Bob Geplaatst 8 april 2021 Rapport Share Geplaatst 8 april 2021 Rusland niet. Vocatus komt in de buurt maar heeft het nog niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vocatus Geplaatst 8 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2021 18 minuten geleden zei Bob: Rusland niet. Vocatus komt in de buurt maar heeft het nog niet goed. sorry maat,..mijn beste gok na roemenie is Iran. Meer weet ik echt niet en wil niet googlen. Tijd voor @Quinnom zijn wijsheid te tonen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 (bewerkt) India Er is een hoop beweging geweest vanuit Noord India in het verleden. Vandaar ook dat men spreekt over proto-Indo-Europees want er is veel verwantschap tussen de talen. Bv nee in het hindi klinkt bijna als "nein". De talen in zuid India daarentegen lijken nergens op 9 april 2021 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 Het is inderdaad het noorden van India. Ik heb er eens een prachtige TV documentaire over gezien maar ben de naam daarvan vergeten. @bumperjim, je hebt het goede antwoord gegeven en mag dus een nieuwe vraag bedenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 12 minuten geleden zei Bob: Ik heb er eens een prachtige TV documentaire over gezien maar ben de naam daarvan vergeten. Toch maar gegoogled. Nu mag het wel. Het is de Franse film Latcho Drom (bonne route) uit 1993, met centrale aandacht voor de muziek en dans. Ik vond een complete versie op youtube. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 This is a movie from the director Tony Gatlif. It's called "Latcho Drom" and it's available on amazon if you like to have it. That's the same guy, who directed "Gadjo Dilo", also a movie you might be interested in. There is another roadmovie about Taraf by Jasmine Dellal "When the Road Bends: Tales of a Gypsy Caravan (2006)". dit stond bij de reviews @Bob ik keek 2 mini filmpjes erover, de full movie is verwijderd als ik google op youtube maar denk dat ik m wel terug weet te halen ooit. Wat een miskend volk. En authentiek gebleven toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 3 uur geleden zei Bob: Het is inderdaad het noorden van India. Ik heb er eens een prachtige TV documentaire over gezien maar ben de naam daarvan vergeten. @bumperjim, je hebt het goede antwoord gegeven en mag dus een nieuwe vraag bedenken. OK. Als Napoleon 2 jaar eerder geboren was, dan was hij ...... geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 Italiaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 (bewerkt) Lol, was kennelijk simpel Ja dus. Of eigenlijk bestond Italië toen nog niet, Corsica hoorde bij de republiek van Genua, maar Italiaan reken ik goed. En een jaar voor zn geboorte ging het eiland naar Frankrijk (verdrag van Versailles). Overigens heeft hij in 1806 zn verjaardag (15 augustus) uitgeroepen tot nationale feestdag, St Napoleon (een heilige die helemaal niet bestaat). Wat een mannetje, Poetin is er niks bij 9 april 2021 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maverick Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 8 minuten geleden zei bumperjim: OK. Als Napoleon 2 jaar eerder geboren was, dan was hij ...... geweest. 2 jaar ouder bij zijn dood geweest. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 11 minuten geleden zei bumperjim: Lol, was kennelijk simpel Foute conclusie, ik ben gewoon n heel gis ventje. Maverick ook, trouwens Bob en Maverick reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 Ok, de nieuwe vraag: wat is de precieze einddatum van wereldoorlog 1? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 (bewerkt) 11 nov wapenstilstand Easy dat is hier een feestdag 9 april 2021 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 Een definitieve einddatum is er niet..! Er is alleen een wapenstilstand overeengekomen.., en dat is geen capitulatie of vrede.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 Nou, I stand corrected, wapenstilstandsdatum dan. Stelletje betweters! Wat moeten die Fransozen hier ook op t forum? Nou, bumperjim, jij weer Vocatus en Bob reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 Ik weet haast geen goede vragen meer joh. OK Het ligt in Japan en het is ineens weg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 Mount Foetsie? Musashi, haddock en Adrian reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 Die is meteen goed denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 13 minuten geleden zei Quinn: Mount Foetsie? Yessss!!! Topper. Jij bent aan zet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 2 minuten geleden zei bumperjim: Yessss!!! Topper. Jij bent aan zet. Ja shit, het was een geintje! Okay, een snelle dan. Noem de vier magen van een koe. Hoeft niet op volgorde of met functie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 (bewerkt) De eerste, de tweede, de derde en de vierde.. Om eerlijk te zijn weet ik er maar één: de lebmaag.. 9 april 2021 bewerkt door Adrian Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 Boekmaag, pens.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 En de netmaag volgens mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 Dussss...lebmaag, boekmaag, pens en netmaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 9 april 2021 Rapport Share Geplaatst 9 april 2021 14 minuten geleden zei Tatum: Dussss...lebmaag, boekmaag, pens en netmaag. Winnaar! Jij bent. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden