Astrid Geplaatst 8 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2021 Geplaatst zojuist Hai, wat ik hier vooral zie dat mensen voor altijd willen stoppen met drinken.. ik wil vooral die drang na 1 of 2 glazen niet meer maar ik heb geen intenties om niet of nooit meer te drinken. Dat ik het nu niet doe heeft te maken met het feit dat ik zeker wil stoppen met roken (wat ik alleen deed met wijn dus) en dit dus mooi meegenomen is en ook zeker wel nodig. Maar wil ik echt nooit meer drinken... nee, die intentie heb ik niet dus. Maar zit ik hier dan verkeerd ? Astrid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 8 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2021 (bewerkt) Je zegt je wilt graag minderen ' maar ook dat je drang na 1 a 2 glazen meer is en dat is meestal het probleem bij verslaving drank misbruik . Voor mij was het ook kon het niet bij 1 of 2 laten en heb mijzelf daardoor in problemen gebracht. De verslaving nam mij over en dat heeft voor mij geresulteerd dat ik moest stoppen cq wilde . Voor mij iig nooit meer drank want dan ben ik terug bij af en ik wil niet meer terug naar de periode van overmatig gebruik. Het is aan jou ' brengt drank gebruik jou dagelijks leven een destructie ' een gevoel dat je niet meer zonder kan ' brengt drinken jou in de problemen . Bestaat je leven uit plannen van drinken ' paniek als je niet genoeg hebt . Zo ja zal je er over moeten nadenken om voorlopig de eerste niet te nemen . Denk daarbij niet gelijk aan nooit meer dat kan een hele opgave zijn voor een alcoholist. Dag voor dag de stop dagen aan elkaar rijgen. Ben benieuwd naar je verdere verhaal . 8 januari 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2021 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2021 hier dan ook maar het filmpje van Els Noorlander Zonder eerst een poos te stoppen/ontgiften en lichaam en geest te laten herstellen (deels) is een matigen poging gedoemd te mislukken. Je mag het natuurlijk nogmaals proberen, maar hopelijk heb je niet al te veel faal-pogingen nodig.Zo zonde nl. Steph reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 8 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2021 5 uur geleden zei Astrid: wat ik hier vooral zie dat mensen voor altijd willen stoppen met drinken.. ik wil vooral die drang na 1 of 2 glazen niet meer... Dat willen we allemaal maar het punt is, je hebt niks te willen. Als je die drang hebt dan heb je hem, je kunt hem niet wegdenken ofzo. Iedereen die hier schrijft heeft eerst geprobeerd het bij 1 of 2 te houden, maar bij de meeste lukte dat niet en dan zijn er twee mogelijkheden. Óf je blijft doordrinken óf je stopt helemaal. Maar iedereen moet dat voor zichzelf uitzoeken, je bent hier zeker op de goede plek. Sommigen hier drinken wel matig maar als je dat wilt leren dan heb je de meeste kans op succes als je eerst maandenlang niets drinkt. Wat ook helpt is hier vaak lezen en schrijven over je ervaringen want 'even' minderen is er voor niemand bij. Het vraagt aandacht voor jezelf, voor je patronen en valkuilen en het kost tijd en inzet om nieuwe patronen aan te leren. Ik wens je veel succes, het is echt heerlijk om van de drank verlost te zijn! Steph reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2021 Voor de meesten is het "1 is te veel en 10 is te weinig". Dan is er dus geen andere oplossing dan de nul te houden. Misschien kom je ooit uit op "2 is te veel en 1 is genoeg", net als een "normaal" iemand. Maar zolang je brein nog verslaafd is, is dat vreselijk onbevredigend en maak je het jezelf er niet makkelijker mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2021 7 uur geleden zei Cleo66: " Voor altijd stoppen " klinkt ook zelfs voor ons veel te lang Het klinkt ook als een dramatisch verlies als je het zo formuleert. Ik heb ff geen andere gouden formule maar je zou het positief moeten omdenken. brazer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 9 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2021 Mijn manier van omdenken verwoordde ik als "Blij dat ik daar eindelijk van af ben, van die stomme gewoonte die me al veel te lang in zijn greep heeft gehouden". Het voelt wat dat betreft voor mij net als de bevrijding van mijn rookverslaving. Maar dit werkt niet bij iedereen zo. brazer, bumperjim en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 9 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2021 (bewerkt) @Astrid welkom, je bent hier zeker op je plaats. Ik zelf hanteer het ongenuanceerde credo; het drinken van alcohol is onzinnig, net als het inhaleren van rook overigens, want je schaadt je lichamelijke en psychische gezondheid enorm. Net als iedereen dacht wel fijn als ik het bij paar glaasjes kan houden. Dat ben ik nu God zij geprezen voorbij. ik heb mijn vrijheid terug, ik hoef niet meer te drinken. Het is betreurenswaardig dat het zoveel tijd kost daar achter te komen. ik hoop dat jij het sneller door hebt. 9 januari 2021 bewerkt door brazer God nu met hoofdletter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 9 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2021 Nu dreigt het gevaar dat je met de staart tussen de benen wegglipt Astrid, Het vooruitzicht nooit meer te drinken is in de begin fase voor velen niet acceptabel. Nu dan eerst alle alcohol de deur uit. En begin eens met drie maanden niets en evalueer dan. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 9 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2021 @Astrid, als je jezelf verslaafd voelt kun je twee dingen doen, of je blijft verslaafd met alle gevolgen vandien, of je stopt helemaal ; een tussenweg is er gewoon niet! Toen ik uit de kliniek kwam dacht ik ook dat ik er nog wel een paar per dag kon drinken, maar daar ben ik heel gauw vanaf gestapt.. Steph reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steph Geplaatst 9 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2021 Op 8-1-2021 om 13:06 zei Astrid: Geplaatst zojuist Hai, wat ik hier vooral zie dat mensen voor altijd willen stoppen met drinken.. ik wil vooral die drang na 1 of 2 glazen niet meer maar ik heb geen intenties om niet of nooit meer te drinken. Dat ik het nu niet doe heeft te maken met het feit dat ik zeker wil stoppen met roken (wat ik alleen deed met wijn dus) en dit dus mooi meegenomen is en ook zeker wel nodig. Maar wil ik echt nooit meer drinken... nee, die intentie heb ik niet dus. Maar zit ik hier dan verkeerd ? Astrid Hoi Astrid,nee die keuze is aan jou.Wel weet ik,maar dan spreek ik uit mijn persoonlijke ervaring,ik het niet bij die twee kon houden.Het ging een tijdje goed en toen ging ik weer vaker over die grens.Ik ken mezelf nu daarin zo goed dat g beter leek om helemaal te stoy.Vooral als je depressie hebt,wat ik dus had, en drinkt.Het werd er alleen erger van.En ik kreeg nare ervaringen.Op een gegeven moment steeds black outs.En al best snel.Maar dat deed alcohol met mijn lichaam.Voor iedereen is dit anders Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Astrid Geplaatst 11 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2021 Bedankt allemaal voor de reacties... Ik heb me hier aangemeld omdat ik ook andere meningen wil lezen en zeker ook andere mensen hun verhalen en ervaringen wil horen en zien maar niet om allerlei filmpjes te zien en te beseffen dat ik verslaafd ben. Natuurlijk ben ik dat als ik elke dag drink / dronk, dat weet ik zelf ook en die realiteit is aanwezig.. Dat drinken en/of roken onzinnig is dat is ook bekend maar er zijn zoveel dingen in het leven onzinnig (en meeste minder schadelijk, dat snap ik). Realiteitszin is dus bij mij geen probleem maar het stoppen (dacht ik...) maar ik heb afgelopen zaterdag inderdaad 2 glaasjes op en vorige week helemaal geen dan ben ik deze week ook niet van plan. Lukt me dit uiteindelijk niet dan is helemaal stoppen de volgende stap. Voor iedereen is het anders en ik pretendeer zeker niet dat ik het wel kan, zo slim ben ik ook wel weer. Ik merk wel dat het me door de week weinig moeite kost (ondanks de fles per dag hiervoor) maar ik kan ook te vroeg praten want we zijn tenslotte allemaal binnen en thuis (waar ik ook gewoon dronk, ook alleen) en straks komen hopelijk de activiteiten terug, lekker weer etc.... We gaan het zien ! Bedankt allemaal in ieder geval en ook sterkte voor degene die dit (nog) nodig hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2021 Sterkte! Blijf maar gewoon schrijven en lezen hier. Iedereen moet uiteindelijk zn/haar eigen weg en systeem vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2021 jammer dat je dat ene filmpje, dat zo ontzettend waardevol kan zijn, afdoet als; allerlei filmpjes. omstandigheden, methodes, tips, alles is relatief ieder kiest ergens wel of niets mee te doen zoals BJ schrijft; je eigen weg en systeem zoeken en vinden dat gun ik je; succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Astrid Geplaatst 11 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2021 Je hebt gelijk, alles is relatief.. maar het is ook zo dat ieder het op zijn eigen manier moet doen (met hulp, praten, met jezelf onderhandelen) en dat kan voor iedereen verschillend zijn (is voor iedereen verschillend) maar je hebt wel gelijk dat ik het 'afdoe als een filmpje' maar dat heeft denk ik meer te maken met al dat gedoe over Corona en al de filmpjes waar ik allergisch voor ben geworden ;-). Ik zal er naar kijken... het enige wat ik zeg dat het eigenlijk goed gaat en ik heel veel symptomen (nog ? ) niet herken dus we gaan het per dag / week bekijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 januari 2021 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2021 Hoi Astrid, 'Proces' komt bij me op...waar je staat, hoe je denkt, handelt, wat je wilt, met wie, op welke manier en termijn. En dat proces is persoonlijk, voor iedereen anders. En tegelijk zijn er wel degelijk een aantal 'wetmatigheden'. Heb ik in de afgelopen jaren ontdekt. Benieuwd wat jij gaat ontdekken! Op jouw pad. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Astrid Geplaatst 11 januari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2021 nou Klaas... als het goed is ben ik juist aan het einde van mijn verslaving... want het begin is al lang geleden toch ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden