Spring naar bijdragen

Vrijdag 5 februari 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

Zal idd op deze draad gaan reageren anders loopt alles door elkaar.

Bedankt @Yvonneen @Jannigje voor het reageren! Heb daar veel aan.Meer dan jullie kunnen indenken.

@Bor bedankt voor jouw goede en terechte vraag. En maakt niet uit of het wel of niet leuk is of hard of direct. Ik snap jouw bezorgheid/vraag en natuurlijk heb ik daar over nagedacht. Zal het kort uitleggen, kort lukt mij nooit maar probeer het.

Ja Brijder stopt, dat was ook voorwaarde van hen/hem en mijzelf. Zo heeft het geen zin. Als ik heel diep terugval kan de huisarts mij weer doorverwijzen, er zijn lange wachtlijsten. Dus genoeg anderen die ook hulp nodig hebben. Ik weet eigenlijk alles al. Alleen het grote gevaar is inderdaad een binge en de crisis ja. Als het zover komt kan ik meteen terecht. Dat is een afspraak met hen en mij. Zover ga ik het niet laten komen. En als dat wel zo is dan zal het moeten en doe ik het ook, wil niet dood, heb genoeg om voor te leven en al mijn katten zijn nu alleen afhankelijk van mij. Zou ik die beestjes niet kunnen aandoen.

Ik ben zelf mijn vinger aan de pols en weet nu al dat dat niet altijd genoeg zal zijn. Mijn broertjes en een aantal vriendinnen IRL zitten er bovenop en houden mij in de gaten. Klinkt niet leuk maar is wel een veilig gevoel. Heb jarenlang met C op mijn tenen gelopen en hij ook natuurlijk, laat ik dat niet vergeten. Die vinger aan de pols is weg en ja hij wist alles natuurlijk van mij en wanneer het weer eens zover was, hij greep dan ook in, zelfs toen we uit elkaar waren. Had rust met zoals het was en daarom kon ik het stoppen ook zo goed volhouden, ging bijna vanzelf. Na zijn dood is het nu anders. Heb af en toe die demping nodig anders ga ik gek worden. Heel belangrijk is nu mijn plan van hoeveelheden die ik mag, de restricties, wanneer niet en wel. Dit alles klinkt eng maar geeft mij meer autonomie. Ben namelijk zelf verantwoordelijk ervoor wat ik doe en of ik er een zooitje van maak. Klinkt ook heel bewust en logistiek verschrikkelijk maar geeft mij rust en dan drink ik juist minder als het mag.

Mijn werk en huis wil ik behouden, grote drijfveer voor mij en de mensen om mij heen, ook hier op het forum. Dat is ook vinger aan de pols. Zal het ook echt melden als het niet gaat. Zo ben ik dan ook wel weer. Als ik ga bingen weer is het klaar. De binges van nu waren van korte duur, ik kon zelf ingrijpen. Dat is voor mij heel belangrijk dat inzicht. Weet wat ik daar voor moet inzetten. Hoop dat jij mij een beetje snapt.

Hoe gaat het met jou? Ook heel belangrijk. Denk wel dat jij mij snapt. Dat sterkt mij. Djw!

Nu ga ik rustig meelezen en opruimen in huis. Vanaf morgen veel avonddiensten en nachtdiensten. Dan zit ik altijd veilig, kan mij altijd heel goed aan mijn plan dan houden de laatste maanden. Zal toch op mijzelf moeten vertrouwen. Ik kan meer dan ik denk en dat is nu beperkt drinken en niet elke dag en niet de avond voordat ik moet werken bv. Heel strak vastgelegd.

Sorry werd het toch nog een lang verhaal. Bedankt voor die vraag!

Hoop dat jij het een beetje trekt!:rose:

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yvonne:

Was best dapper, want collega's die maar 1 kilometer van het werk woonden durfden er niet door... 

Ik herinner me een keer een sneeuwstorm toen ik nog op de middelbare school zat. Wij moesten altijd fietsen naar school, maar het sneeuwde zo hard dat mijn ouders dat toch wel te heftig vonden. Afijn, mijn vader bracht mij, en een paar andere kinderen weg met de auto. Al snel strandden we in een sneeuwhoop die tussen boerderijen was opgewaaid.
Naar huis? Ben je mal! Een andere route proberen. Weer hetzelfde, een metershoge sneeuwberg.

Uiteindelijk zijn we op school aangekomen. Wat bleek? Er waren 5 kinderen van mijn klas aanwezig, zij kwamen allemaal van ver. (Ik woonde in een polder)
De kinderen die dicht bij school woonden waren thuis gebleven. 
Ik vond ons toen ook wel stoer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Adrian sterkte met het verlies, maar hou in gedachten dat ze toch nog lekker 95 mooie jaren gehad heeft.  En  laat het idd geen trigger te zijn om terug alcohol te drinken.  Ambieer ons dan nog liever met je verdriet.  Grapje, maar je weet ons altijd te bereiken indien je het moeilijk hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik zeggen dat  ik het niet helemáál  vertrouw  bij jou @Smaragd ?

Kan zeggen  top dat  je alles zo goed nagedacht  hebt dat je denkt  dat het kan weer gecontroleerd  drinken... maar  dan verloochen  ik mijn  gedachten  .

Zoals  ik jou op het forum  heb  meegemaakt  afgelopen  jaar zie ik   continue  dit cirkeltje  rond  draaien. 

Het is geheel  onthouden  nee geen  drank  meer ' dan euforie  van het stoppen  ..

Om vervolgens  weer in een binge te komen  en het vanuit daar weer opnieuw  het cirkeltje in te schuiven.

Je blijft  rond draaien  waar is jouw  laatste gedachte gebleven  toen je onder  invloed  aan het werk  was gegaan   op non actief gezet .

