Spring naar bijdragen

Donderdag 25 maart 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei ikkanhet:

Ga ik proberen lieve smaragd maar of het gaat lukken? :heart::lips: sommige maken me gewoon a f en toe wild. You knie what I meen.

Ik weet het en dat moet je eer te na zijn maar je bent onder invloed nu, log nu uit en even slapen. wil je namelijk niet kwijt! Kom op ga liggen ook nu.

Wil niet zonder jou hier, dat weet je ook wel.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kohtje:

Wat is het nut van eerlijk zijn op dit forum als het kwaad al geschied is?
Je kunt meer halen uit eerlijk zijn vóórdat je gaat bestellen en drinken.
Zeggen dat je zin aan drinken hebt, dat je alleen thuis zit, dat soort dingen.
Menigmaal is hier iemand door dit forum door zo'n moeilijk moment heen geholpen.
Maar eerlijk zijn als je al gedronken hebt levert meestal alleen vragen, discussies en kwaaie drinkers op...

Volgende keer zeg ik niks meer. Alleen privé tegen die mensen die mensen die ik wel vertrouw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zogenaamde eerlijkheid lijkt meer op een soort aflaat. Zo van: kijk mij eens even eerlijk zijn, ik biecht het op, niemand die er nu nog wat van zeggen kan, hiermee poets ik mijn straatje weer schoon en neem er lekker nog één. Want heeee, ik ben toch eerlijk?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum siert juist op het moment  dat  je wilt gaan drinken dan  kan iemand je door dit moment heen praten  .  Wat heeft eerlijkheid dan de waarde  als je  al gedronken  hebt ?   Niet  bagatelliseerde  bedoeld maar kom juist  als je  het nodig  hebt .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lieke7777:

Het forum siert juist op het moment  dat  je wilt gaan drinken dan  kan iemand je door dit moment heen praten  .  Wat heeft eerlijkheid dan de waarde  als je  al gedronken  hebt ?   Niet  bagatelliseerde  bedoeld maar kom juist  als je  het nodig  hebt .. 

Als dat zo goed werkte ging niemand meer de mist in dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ikkanhet:

Als dat zo goed werkte ging niemand meer de mist in dus.

Nee maar je hebt dan op zijn  minst geprobeerd om hulp  te  zoeken ..   ik heb ook momenten gehad dat ik wilde drinken en heb  hulp gezocht welliswaar  niet hier maar het heeft mij wel inzichten gegeven dat  het helpende  kan zijn  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat haar alsjeblieft, ze is iig eerlijk en velen/meerderen durven of doen dat niet meer, ga haar dan niet nog meer triggeren. Dat is gemeen en olie op het vuur, nergens voor nodig. Waarom moet ze heimelijk gaan zuipen???. Vind dat niet goed hoor dan maar liever open en eerlijk. Nu gaat ze het ook stiekem doen daar ben ik dan bang voor. Herken het. 

Forum is voor en van ons allen.

En nu je NEST in @ikkanhetkom op!!!

Vanavond even kijken hoe je je voelt moppie.  Het is een rot verslaving. Waardigheid en ik weet wie je bent, kom op, kan het niet uitstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lonster:

Bel al weg? 

Vind ik niet grappig maar goed, je zal het goed bedoelen.

Nu ga ik echt verder slapen.

Snap haar reacties heel goed, ik ging ook van mij aftrappen. En idd meerderen zuipen hier heimelijk, is dat dat dan wat we leuker/mooier vinden. Nou ik niet, heb daar niks aan. Vind ik nog gemener en niet helpend, totaal niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kohtje:

Dat bedoel ik... dat deed ze al. Pas als de drank er dan al in zit komt ineens de "eerlijkheid" om de hoek.

Nou en?? Soms heb je dat nodig ja, jee elke alcoholist is anders en meer ontremd, zo werkt alcoholisme. Dat weet jij ook wel toch?

Nu laat ik het rusten, wil dat ze niet nog meer stuk gaat. Heel leuk mens, gun ik haar niet, niemand natuurlijk. Herken mijzelf in haar, heel erg. Zij wil er iets mee anders was ze hier niet.

bewerkt door Smaragd
toevoeging, ga stoppen nu anders ga ik kwaad worden, nuchter kan dat ook
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En met drank op zie je het niet meer helder.

Kun je niet meer 'netjes denken', zoals jowan (nu wel correct geschreven) zei, en Etty vanochtend aanhaalde. 

Het gaat niet om wat wij leuker/mooier/fijner/beter/gemener vinden. Het gaat om wat helpend is, in jouw proces om adb te worden.  En dat kan confronterend zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet goed wat toe te voegen. Voor mij persoonlijk heeft het altijd meer geholpen aan te geven dat ik het moeilijk heb en waarom. En zelfs al voelt dat soms als een vastlopende plaat, er zijn altijd mensen die dan helpen. Door wat te vragen, door grapjes te maken of een liedje te draaien. Gewoon, door er te zijn. Eenmaal flink gedronken helpt mij dat niet meer. Daarom kom ik hier ook niet ladderzat binnen. Dan helpt het mij niet en maakt het anderen alleen maar pissig. 

En dat van je aftrappen snap ik niet zo goed, al ben ik ook een alcoholist. Dat willekeurig schoppen, nee. Wel soms dat het in een gesprek hoog op kan lopen, maar dit lijkt zo uit het niets te komen. Ben wel blij dat er is aangeven dat er is gedronken, dan kan ik de teksten beter plaatsen.

Zo, dat was veel tekst voor niks toe te voegen.

1 uur geleden zei Bor:

Dik plak brood met roomboter, gebakken ei en cheddar smeltkaas. Vruchtensap. 

