Spring naar bijdragen

Vrijdag 12 maart 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Quinn:

Hi. Beetje te mal om nu nog goedemorgen te zeggen hè? Nou ja, heb wel een zooi boeken opgevreten, dat was lekker. D appte of ik vandaag of morgen wil komen eten als ik tenminste niet gedronken heb en nu voel ik me een beetje zestien. Veel te hoge verwachtingen natuurlijk. Maar toch... Heb maar geappt dat ik kom, zolang zij maar niet zelf kookt. Terug prikken mag, toch?

Ik snap dat D het goed bedoeld uiteraard, maar kan me wel voorstellen dat de druk nu een beetje hoog is en misschien ook wat controlerend voelt. Ik merk dat ook weleens dat mensen in mijn omgeving een opmerking maken in die trant en wat dan semi grappig bedoeld is. Ik heb het niet helemaal meegekregen overigens mocht je nu woensdag met medicatie beginnen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor goed dat je het aangeeft het gekocht te hebben, alleen de vraag is nu? Heb je zin om een glaasje te drinken omdat je het zelf graag wil? of heb je het gekocht om je pijn niet te voelen wat er nu allemaal speelt in je leven? Dan is mijn persoonlijke mening dat het beter is dat je het flesje weggeeft of weggooit maar he je moet niets natuurlijk, ik weet alleen nu uit pijnlijke ervaring dat verdoven helemaal niets oplost het voelen van de verstopte pijn wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei spirit:

DAGPACT

Adrian

Spirit

 

Komen er nog bij vandaag. Ik vind vrijdag altijd zo'n typische dag, wat alcohol betreft. Weet niet wat dat is me de vrijdag. Daarom sta ik lekker op het dagpact. Er moeten ook geen onverwachtse dingen gebeuren. Daarom hou ik me rustig. Boodschappen al binnen. Gisterenavond veel teveel gegeten dus vandaag een ziekenhuis maaltijd voor mezelf maken. Een lekker tartaartje van de slager, aardappelpuree en doperwtjes met worteltjes. Ik zorg goed voor mezelf, want er is maar een ik. Morgen verse groentensoep maken. 

Ik denk voor heel veel mensen Spirit, de weg voor het weekend staat voor de deur en even niets moeten, maar je bent goed bezig hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Fabienne1985:

Ik snap dat D het goed bedoeld uiteraard, maar kan me wel voorstellen dat de druk nu een beetje hoog is en misschien ook wat controlerend voelt. Ik merk dat ook weleens dat mensen in mijn omgeving een opmerking maken in die trant en wat dan semi grappig bedoeld is. Ik heb het niet helemaal meegekregen overigens mocht je nu woensdag met medicatie beginnen? 

Nee, geen medicatie, wel in de rij voor opnieuw therapie. D bedoelt het niet grappig, maar bloedserieus denk ik. Niet onder invloed bij haar thuis komen. Al is het technisch gesproken natuurlijk mijn huis, dus tja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je geeft zelf met regelmaat aan dat je geen geheelonthouder bent @Bor, dus in dat kader is het ook geen probleem dat je een fles wijn koopt. 
Waarom je het hier dan toch vertelt? Misschien omdat je er zelf verbaasd over was dat je hem in de winkelwagen gooide? 
Kan. 
Ik zou me er niet druk over maken verder. 
Wél als dit het begin zou zijn van een binge.... maar dat is iets wat jij alleen weet en voelt. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Yvonne:

Je geeft zelf met regelmaat aan dat je geen geheelonthouder bent @Bor, dus in dat kader is het ook geen probleem dat je een fles wijn koopt. 

Geen geheelonthouder? Dat is wel een behoorlijk understatement volgens mij. @Bor geeft regelmatig aan dat ze dagelijks drinkt, de hoeveelheden die ze er soms bij noemt zijn geen kattenpis, ze geeft regelmatig aan dat het niet lukt om ermee te stoppen, dat ze probeert iets te doen met een AA werkboek maar zonder succes.

Waarom is het dan geen probleem dat ze een fles koopt?

36 minuten geleden zei Yvonne:

Ik zou me er niet druk over maken verder.

Ik vind het een beetje vreemd advies op een ADB forum.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist niet dat het forum alleen is voor mensen die totaal niet meer (willen) drinken. En dat hele punt over dat je een ander mogelijk kunt triggeren door te vertellen dat, wat en of je drinkt of aan drank hebt gekocht, nee. Alleen jijzelf bepaalt dat je je door iets laat triggeren. Geen censuur toepassen op een ander daarom, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

@Fabienne1985, je hebt zbb van het pact afgegooid en jezelf er niet op gezet..... wat was de bedoeling nou precies? 

@Quinn, als je het tot nu droog hebt gehouden.... dan zou ik lekker bij D gaan eten vanavond, droog uiteraard. 

 

Oh ik heb niets bewust gedaan geen idee hoe dat gebeurd is eigenlijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Pinkman:

Het forum is er om alcohol leren de baas te zijn. Dat jij een trigger kan handelen heel erg mooi, maar dat geld niet voor iedereen.