Vervolgens  keihard gewerkt  om nuchter  te blijven  .

Want dit ging je nooit  meer  overkomen  ' nu heb je het al over  oppassen  en niet drinken  iig  voor  je werk  .

Ik geloof hier niet in sorry ' het is wachten voor je op de volgende  binge  het nieuwe besluit  nemen mbt gebruik  van  alcohol..  om weer opnieuw  rond te draaien  .

 

En echt ik begrijp  dondersgoed  in welke  situatie  je zit nu ' welke  emotionele  gemoedstoestand   .  Maar gecontroleerd  drinken als alcoholist  lijkt mij een zware onmogelijke  opdracht hierbij  .

 

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je vraag niet precies @bolletje. Eerst worden thuiswonende 90-plussers geprikt, daarna de mensen tussen 85 en 90. Vanaf half februari zijn de 60-plussers aan de beurt en vanaf mei de mensen van 18 tot 60 jaar.

Dat is de planning maar gaat vast niet lukken.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik het begreep Bol, hebben ze nu die Astra Zeneca
die is onderzocht geschikt t/m 55
voor ouderen waren er te weinig proefpersonen
maar nu vaccineren ze er toch mee tot 65, omdat ze er van
uit gaan dat dat wel oké is. En ook een groep die in de zorg werkt.
Via die groep mag ik ook, en dus wel die AZ vaccin.
En dit gebeurt feb/mrt. Maar ik kan me een slag in de rondte
denken maar ik ben er nog niet uit. Dus ik wacht denk ik maar
tot mijn (en jouw) leeftijdsgroep aan de beurt is en dan zien we wel
welk merk het wordt. Ik lees teveel verschillende en soms tegenstrijdige
dingen. Hoe lang werken ze? Hoe lang ben je besmettelijk na de eerste prik
krijg je de 2e wel echt op tijd? Ik weet het ook niet meer zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei bolletje:

Nou even een vraagje over het inenten want ik snap er geen reet meer van. Iedereen die ouder is of jonger dan ik, tot 65 wordt ingeënt maar de 69 tigers niet. Hoe kan dat nou??????

Dat heeft met de werking te maken, dat heb ik net in de krant gelezen.

Men wil de ouderen en kwetsbaren eerst vaccineren, maar er zijn voorwaarden aan verbonden. De maximale testleeftijd was 55 jaar.
Volgens de testen zou dit vaccin niet of minder goed werken bij ouderen. De vraag is wat je onder ouderen verstaat. Behalve in G.B. waar ze geen leeftijdsgrens hebben, heeft elk land zijn eigen leeftijdsgrenzen. 
België en Italië: allen mensen onder de 55
Duitsland gaat tot 64
Nederland, Frankrijk en Zweden tot 65.

Men weet dus niet of AstraZeneca wel goed werkt bij ouderen. Daarom krijgen wij het dus waarschijnlijk niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En by de way, uit mijn rustplaaster.  Eindelijk !  Heb nu een soort van ’loopschoen’  gekregen en terug voor 6 weken.  Ik moet die periode ook nog hoofdzakelijk op krukken lopen, want ik mag er niet veel op steunen.  Wel wat ongemakkelijk.  Daar gaan mijn wandelingen.  Maar heb toch al iets meer mobiliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lieke7777:

Maar gecontroleerd  drinken als alcoholist  lijkt mij een zware onmogelijke  opdracht hierbij  .

 

 

 

Hoi @Lieke7777 dat is het ook en ik snap echt wat je tikt want zo ging het ook ja.

Dat bingen kwam bij mij altijd/meestal na een periode van niet drinken dan moest ik alles inhalen. De druk/alles kwam er dan uit. Heb dat nog nooit gehad als ik wel van mezelf mocht/kon drinken. Dat is het rare. Ik zit raar in elkaar. en ik zal mij zeker moeten bewijzen hierin ook naar jullie en mijzelf toe natuurlijk. Kan net zo goed zijn dat ik volgende maand zeg, nee dit is het ook niet. Voor nu heb ik rust in/met deze keuze. Als ik mij niet aan mijn plan hou dan is het ook weer meteen klaar met dit plan. Ik kan mij geen misstappen veroorloven.

En laat dit absoluut niet een voorbeeld of trigger zijn voor anderen want dit is ws moeilijker dan geheel niet drinken. Maar ik kan echt niet anders op het moment. Voor nu is dit beter voor mij. Zeker met mijn plan. Vooral dat plan anders gaat het zeker mis. Drinkend of niet drinkend, een plan heb ik nodig. Ik ga ook niet meer hier tikken als ik gedronken heb, dat vind ik niet kunnen. Want ja door drank ga ik iets losser worden en zeg dingen anders dan ik ze nuchter zou zeggen. Dat staat allemaal in mijn plan. Vanavond ook droog. Moet 2 avonddiensten werken en daarna 3 nachtdiensten. Dan zit ik veilig en droog. De vrije dagen en vakanties dat is het probleem. En daarin ga ik vaak mis vandaar ook dit plan. Dank voor wat je tikt, ik snap je heel goed.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had trouwens ook alleen maar een stijve arm van de vaccinatie.

Snap wel dat velen onduidelijkheid ervaren in het gehle logistieke gebeuren van planning van vaccinatie. Ene keer mag er wel meerdere weken tussen zitten en dan weer maar 3 weken. Erg onduidelijk maar ik denk echt dat dit de enige manier is om ooit(ja wanneer?) weer wat normaler te kunnen gaan leven. Ik wilde eerst geen vaccinatie maar ik kan niet anders.

Fijne avond allemaal en sterkte voor degenen die het ook kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...