Mijn bootje is mijn kindje:face-icon-small-shocked::blush:

Goedemiddag @Renaldo61hoe gaat het me je? 

Zware bevalling, lijkt me dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Lonster:

Wat een akelig verhaal VIII. De biersexpress bellen en in het ziekenhuis belanden. :unsure: 

Ook een keer gedaan, s avonds laat met een vriendin. Kwam er een gekoelde dure doos uit de kofferbak van een dure auto. Had het idee dat ik zaken deed met de mocromaffia.

Ja het was ook heel akelig (en niet eens de eerste keer dat het zo uit de hand liep :()... Maar het zal wel nodig geweest om tot inkeer te komen, pffff. Ben blij dat het nu niet meer hoeft! 
 

@ikkanhetboosheid is/was mijn hoofdreden om te zuipen. Je gaf aan dat wij je nu niet kunnen helpen. Misschien wel als je straks morgen weer helder bent? Ik weet niet of je hulp krijgt voor je verslavingsprobleem maar ik kan je wel wat tips geven die ik mee heb gekregen vanuit de kliniek en hulpverlening die voor mij goed helpen. Mocht je er behoefte aan hebben dan zeg je het maar :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omgaan met emoties is de grote uitdaging voor verslaafden. 

Ik merk dat ik vaak zoekende ben naar iets buiten mezelf. Zijn het geen sigaretten of drank, dan is het eten, valeriaan of ergens proberen compleet in op te gaan als afleiding. 

Als je iets kunt vertellen over wat jou geholpen heeft is dat voor meer mensen fijn denk ik, @VIII

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel mensen komen op dit forum, straalbezopen. Zie je ook aan de voorsteldraadjes, daarna hoor je nooit meer wat van ze. Ik snap dat heel goed. En ja ik ben 1 van de weinigen die hier nog steeds denkt dat elke alcoholist anders is. Zoveel weerstand in gehad en ook in de gradatie van alcoholisme. Er is echt verschil!

Zij komt en blijft komen, hoe vaak ik niet bezopen heb getikt hier, niet te tellen net zoals zovelen. Wat de waarde is? Ze heeft het niet opgegeven! dat!

Alsof elke alcoholist hetzelfde moet zijn, kom op zeg. 

En natuurlijk, heel netjes als je alles nuchter gaat en kunt verwoorden, je bent er compleet al dan!!!!!!!!!!!!!! Zo voelt dat dan en ook die mensen komen terug zwaar bezopen en sommigen hebben het ook letterlijk niet gered vanwege het faalgevoel.

Maakt mij echt kwaad. Natuurlijk had ze het meteen mogen of kunnen zeggen maar wie maakt dat uit, jullie?

Maak mij er boos om als het zo gemakkelijk was, schoot niemand meer door en dronk niemand alcohol  ooit meer. Noot meer. Zo werkt het niet helaas.

Nu laat ik het los, zo kwaad kan ik erom worden en is niet helpend voor mijzelf maar ik neem het wel op in wat ik herken. Ja altijd, kan niet anders.

Doei

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep...uiteindelijk is dat de essentie, zelf de regie, verantwoording nemen. Zolang dat bij de ander ligt op wat voor manier ook....werkte het bij mij in elk geval niet. Bleef ik terugvallen. Ook stiekem, pas achteraf melden, drama...ach...alles wat 'erbij hoort'.

Mijn partner en mijn maatje hebben me nooit laten vallen. Zijn wel duidelijk en confronterend geweest, waardoor ik uiteindelijk 'eerlijk' kon zijn...en met eerlijk bedoel ik, me meer open opstellen, vooraf. Aan de bel trekken als het moeilijk werd. Ipv achteraf. Dat had te maken met 'vertrouwen'.  Ik heb ze vaak 'bedonderd'. Het moment dat mijn partner aangaf: als ik je niet kan vertrouwen dan houdt het voor mij op was mijn keerpunt.  Een heel naar moment, maar uiteindelijk wel belangrijk.

Emoties, het niet kunnen handelen van emoties, controle durven loslaten. Toegeven, overgeven aan...kwetsbaar durven zijn, kunnen zijn. Voelen, vermijden...vluchten. 

Tuurlijk zijn we allemaal anders...maar er zijn ook wel patronen, mechanismen en wetmatigheden die een soort van algemeen gelden bij 'verslaving'. 

En daar kun je ook je voordeel mee doen.

En makkelijk? Neuh...het is wel makkelijker geworden naarmate ik langer droogsta. Dat gun ik iedereen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We verschillen hierin toch enigszins van mening @Smaragd Dronken zijn is geen excuus om alles er maar uit te kunnen gooien, ook hier niet. Ja, natuurlijk komt iedereen hier met een reden. Maar je kunt niet de verantwoordelijkheid compleet afschuiven, omdat je immers eerlijk hebt gezegd dat je hebt gedronken? Vind je dat echt? Het is top dat @ikkanhet hier komt en blijft komen, dat betekent dat ze bezig is met haar drankprobleem. Maar ik vind eerlijk zeggen dat je gedronken hebt geen zinnetje dat een soort heiligverklaring moet betekenen. 

Ergens heb ik het gevoel dat jij en ik het over heel verschillende dingen hebben. Weet ook niet goed hoe dat te benoemen. Enerzijds vind ik echt dat je (iedereen) hier kunt komen wanneer je wilt, dronken, nuchter, aangeschoten, whatever. Maar dat betekent niet dat je niet aangesproken mag worden op wat je zegt en hoe je dat doet. Je lijkt altijd zo verschrikkelijk op de barricaden te springen voor mensen die dronken zijn van alles roepen. Omdat je de dapperheid van zeggen dat ze gedronken hebben zo fantastisch vindt?

En nou niet kwaad gaan worden, ik probeer gewoon een gesprek te voeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...