Alcohol de baas zijn werkt voor iedereen anders, heeft een andere inhoud en betekenis. Net als het forum an sich. Ik beweer nergens dat ik triggers kan handelen, wel dat dat handelen mijn verantwoordelijkheid is. Waarom een ander de mond snoeren omdat jij (wie die jij ook is) niet met diens bericht om kunt gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit er even over na te denken @spirit en ik denk dat het te maken heeft met oordelen. Tenminste, zo ervaar ik het. Als ik ergens veilig en vrij wil delen dat ik heb gedronken (wat vandaag trouwens niet zo is), dan is dat hier. Waar ik hogere verwachtingen heb over begrip dat mensen zouden kunnen tonen dan op andere plaatsen. 

Begrip dat je, ook al weet je dat alcohol niet goed is, je vijand is, dat je er niet goed mee om kunt gaan, toch blijft trekken naar die drank.

Los daarvan zijn hier ook mensen die wel, al dan niet gecontroleerd, drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Tenzij bereid ben om wat?! En anders zit ik hier niet goed? 

Is het je naar de bol gestegen ofzo? Hoogmoed. 

Anders heeft het geen zin erover te praten, of als je het daar niet mee eens bent wat voor zin heeft het dan?

Heeft met hoogmoed niks te maken, gewoon met realisme.

Ik drink ook wel eens wat maar ik ga het hier niet adverteren als ik een fles heb klaargezet, slaat toch nergens op? Help je niemand mee, ook jezelf niet.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Pinkman:

Ik denk zonder hier diep op in te gaan dat de strekking wel duidelijk is. Bovendien snoer ik niemand hier de mond.

Denk dat de strekking van mijn bericht je toch ontgaat. Maakt ook niet uit. Eet lekker.

@bumperjim wat ik van jou lastig vind, is dat je anderen aanspreekt op hun drinkgedrag, terwijl je zelf wel soms drinkt. Ik begrijp je als je zegt dat jij niet meer je problemen weg probeert te drinken, maar toch voelt het wat hypocriet. Zonder je hypocriet te willen noemen trouwens, want aan je goede bedoelingen twijfel ik eigenlijk niet. 

Het ligt nu eenmaal voor iedereen anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee het gaat om het schrijfgedrag. Vrijheid blijheid bij mij, ik ga niemand verbieden om te drinken want ik wil ook niet dat iemand het mij verbiedt. Maar ik wens wel iedereen toe om alcohol de baas te zijn. Dwz met mate of helemaal niet. Lukt het niet dan is het jammer en volgende keer beter.

Maar ga niet hier zitten schrijven dat je al een fles hebt klaargezet om je vol te gaan gieten. Omdat je man je in de weg zet of omdat het vrijdag is of omdat de r in de maand is of het gras vandaag groen is. Want die kennen we allemaal wel en daar wilden we graag vanaf. Hoewel sommigen kennelijk niet. En dan wordt het voor mij onhygiënisch hier. En dan reageer ik erop. 

Vandaag drink ik trouwens niks.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil me niet perse bemoeien maar omdat ik toch een iets of wat ander standpunt heb, deel ik het graag. Zoals al gezegd werd, is het aan de ontvanger om je te laten triggeren want bij mij komt het bericht van Bor niet binnen als een trigger, eerder een goede waarschuwing in de zin dat je toch nog vaak onbewust zou handelen en dan ligt die fles Idd zomaar ineens in je winkelkarretje. Het is dus eerder een lichtje dat bij mezelf gaat branden van hè let op met zo’n onbewaakte momenten waarbij je met je gedachten elders zit en vervalt in automatische handelingen. Dus past voor mij 200% op adb forum!

Trouwens, en wil je zeker niet aanvallen @bumperjim maar vind het ook een beetje grappig dat ik me nu ook herinner van ergens een bericht van jou gelezen te hebben over automatisch een Singha bier (of ander) te bestellen bij Chinees (of ander) dat je dan ook maar had opgedronken ;-) of zit mijn herinnering fout in deze? 

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ook schrijfgedrag zou iedereen vrij zijn om zich te uiten op z'n eigen wijze, met eigen inhoud. Toch? Ik vind je rijtje smoezen in deze context overigens wat kwetsend, denigrerend zelfs. En dat invullen van sommigen blijkbaar niet. En het woord onhygiënisch. 

Onplezierig. Vind ik. Wat je bezighoudt, kin je hier delen. Althans, dat was altijd mijn insteek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Quinn:

Hmm, ook schrijfgedrag zou iedereen vrij zijn om zich te uiten op z'n eigen wijze, met eigen inhoud. Toch? Ik vind je rijtje smoezen in deze context overigens wat kwetsend, denigrerend zelfs. En dat invullen van sommigen blijkbaar niet. En het woord onhygiënisch. 

Onplezierig. Vind ik. Wat je bezighoudt, kin je hier delen. Althans, dat was altijd mijn insteek. 

Pff als iemand daar al door gekwetst raakt... cancel culture... moet je kijken hoe Bor zelf schrijft vooral als straks de fles open is of is ie dat al :D 

Het is borreltijd en deze jongen gaat lekker met de hond lopen. Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...