. Ik kan het gewoon niet alleen. Voorlopig 3 maanden onder begeleiding 2 x per week naar de medicatie poli. Maar ik heb me voorgenomen sowieso 1 jaar de refusal te slikken. En ik denk dat ik dat blijf doen bij Brijder. 
Ik vond de tijd die bezig was met verslaving zonder gebruik. Dus drank kopen/verstoppen/angst/katers altijd al vervelend. Dat is de tijd nu dus ik voel me nu, op dit moment, goed. Maar we zijn nog niet op het tijdstip van gebruik... mezelf kennende zal ik vanavond wel chagrijnig zijn. Maar goed, daar moet ik maar doorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Yvonne:

 

6 uur geleden zei Yvonne:

 

@Adrian, tsja, wat is groot? in de randstad zou het een grote tuin zijn, hier is het een gewoon gemiddeld tuintje...
het grasveld is zo'n 200 m², het totale oppervlak is 640 m². 
Ik kan me nog herinneren dat ik jaren geleden mijn dochter van toen een jaar 15 met een vriendinnetje in de auto had zitten. 
We reden langs een vrijstaande woning, in onze ogen echt groot en heel mooi. Dochterlief riep 'kijk mam, dat mooie huis' ... 
Vriendin, kind van zeer rijke en verwaande ouders keek en zei 'ah ja, dat is dat wel een schattig huisje'.... (met de nadruk op huisJE)...
Dus... tjsa wat is groot, ik vind het een heerlijk grote tuin, iemand met een tuin ven 2000 m² vindt het een postzegel...]

 

 

@Yvonne, dat is grappig, mijn tuin is ook ongeveer zo groot.. Vroeger moestuin, maar ik heb alles ingezaaid met gras.. Ik heb net gemaaid en geverticuteerd. Ik moest stoppen omdat mijn Kliko's vol waren..

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Wat is geverticuteerd? 

Dat is met een sneldraaiende trommel met tanden het mos eruit halen. Ik heb heel veel  mos hier.. Dan strooi ik er kalk overheen, daar kan mos niet tegen.. .Mos krijg je op kalkarme grond..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Adrian:

Dat is met een sneldraaiende trommel met tanden het mos eruit halen. Ik heb heel veel  mos hier.. Dan strooi ik er kalk overheen, daar kan mos niet tegen.. .Mos krijg je op kalkarme grond..

Verdwijnt die kalk dan weer? Anders zou je toch op den duur kalkrijke grond hebben, als je er elk jaar kalk
op strooit?

(Ja, sorry hoor. Stadsmens zónder al te veel tuinervaring..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Kohtje:

Verdwijnt die kalk dan weer? Anders zou je toch op den duur kalkrijke grond hebben, als je er elk jaar kalk
op strooit?

(Ja, sorry hoor. Stadsmens zónder al te veel tuinervaring..)

Dat moet ik blijven herhalen..! Met de regen verdwijnt dat kalk weer dieper in de grond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha.  Maar kun je dan niet beter voor een mostapijt kiezen in plaats van een grasmat? Dat
scheelt een hoop maaien en verticuteren en is ook nog mooi en lekker zacht aan de voeten..
Of wordt mos gezien als een soort onkruid en moet dat koste wat kost bestreden worden?

Je ziet/hoort wel dat ik écht niks van tuinieren weet. :blush:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...