Spring naar bijdragen

Nieuw gemotiveerd lid


Vocatus

Aanbevolen berichten

Met '2 wijn' hebben we het over flessen neem ik aan. Hoe kan dat nou joh, je had toch niks in huis? Ik wens je een geweldige kater (voor je eigen bestwil hè, niet voor míj́n lol) en ik wens vooral dat je vandaag de draad weer oppakt en hier blijft schrijven. Je kan het hoor, ik weet het zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen  '  belangrijk  is als je niet wilt  terug vallen  is geen alcohol  in huis hebben  ' 

Dit is natuurlijk  niet nieuw  wat  ik zeg .

Zolang  je  dit in huis blijft  houden  is de verleiding  te groot en zal je zodra je een reden hebt  dit gebruiken  om te drinken  .

Beter  had je ' je kunnen  melden  hier gisteren  en hadden we je er doorheen kunnen helpen  ipv komen als je  gedronken hebt  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even corrigeren, moet het bij mezelf houden...

mij  heb je niet teleurgesteld.  als ik teleurgesteld zou zijn dan zou dat inhouden dat ik

van je verwacht dat je niet meer zal drinken.  maar het is niet aan mij om voor jou te

bepalen of je wel of niet drinkt.  het is jouw beslissing en alleen jij bent verantwoordelijk

voor wat je doet en daarnaast voor de gevolgen van wat je doet. 

verscheidene mensen stoppen met drinken voor iemand anders.  in feite maak je jezelf daarmee

afhankelijk van die ander omdat die zal bepalen of je 'goed' of 'fout' bent.

in dat geval kan de angst om het fout te doen alweer een reden zijn om 'de fout' in te gaan

en uiteindelijk zelfs om 'ondergronds' te gaan, dus stiekem, niet meer open en eerlijk.... om

die ander maar niet teleur te stellen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Vocatus:

quinn?

Yo. Rot dat je de mist in ging vriend, maar het gebeurt. Herpakken en weer doorzetten. Nu wat langer pitten met beer maar, denk ik? Niet blijven hangen in dat het gisteren niet is gelukt nuchter te blijven, bedenk hoe je dat vandaag anderz gaat doen.

En spoel je drank direct door de gootsteen. Wat er niet is, kan ook niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lieke7777:

Hoe gaat het vandaag ? Wat is je plan  voorzie je moeilijke  momenten  ? 

Goed eten is een pré  ' :rose:

Dank je. Ik drink overdag nooit dus vooral in avond lastig. Ik zal vanavond echter niets drinken, baal nog teveel van zaterdagavond. Maar sowieso veel wandelen vandaag en vanavond schilderen

bewerkt door Vocatus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kohtje:

wel voor amateurs.

op de schilder mts (schildersbedrijf) was het motto: verven kan iedereen, schilderen is een vak.

later op de kunstacademie afdeling autonoom schilderen gold datzelfde.

:)

Haha oke, weer iets geleerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het toch verslavend goedje. Echt afgelopen 48 uur alleen maar gedacht hoe zeer ik alcohol haat en dat ik er niet aan moet denken om te drinken. En nu ineens sinds 30 minuten zin in wijn. En af te vragen of ik nog naar ah zal gaan. Ik ga dat niet doen en laat me vanavond niet foppen. Maar het blijft een wonderlijk iets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Pinkman:

Mij helpt het wat te gaan doen anders blijven die gedachten maar terug komen 

Ja ik ga ook wat doen. Ik ga er niet aan toegeven. Maar raar hoe je in je hoofd kan omslaan van alcohol haten naar er zin in hebben. 

Ik ga nu lekker schilderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat je ook net gestopt bent of poging doet.  Bij mij helpt het om veel thee te drinken dat sip je ook langzaam net als wijn. Dan om rustig te worden wat Valdispert of CBD olie.  en goed eten want alcohol bevat heel veel calorieën waardoor je extra trek krijgt als je het niet drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha dat schilderen was niks. Door licht trillen werd mijn stilleven behoorlink abstract.

Dan maar ff lekker douchen. Plus heb massage apparaat gekocht. Straks proberen. Alleen rare is, ik heb de hele handleiding doorgenomen maar kon functie 'happy end' niet vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...